آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ مهر ۲۷, دوشنبه

صدور حکم بدوی برای دو متهم وقایع پس از انتخابات


خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا از صدور حکم برای دو نفر از بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری خبر داده است.

وکیلان شهاب طباطبایی، عضو شورای مركزی جبهه مشارکت اسلامی ایران و هدایت الله آقایی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفته اند که صلواتی، قاضی پرونده حوادث پس از انتخابات موکلان آنها را به پنج سال حبس تعزیری محکوم کرده است.

این احکام بدوی و قابل تجدید نظر است.

عليرضا جعفريان، وکیل هدایت الله آقایی در گفت و گو با ايرنا گفت: "روز گذشته (شنبه) حکم محکوميت موکلم به من ابلاغ شد که در مدت قانونی به حکم صادره اعتراض خواهم کرد."


او افزود: "موکلم در ارتباط با چهار اتهام 'اخلال در نظم عمومی از طريق بلوا و آشوب،‌ تحريک و تشويق مردم به شورش و اغتشاش، فعاليت تبليغی عليه نظام جمهوری اسلامی ايران از طريق شرکت در تجمعات غير قانونی، ايجاد شبهه جعل و تقلب در نتيجه انتخابات و سلب اعتماد عمومی نسبت به حاکميت مراجع رسمی کشور و اقدام عليه امنيت کشور از طريق اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنيت عمومی" به پنج سال حبس قطعی محکوم شده است."


به گفته او پرونده آقای آقایی در مورد ساير اتهامات يعنی توهين و هتک حرمت به مسئولان نظام، پرداخت رشوه و تحصيل مال نامشروع مفتوح است.

به گزارش ایرنا، فرزام اردلان، وکیل شهاب طباطبایی نیز ابلاغ محکومیت موکلش به او را تائید کرده و گفته است که برای تبديل قرار بازداشت آقای طباطبایی به قرار وثيقه از قاضی پرونده در خواست کرده است.

هدایت الله آقایی و شهاب طباطبایی در جریان انتخابات ریاست جمهوری از میرحسین موسوی حمایت می کردند.

روز شنبه، 25 مهرماه منابع خبری در ایران از صدور حکم اولیه برای سعید حجاریان، از اعضای شورای مرکزی جبهه مشارکت که به تازگی آزاد شده است، خبر دادند.

منابع نزدیک به خانواده آقای حجاریان خبر صدور حکم پنج سال حبس تعلیقی برای او را تائید کردند، اما گفتند که این حکم هنوز به طور رسمی به وکیل آقای حجاریان ابلاغ نشده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار