آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ خرداد ۲۸, پنجشنبه

اعلام آمادگي حداد عادل براي گفتگوي زنده با موسوي در صداوسيما

به دنبال ادعاهاي مطرح شده توسط ميرحسين موسوي درخصوص انتخابات و عدم تمکين وي به راي ملت، دکتر حداد عادل رييس مجلس هفتم و نماينده اول مردم تهران در مجلس هشتم براي گفتگوي زنده تلويزيوني با موسوي در اين زمينه، اعلام آمادگي کرد.
به گزارش ايرنا ،پس از آنکه وزارت کشور از مشارکت 85 درصدي و راي 24/5 ميليوني دکتر احمدي‌نژاد خبر داد، ميرحسين موسوي که با اختلاف 12 ميليون راي از رقيب انتخاباتي خود شکست خورده بود، نتيجه انتخابات را نپذيرفت و مدعي تقلب در انتخابات شد که به دنبال اين ادعا دکتر حداد عادل رييس مجلس هفتم و نفر اول انتخابات مجلس هشتم در شهر تهران آمادگي خود را براي گفتگو با موسوي در خصوص اثبات اين ادعا اعلام نمود.
اين گزارش حاکي است محور اين گفتگوي تلويزيوني در خصوص مستندات و مدارک موسوي در خصوص ادعاي تقلب در انتخابات خواهد بود تا مردم ايران که با مشارکت 85 درصدي خود در انتخابات حماسه‌اي ماندگار آفريدند بتوانند در خصوص ادعاي آقاي موسوي اطلاعات موجود را بشنوند و قضاوت کنند.
غلامعلي حداد عادل رئيس کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي عصر ديروز هم در اجتماع عظيم و ميليوني مردم تهران در ميدان وليعصر گفت :‌کشور ما قانون دارد و راه تشخيص صحت و سقم آرا معين شده و شوراي نگهبان مرجع رسيدگي به اين امور است و اگر کسي اعتراض دارد، بايد دلايل خود را به اين شورا ارائه کند و بداند که شوراي نگهبان و رهبري با هر سليقه‌اي حاضر نيستند حتي يک راي هم با تقلب جابجا شود.

وي اظهار داشت: مگر در سال 76 آقاي خاتمي پيروز انتخابات نشد، مگر کساني که به ايشان راي ندادند و تعدادشان حدود 10 ميليون نفر بود دست به آشوب و اغتشاش زدند؟ در حالي که ديديم فرداي همان روز همه کساني که به آقاي خاتمي راي نداده بودند،‌به راي اکثريت و قانون اساسي احترام گذاشتند.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي خطاب به ميرحسين موسوي گفت: ما شما را به عنوان نخست‌وزير دوران دفاع مقدس و نخست‌وزير حضرت امام و اينکه شما را فرزند انقلاب مي‌دانيم، دوست داريم و رهبر انقلاب هم شما را عضو خانواده انقلاب مي‌داند اما از شما سوال مي‌کنم وقتي هنوز انتخابات تمام نشده و در صندوق راي باز نشده شما از کجا مطمئن بوديد که اکثريت آرا را به دست آورده و اعلام پيروزي کرديد.
حداد عادل اظهار داشت: عده زيادي به شما راي دادند اما نبايد شما فقط به آراي مردم تهران و اطرافيان خودتان نگاه کنيد آيا شما از آرا استان‌هاي محروم و شهرها و روستاهاي کوچک اطلاع داشتيد.
وي با بيان اينکه خدا مي‌داند من اين سخنان را براي رفع شبهه مي‌دانم اظهار داشت: در کجاي دنيا کشورهايي که خود را الگوي دموکراسي مي‌دانند سابقه دارد که قبل از شمارش آرا واعلام رسمي کانديدايي کنفرانس خبري بگذارد و خود را رئيس‌جمهور اعلام کرده و کسي ديگري نيز به او تبريک بگويد.
رئيس کميسيون فرهنگي مجلس با اشاره به نظرسنجي‌هاي مختلف صورت گرفته در ماه‌هاي قبل از انتخابات گفت: ما اين نظرسنجي‌ها را که توسط چندين دستگاه مختلف صورت مي‌گرفت بررسي کرديم و ديديم که در هيچکدام از اين نظرسنجي‌ها که مربوط به کل کشور بود آقاي ميرحسين از آقاي احمدي‌نژاد جلوتر نبود.
حداد عادل خطاب به ميرحسين موسوي گفت: شکي نيست که شما در تهران راي بالايي داشتيد ولي بايد بدانيد که ايران فقط تهران نيست و بزرگي شما نيز در اين است که به راي مردم احترام بگذاريد.
حداد عادل خطاب به ميرحسين ادامه داد: اين درست نيست که قبل از برگزاري انتخابات نزديکان شما اعلام کند که اگر آقاي احمدي‌نژاد پيروز شد يقينا تقلب صورت گرفته است.

کارشناسان حقوقي بر اين باورند که بر اساس قاعده حقوقي "البينة علي المدعي" آقاي موسوي بايد براي اثبات ادعاي خود ادله مورد نظر را ارائه کند و در غير اين صورت مسئوليت زدن اين اتهام به برگزارکنندگان انتخابات برعهده وي خواهد بود.
دکتر حدادعادل امشب نيز در برنامه گفتگوي ويژه خبري در خصوص انتخابات سخن خواهد گفت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار