آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ خرداد ۲۸, پنجشنبه

رهنورد در جمع دانشجويان دانشگاه تهران: حاضر نیستم قطره‌ای خون از شهروندی ریخته شود

از رسانه ها - "نباید برخی، با بی‌تدبیری و سوءرفتار لبخند به چهره کریه دشمنان مسلم نظام اسلامی بنشانند."

همسر میر حسین موسوی تاکید کرد: با هیچ توجیهی نباید ابتکار عمل از دست مردم گرفته شود و حق تعیین سرنوشت مردم محدود شود.
به گزارش قلم نیوز، زهرا رهنورد در جمع دانشجویانی که در خوابگاه‌های کوی دانشگاه تهران توسط لباس شخصی‌ها صدمه دیده بودند طی سخنانی ضمن اظهار تاسف عمیق از بکارگیری روش‌های خشونت‌مدارانه، گفت: ‌من با شما دانشجویان هم‌درد هستم و می‌دانم این ضرب و شتم علیه شما به خاطر حق‌خواهی‌های شماست و مسلماَ رفتار ظالمانه شب‌های گذشته مورد تقبیح هر انسان آزاده‌ای است.
وی افزود:‌مسلماَ ریاست محترم دانشگاه و سایر مسوولان از خوابگاه‌های منهدم دیدار و دستورات لازم را خواهند داد.
رئیس سابق دانشگاه ضمن تاکید بر پیگیری مطالبات به حق مردم در مورد انتخابات دهم ریاست جمهوری از طرق مسالمت‌آمیز مدنی و اعتراض هدفمند اظهار داشت: بدون تردید مهندس موسوی از حق مردم نخواهد گذشت و از طرق قانونی و مجاری مقتضی این مطالبات را پیگیری خواهد کرد. مردم عزیز و به خصوص دانشجویان مصمم نیز ضمن حفظ آرامش، از طرق مسالمت‌آمیز مدنی، پیگیر حقوق خود باشند. باید هوشیار بود و با متانت، حقوق خود را استیفا کرد.
وی ادامه داد: اگر همه خود را به «گفتمان قانون» ملتزم بدانند و کسی خود را ورای قانون نداند و اصل حاکمیت قانون را خدشه‌دار نکنند، جامعه به چالش کشیده نخواهد شد و همه چیز در مجرای قانونی خود پیش خواهد رفت.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه ‎آرمان ما در انقلاب این بود که عدالت و عزت و آزادی و کرامت مردم پاس داشته شود و «میزان رای ملت باشد» تصریح کرد: با هیچ توجیهی نباید ابتکار عمل از دست مردم گرفته شود و حق تعیین سرنوشت مردم محدود شود.
رهنورد تصریح کرد: ما به دلسوزی و دلواپسی دشمنان قسم خورده انقلاب نیازی نداریم. البته نباید برخی با بی‌تدبیری و سوء رفتار لبخند به چهره کریه دشمنان مسلم نظام اسلامی بنشانند و ناخواسته در جهت مقاصد آنان حرکت کنند چنانچه نباید خودکامگی در سلوک و منش حاکمان رخنه کند و اراده‌ای و رای قانون و ضباطه مجال جولان پیدا کند.
رهنورد بی‌توجهی به مطالبات مردم را خلاف جهت و جوهره گفتمان انقلاب اسلامی دانسته و گفت: انقلاب بیش از هر چیز بر قلوب مردم و اراده‌های آرمان‌گرایانه جوانانی استوار گشت که عمیقاَ «جمهوری اسلامی» اعتقاد و به کارگزاران نظام اعتماد داشتند و امروز این گسست با هیچ توجیهی موجه نیست.
وی از نیروی انتظامی خواست شان مردم شریف و شان دانشجو را ارج نهاده و احساسات مردم را درک و با ایشان مدارا کنند.
رهنورد تاکید کرد : من حاضر نیستم قطره خونی از دماغ شهروندی ریخته شود و امیدوارم با منطق،‌قانون و آرامش، مطالبات مردم پیگیری و دانشجویان و جوانان افتخارآفرین ما موفق و میهن عزیزمان سرافراز باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار