آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ دی ۱۲, شنبه

اردوگاه کودتاچیان شلوغ است


اعلامیه ی شماره ی هفده میرحسین موسوی به تشدید اختلافات در میان جناح غالب منجر شده است. این جناح که بعد از تظاهرات بزرگ مردم در روز یکشنبه ی گذشته، در صدد یک دست کردن نیروی خود برای «سرکوب قاطعانه» مخالفین بود، بعد از انتشار این بیانیه، دوباره با واکنش هایی تردید آمیز در درون صفوفش مواجه شده است ...


اخبار روز: www.akhbar-rooz.com
شنبه  ۱۲ دی ۱٣٨٨ -  ۲ ژانويه ۲۰۱۰

اخبار روز: ستاد فرماندهی کودتا، بعد از تظاهرات گسترده ی مردم در روز یکشنبه ی گذشته (عاشورا) تلاش های زیادی را به کار برد تا نیروهای مردد و متزلزل در صفوف جناح غالب را به «برخوردهای قاطع» با مخالفین راضی کند. چرخش در مواضع کسانی نظیر علی لاریجانی رئیس مجلس و محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام که به چرخش در سیاست های سایت تابناک منجر شد، نشان می داد فرماندهی کودتا، در تلاش خود برای قانع کردن طیف های «میانه رو» برای سرکوب خونین تر جنبش معترضان، به موفقیت های قایب توجهی دست یافته است.

در این شرایط انتشار بیانیه ی شماره ی هفدهم میرحسین موسوی، این سیاست را با مشکلات تازه ای مواجه کرد و نغمه های مخالف در اردوی «اصولگرایان» بار دیگر شنیده شد.

نخستین کسی که به استقبال بیانیه موسوی رفت، محسن رضایی بود که به رهبر حکومت نامه نوشت و بیانیه ی موسوی را فرصتی برای «تجدید وحدت» نامید. محسن رضایی در نامه ی خود خطاب به خامنه ای نوشت:
عقب‌نشینی آقای میر حسین موسوی از انکار دولت آقای احمدی‌نژاد و پیشنهاد سازنده ایشان به اینکه مجلس و قوه قضاییه به وظایف قانونی خود در قبال پاسخگو کردن دولت عمل کنند، هر چند دیر هنگام بود ولی می‌تواند سرآغاز یک حرکت وحدت بخش در جبهه معترضین با دیگران باشد.
صدور پیامی از سوی حضرتعالی و یا رهنمودهایی در یک سخنرانی، می‌تواند حرکت جدیدی که برای وحدت، همدلی، برادری، گذشت و ایثار در جامعه شروع شده را تقویت و استمرار بخشد تا هم کسانی که در جناح‌های سیاسی اشتباهاتی داشته‌اند از اشتباه خود برگردند و همکاری با یکدیگر را آغاز کنند و هم از شروع فعالیت افراط‌گرایان جلوگیری و دشمن کمین کرده را نا امید سازند.
از سوی دیگر، نشاط سیاسی جدیدی همراه با تقویتِ اعتماد عمومی برای سرعت بخشیدن به فعالیت‌ها و پیشرفت کشور و رسیدن به اهداف چشم انداز ایران ۱۴۰۴ به وجود آید و در ماه محرم امسال نیز، دیگر بار، مشابه محرم‌های دوران انقلاب و دفاع مقدس، فرهنگ عاشورایی در میان مردم و بزرگان کشور گسترش یابد.

نمی گذاریم جام زهر به رهبری بنوشانید!
موضع «وحدت جویانه» محسن رضایی با حملات سختی از طرف طرفداران دو آتشه ی کودتا روبرو شد. آن ها این موضع گیری را به «نوشیدن جام زهر» از سوی «رهبری» تعبیر کردند. چندین نماینده ی مجلس و همچنین «تشکل های دانشجویی» و سایت های افراطی مدافع «رهبری»، محسن رضایی را مورد انتقاد شدید قرار دادند.
از جمله ی منتقدین «پنج اتحادیه ی دانشجویی سراسر کشور» بودند که با صدور بیانیه ی مشترکی اعلام کردند «اجازه نوشاندن جام زهری دوباره [به رهبری] را نمی‌دهیم». در اعلامیه ی این تشکل ها آمده است: نامه دبیر مجمع تشخیص نظام به رهبری، تکرار سناریوی جام زهر هاشمی، موسوی و رضایی است.

دفاعیه ی سایت بازتاب از محسن رضایی نشان داد که اختلافات بیشتر از آن است که با این حملات، خاموش شود. این سایت در پاسخ به «هجمه»ها نوشت:
در چنین شرایطی است که رضایی و امثال وی ترجیح می دهند برای پایان دادن به کشمکشی که در آن نفع هیچ فرد و شخصی گنجانده نشده اقدامات لازم را به هر قیمت ممکن! انجام دهند.

«ذوق زدگی جمهوری اسلامی»
روزنامه ی جمهوری اسلامی از جمله روزنامه های وابسته به حکومت بود که با بیانیه ی میرحسین موسوی «برخورد مثبت» کرد و به انتشار بخش هایی از این بیانیه بدون توضیح و تفسیر پرداخت. این روزنامه تیتر خنثی ی «میرحسین موسوی مواضع خود را اعلام کرد» را به رنگ سبز مزین کرد و خشم خبرگزاری رسمی کودتا را برانگیخت.

ایرنا: جمهوری و ذوق زدگی از بیانیه موسوی
انتشار بخش هایی از بیانیه ی میرحسین موسوی در روزنامه ی جمهوری اسلامی، مورد انتقاد تند و تیز خبرگزاری ایرنا قرار گرفت. ایرنا روز شنبه در گزارشی نوشت: روزنامه جمهوری با چاپ گزیده هایی از بیانیه میرحسین موسوی تلاش های چند ماهه خود را برای تطهیر رفتارهای بیگانه پسند وی وارد مرحله جدیدی کرد.   
این گزارش می افزاید: روزنامه جمهوری اسلامی بخش هایی گزینشی از آخرین بیانیه میرحسین موسوی را با تیتری به رنگ سبز و همراه با عکس وی در صفحه سوم شماره روز شنبه چاپ کرد.
این روزنامه برای اثبات همراهی کامل خود با مواضع چهره محبوب اغتشاشگران روز عاشورای حسینی، نخستین جمله خبر خود از بیانیه موسوی را به تکرار تهمت همیشگی وی پیرامون خاشاک نامیدن معترضان به نتیجه انتخابات و اتهام جدید او مبنی بر مباح کردن خون عزاداران حسینی اختصاص داده است.
روزنامه جمهوری که شهرت قبلی خود را مدیون مواضع ضداستکباری است، بدون اشاره به حمایت تمام عیار سران دولت های سلطه جوی غرب، بازماندگان رژیم ستمشاهی و سران جریان نفاق از میرحسین موسوی، صرفاً به تکرار ادعاهای موسوی درمورد کارت تبریک نفرستادن برای روسای کشورهای بزرگ پرداخت.
 
«وطن امروز» به دامن مریم رجوی آویخت
در این میان، اقدام روزنامه ی وطن امروز که نزدیکی بسیاری به دولت احمدی نژاد دارد، از هر جهت قابل توجه بود. این روزنامه بزرگترین تیتر صفحه ی اول خود را به سخنان «مریم ابریشچمی رجوی» اختصاص داد و احتمالا برای ترساندن کسانی که در اردوگاه جناح غالب هنوز در مورد «برخورد قاطع» با سران فتنه دست دست می کنند، از قول او تیتر زد: «مریم ابریشمچی رجوی: همراه فرقه موسوی هستیم!»

با این حال به نظر می رسد دست به دامن مریم رجوی شدن و شبح جام زهر دیگری را در برابر رهبری قرار دادن، هیچ کدام نتوانسته است، وحدت موردنظر در صفوف حامیان «رهبری» را برای یک برخورد قاطعانه و بدون دردسر با «سران فتنه» فراهم آورد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار