آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ خرداد ۳۱, یکشنبه

آيت الله نوري همداني: ولايت فقيه يک حقيقت انکارناپذير است

قم - حضرت آيت الله"حسين نوري همداني"ازمراجع عظام تقليد گفت: مساله ولايت قفيه يک حقيقت انکارناپذير است و کسي نمي تواند اين حقيقت را کتمان کند.
به گزارش ايرنا،وي روزيکشنبه در ديدار جمعي از پرسنل سپاه پاسداران و وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح گفت:در حوادث تلخ و ناگوار پيش آمده در روزهاي اخير،اين مساله برهمگان روشن شدکه نقش ولايت فقيه در حفظ و بقاي نظام و انقلاب اسلامي، چقدر ارزشمند است. 
وي افزود: اينجانب در نامه اخير خود به مقام معظم رهبري اين نکته را خاطرنشان کردم که طبق گفته حضرت امام خميني(ره)، پشتيبان ولايت فقيه باشيد تا آسيبي به نظام وارد نشود و اين موضوع اهميت مساله ولايت فقيه را بوضوح بيان مي کند. 
آيت الله نوري همداني خاطرنشان کرد:انقلاب اسلامي بااين قبيل حوادث بسيار مواجه شده است اما نبايد فراموش کرد که اين انقلاب در پناه حضرت ولي عصر(عج) از خطرات مصون خواهد ماند. 
وي انقلاب اسلامي را واسطه اي بين کربلا و قيام امام زمان(عج) توصيف کرد و افزود:همان گونه که قيام حضرت سيدالشهدا(ع) زمينه فروپاشي مستکبران را فراهم کرد انقلاب اسلامي ايران نيز براي برچيدن بساط استکبار جهاني بوجود آمده است و تا انقلاب حضرت مهدي(عج) پابر جا خواهد ماند. 
وي همچنين استفاده از انديشه هاي تابناک امام خميني (ره) را براي پشتيباني از نظام اسلامي حائز اهميت دانست. 
وي در بخش ديگر سخنان خود اسلام را دين منطق و استدلال برشمرد و افزود:اسلام تحت هيچ شرايطي بر اين مساله تاکيد نکرده است که بايد دين و اعتقادات مذهبي بر شخصي تحميل شود بلکه راه درست تبليغ دين را موعظه و نصيحت از راه خيرخواهي و تسليم شدن در برابر اسلام با بهره گيري از جنبه هاي هنري دانسته است. 
وي افزود: مناظره بر اساس منطق واستدلال از ديگر روشهاي جذب افراد به دين اسلام بيان شده است که مي تواند در اين راه کارساز باشد. 
آيت الله نوري همداني گفت: اسلام در مواقعي بر حسب ضرورت، جهاد و مبارزه را براي برخي افراد بويژه کفار سفارش نموده و براي اين کار تربيت مجاهدين شجاع و بي باک در فرهنگ اسلام توصيه شده است. 
وي تصريح کرد: دراسلام روي مساله جهاد تاکيدات فراواني شده است و علاوه بر داشتن صنايع و ادوات نظامي پيشرفته، داشتن يک روحيه قوي براي جهاد در راه خدا از اهميت زيادي برخوردار است. 
وي با اشاره به ويژگيهاي يک فرمانده خوب براي جهاد از ديدگاه امام علي (ع)، نخستين ويژگي آن را خلوص نيت در راه خدا و در راه نبوت و ولايت عنوان کرد. 
آيت الله نوري همداني فضيلت، تعهد و تقوا را از ديگر خصايص فرماندهان مسلمان در ميادين نبرد دانست و افزود: کسي که مسئوليت فرماندهي مسلمانان را در برابر کفار بر عهده دارد بايد در برابر ضعيفان رئوف و مهربان و در برابر گردنکشان و ظالمان قوي و جسور باشد. 
وي پايداري و مقاومت در برابر سختيها و مشقات را از ديگر ويژگيهاي يک فرمانده ميدان جنگ خواند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار