آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ خرداد ۲۸, پنجشنبه

فراخوان یک روز سوگواری در ایران از سوی موسوی و کروبی

انتظار می رود تجمعات روز پنجشنبه حتی بزرگتر از چهارشنبه باشد

در پی درخواست میرحسین موسوی، نامزد اصلاح طلب انتخابات ایران از هوادارانش برای سوگواری، انتظار تجمعات گسترده در روز پنجشنبه در تهران می رود.

آقای موسوی از هوادارانش خواسته است به یاد هشت نفری که روز دوشنبه در جریان راهپیمایی تهران کشته شدند، با لباس های سیاه دست به تجمع زده یا در مساجد و تکیه ها تجمع کنند.

در تظاهرات روز دوشنبه بسیجیان در پی تنش با معترضان به سوی آنها تیراندازی کردند که حداقل هشت کشته به جا گذاشته است. تاکنون نام این هشت نفر منتشر نشده است اما شاید روز پنجشنبه عکس یا نام آنها در جریان تجمعات بازتاب یابد.

محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران که برنده انتخابات جمعه اعلام شد، روز چهارشنبه بار دیگر از نتایج رای گیری دفاع کرد و آن را مهر تاییدی برای عملکرد چهار سال ریاست جمهوری خود دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان، ایسنا، وی در جلسه هیات دولت، انتخابات را یک رفراندوم توصیف کرد و با اشاره به آرایی که وزارت کشور می گوید به او تعلق گرفه است گفت: "25 ميليون نفر اين روش مديريت را در كشور تاييد و در انقلاب تثبيت كردند."

آقای احمدی نژاد هیچ اشاره ای به اعتراضات گسترده مخالفان که معتقدند در انتخابات تقلب شده است نکرد. میرحسین موسوی خواستار ابطال انتخابات و برگزاری مجدد آن شده است، درخواستی که تاکنون نادیده گرفته شده است.

برنامه تجمع پنجشنبه

انتظار می رود تجمع پنجشنبه حتی جمعیت بزرگتری را در مقایسه با روز چهارشنبه به خود جلب کند.

بعد از ظهر روز چهارشنبه ده ها هزار نفر از مردم تهران بار دیگر طی یک راهپیمایی خاموش اعتراض خود به نتایج انتخابات ریاست جمهوری را به نمایش گذاشتند.

شمار تظاهرکنندگان روز چهارشنبه از 70 هزار نفر تا 500 هزار نفر رقم زده می شود

درخواست آقای موسوی برای اعتراضات روز پنجشنبه برخلاف درخواست آیت الله خامنه ای رهبر ایران صورت می گیرد که از او و سایر نامزدها خواسته است از "رئیس جمهور منتخب" حمایت کند.

مخالفان خواستار ابطال آرا و برگزاری مجدد انتخابات هستند اما دولت تاکنون دربرابر این تقاضا ایستادگی کرده و شورای نگهبان که به دولت نزدیک است می گوید حداکثر ممکن است اجازه بازشماری آرای برخی از صندوق ها را بدهد. رهبر ایران نیز با حمایت از این موضع گیری خواستار رفع نگرانی ها در مورد انتخابات شده است.

وزارت کشور چهارشنبه شب در تازه ترین موضع گیری درباره اعتراض ها، اعلام کرد که نامزدها حق دسترسی به جزئیات صندوق های رای را ندارند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار