آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ مهر ۲۷, دوشنبه

تصادف مرگبار اتوبوس دانشجویان در جاده شیراز ـ اصفهان + عکس

۲۷ مهر ۱۳۸۸

در حادثه رانندگي صبح امروز بین دو دستگاه اتوبوس در مسير اصفهان به شيراز در کيلومتر 10 جاده شيراز ـ اصفهان در نقطه چشمه بيدي تعدادی از دانشجویان جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرنگار "تابناک"، خروج یک دستگاه اتوبوس ـ که از کرج به سمت شیراز در حال حرکت بود ـ از مسیر خود منحرف و پس از تخریب گارد ریل توسط این اتوبوس و ورودش به مسیر مخالف، منجر به برخورد با اتوبوس حامل دانشجویان دانشگاه علوم تحقیقات فارس که از شیراز به سمت مرودشت در حال حرکت بود شد، که متاسفانه در اثر این برخورد 7 نفر از هموطنانمان در این حادثه جان خود را از دست دادند.

بر پایه این گزارش، بنا بر اعلام مرکز فوريت‏هاي پزشکي دانشگاه علوم پزشکي شيراز و همچنین گزارش های مردمی، بر اثر اين حادثه تاکنون سه تن از دانشجویان و راننده اتوبوس حامل آنها و همچنین سه تن از سرنشینان اتوبوس مقابل کشته شده و 37 نفر مصدوم این حادثه نیز به بيمارستان‏هاي شيراز انتقال داده شده اند.

مرکز اورژانس شيراز هم اعلام کرد: با توجه به اين که تعدادي از مصدومان توسط مردم و گروه‏هاي امدادي ديگر به بيمارستان‏ها انتقال داده شدند، احتمال افزايش آمار مصدومان وجود دارد.همچنین آخرین گزارش ها از شیراز حاکی از وخیم بودن حال دو تن از دانشجویان در این حادثه دارد.

گفتنی است که، دانشگاه علوم تحقیقات استان فارس در فاصله 70 کیلومتری شمال شرق شیراز و درجاده سد درودزن قرار دارد که هر روز چند دستگاه اتوبوس وابسته به بخش خصوصی کار جابجائی دانشجویان به شیراز و برعکس را انجام می دهند.

تکمیلی: بر اساس آخرین گزارش ها تعداد کشته شدگان حادثه رانندگی صبح امروز محور شیرازـ اصفهان به 5 نفر افزایش یافت و مصدومین نیز 41 نفر اعلام شدند که در بیمارستان های شهید رجایی و نمازی شیراز بستری شده اند.البته مسئولین اورژانس فارس گفته اند که به دلیل وخامت حال برخی از مصدومان احتمال افزایش تعداد کشته های این حادثه وجود دارد.

همچنین بر اساس گزارش پلیس راه محور جاده ای شیراز به اصفهان که بر اثر این حادثه مسدود شده بود اکنون باز شده است و تردد در آن جریان دارد.

در عین حال دکتر عبدالله جاسبی رئيس دانشگاه آزاد اسلامي ضمن ابراز تاسف عميق و همدردي با خانواده‌ سه دانشجوي از دست رفته و شفاي عاجل آسيب ديدگان، كميته‌اي را به رياست رئيس منطقه يك دانشگاه آزاد اسلامي براي بررسي موضوع، پيگيري و برخورد قاطعانه با مقصران حادثه تشكيل داد.اين كميته وظيفه دارد بر روند معالجه، ابراز همدردي با خانواده‌ آسيب ديدگان، ضمن همكاري با نيروي انتظامي و پليس، با مقصران اين حادثه برخورد كند.

همچنین سرهنگ احمدی رئیس پلیس راه استان فارس در گفت و گوی تلفنی با خبرنگار ایسنا گفته است: علت حادثه توسط کارشناسان پلیس راه در دست بررسی است و نتایج آن در حال جمع بندی نهایی است و امید می رود تا ساعتی دیگر علت این حادثه و نتیجه بررسی های کارشناسی حادثه منتشر شود.

صمد رجاء معاون عمرانی استانداری فارس، حسن دلگشا مدیر کل آتش نشانی و دکتر ابوالفضل هاشمی جانشین اورژانس شیراز نیز در دقایق اول حادثه با حضور در صحنه تصادف از نزدیک بر عملیات امدادرسانی نظارت می کردند.
















هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار