آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ خرداد ۳۱, یکشنبه

تداوم راهپیمایی‌های اعتراض‌آمیز در هاله‌ای از ابهام

سرویس بین‌الملل «تابناک» ـ روز شنبه، نیروهای انتظامی و امنیتی ایران، تأکید کردند که از این به بعد با هر گونه تجمع غیر قانونی به شدت برخورد خواهند کرد.

شبکه خبری «العربیه» با بیان مطلب بالا نوشت: تهدید نیروهای امنیتی، مبنی بر برخورد شدید با آنچه «تجمع غیر قانونی» دانستند، ساعاتی پیش از انجام تظاهراتی صورت می‌گیرد که قرار است امروز از میدان انقلاب در مرکز شهر تهران آغاز شود.

بنا به گزارش این شبکه، در همین حال، سایت مهندس میر حسین موسوی، کاندیداتور معترض به نتایج انتخابات نوشت که وی در این تجمع اعتراض آمیز شرکت و سخنرانی خواهد کرد.

این شبکه عربی که به گونه‌ای تنش‌زا، حوادث اخیر ایران را رصد و منتشر می‌کند، در ادامه نوشته است: به خبرگزاری نیمه رسمی فارس ـ نزدیک به سپاه پاسداران ـ گزارش داده است که احمدرضا رادان، معاون (جانشین) نیروهای انتظامی با تأکید بر این‌که همه تظاهرات هفته گذشته غیر قانونی بوده است، اعلام داشته که از امروز به بعد، هرگونه گردهمایی برای اعتراض به نتایج انتخابات برخلاف قانون خواهد بود و تهدید کرد که با اعتراضات به شدت هر چه تمام‌تر برخورد خواهد شد.

این شبکه افزود: در همین حال، تلویزیون دولتی ایران نیز با اشاره به تظاهرات امروز گفت، گروهی که قرار بود امروز شنبه در تهران، تظاهرات کنند، به علت دریافت نکردن مجوز از انجام آن منصرف شدند.
همچنین بنا بر گزارش‌های دریافتی، پس از اعلام ممنوعیت تظاهرات از سوی استاندار تهران، وضعیت تظاهرات نامشخص و در همین حال گفته شده است که آقایان خاتمی، موسوی و کروبی تظاهرات امروز را لغو کرده‌اند.

العربیه همچنین نوشت: پیشتر مقامات دولتی ایران، از مهندس میر حسین موسوی، نامزد اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری ایران خواسته بودند که از فراخوانی برای تظاهرات غیرقانونی خودداری کند.

بنا بر این گزارش، مسأله لغو تظاهرات هنگامی صورت می‌گیرد که پیش از این، یک منبع اصلاح طلب، احتمال لغو آن را منتفی دانسته بود. این منبع با تأکید بر انجام تظاهرات گفته است: من هیچ آگاهی از لغو تظاهرات ندارم و همان گونه که به کروبی اطلاع داده شده، این تظاهرات رأس ساعت 16،00 از میدان انقلاب آغاز خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار