آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ مهر ۲۱, سه‌شنبه

روحانیون اصلاح طلب بار دیگر به رئیس جدید قوه قضائیه هشدار دادند


مجمع روحانیون مبارز که یک نهاد سیاسی متشکل از اصلاح طلبان روحانی در ایران است، برای دومین بار طی یک ماه اخیر به صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه این کشور نسبت به رفتارهایی این قوه هشدار داده است.

هشدار مجمع روحانیون مبارز در قالب یک نامه سرگشاده منتشر شده و در آن از آقای لاریجانی که به تازگی رئیس قوه قضائیه شده خواسته شده که علاوه بر پاسخگویی به موضوعاتی همچون بازداشتگاه کهریزک، "نسبت به قانون ستیزی و بی عدالتی ها" پاسخگو باشد.

این هشدار عمدتا به وقایع و حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران اشاره دارد و طی آن از رئیس قوه قضائیه خواسته شده تا مطابق قانون اساسی ایران، از هتک حرمت و حیثیت کسی که به حکم قانون بازداشت یا زندانی شده جلوگیری شود و بازداشت شدگان برای اقرار تحت شکنجه قرار نگیرند.

دبیر مجمع روحانیون مبارز، محمد موسوی خوئینی ها است و محمد خاتمی رئیس جمهوری پیشین ایران از اعضای آن است.

در حال حاضر محمد علی ابطحی، معاون رئیس جمهور پیشین ایران و از اعضای این تشکل سیاسی که پس از اعلام نتایج انتخابات ایران بازداشت شده بود، هنوز در زندان به سر می برد.

مجمع روحانیون مبارز، نامه سرگشاده خطاب به رئیس قوه قضائیه ایران را پس از یک جلسه داخلی که یکشنبه شب (نوزدهم مهر) در تهران برگزار شد، منتشر کرد.

این تشکل سیاسی، حدود یک ماه پیش از این هم خواستار توقف "اقدامات غیرقانونی در قوه قضاییه" شده بود.

برخی از چهره های تندروی سیاسی و نظامی، پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران خواستار توقف فعالیت مجمع روحانیون مبارز شده بودند اما محمد خاتمی از اعضای بانفوذ این تشکل گفته است که اصلاح طلبان معترض به شرایط کنونی، در صحنه باقی خواهند ماند.

مجمع روحانیون مبارز در سال ۱۳۶۶ و در آستانه انتخابات مجلس سوم و با تایید آیت الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی تاسیس شد. موسسان این تشکل، با انشعاب از" جامعه روحانیت مبارز" که یک تشکل محافظه کار روحانی است، دست به راه اندازی یک جریان روحانی دیگر زندند.

مهدی کروبی، نامزد معترض به نتایج انتخابات اخیر، یکی از پایه گذاران این تشکیل سیاسی است که حدود چهار سال پیش با خروج از این تشکل حزب "اعتماد ملی" را پایه گذاری کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار