آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ مهر ۲۱, سه‌شنبه

وارد شدن شوک به حمل و نقل عمومی با طرح هدفمند کردن یارانه ها

خبرگزاری مهر: عضو کمسیون عمران مجلس شورای اسلامی اعلام کرد : با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها قیمت حاملهای انرژی افزایش قابل توجهی خواهد داشت و فشارمضاعفی به حمل و نقل عمومی در کلان شهرهااز جمله تهران وارد خواهد شد.
محمدرضا حسین نژاد با اعلام این هشدار جدی به دولت و مسئولان شهری گفت: باید نماینده های مجلس تدابیری را اتخاذ کنند که حمل ونقل عمومی بتواند از افزایش قیمت حاملهای سوخت سهم قابل قبولی ببرد تا در مقابل بتواند جوابگوی هجوم قابل توجه قشر وسیع یاز جامعه به سمت استفاده از آن باشد.
این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه افزایش قیمت حاملهای سوخت امری اجتناب ناپذیر است و یک بار باید این تصمیم جدی درکشور گرفته می شد گفت : اگر بخواهیم قیمت سوخت را با قیمت جهانی هم تراز کنیم قیمت بنزین در کشور به رقم قابل ملاحظه ای خواهدرسید و این نگرانی به جاست که با هجوم قشرمتوسط جامعه به سمت حمل و نقل عمومی درتهران با یک بحران جدی مواجه شویم.
وی افزود: در طرح هدفمند کردن یارانه ها گرچه به 5 دهک پایین جامعه یارانه نقدی داده می شود اما به یقین طیف قابل توجهی ازجامعه که حتی ممکن است قشر متوسط و مرفه هم باشند دیگر نمی توانند مانند گذشته ازخودروهای خود استفاده کنند و تورمی که ازاین قانون در کشور به وجود می آید به اجبارفشار زیادی را به حمل ونقل عمومی به ویژهدر تهران وارد خواهد کرد.
این عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه پرداخت یارانه از سوی دولت به حمل و نقل عمومی باید جدی گرفته شود گفت: در مورد پرداخت یارانه ها این احتمال وجود دارد که مانند یارانه های کنونی بلیت اتوبوس ومترو دولت برای پرداخت آن چنان الزامی به خود ندیده و مشکلات جدی تری در آینده به وجود بیاید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار