آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ مهر ۲۷, دوشنبه

محجوب:قرار بود آب و برق مجانی باشد، حالا دوبار پول می گیرند


علیرضا محجوب نماینده تهران در صحن علنی مجلس در هنگام بررسی لایحه حذف یارانه ها گفت که قرار بود آب و برق مجانی باشد ولی الان از مردم دوبار پول می گیرند.

مجلس ایران مشغول بررسی لایحه ای است که بر اساس آن یارانه مواد سوختی نظیر بنزین، گازوئیل، گاز، آب و برق و کالاهای اساسی حذف می شود و همه این کالاها و خدمات در مدت پنج سال به قیمت های بازارهای منطقه ای و بین المللی عرضه خواهد شد.

آقای محجوب در اعتراض به بخش هایی از این لایحه گفت که افراد محروم دوبار برای برق پول پرداخت می کنند، در حالی که این موضوع احجافی به طبقه مظلوم و پائین جامعه است.

این نماینده مجلس با اشاره به سخنان آیت الله خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی در گورستان بهشت زهرای تهران در دوازه بهمن 1357 گفت:" امام خمینی بعد از پیروزی انقلاب اعلام کرد که آب و برق برای مردم رایگان است اما پس از آن کارشناسان اعلام کردند که اجرای این موضوع تنها برای افراد کف جامعه امکانپذیر است."

این سخنان زمانی مطرح شد که نمایندگان مجلس مشغول بررسی بندی از لایحه حذف یارانه ها بود که بر اساس آن میانگین قیمت فروش داخلی برق به تدریج و طی پنج سال به قدری افزایش می یابد که معادل قیمت تمام شده آن باشد.

آقای محجوب پیشنهاد کرد تا مصارف برق خانگی و صنایع غذایی، نساجی و فلزات از این بند مستثنی شوند که پیشنهاد وی رای نیاورد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار