آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ مهر ۲۶, یکشنبه

محجوب : قرار بود آب و برق مجاني باشد

نماينده مردم تهران در پیشنهادی خواستار افزوده شدن یک جمله بند ج ماده یک لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها شد.

به گزارش ايلنا‏، عليرضا محجوب در جلسه علني صبح امروز مجلس گفت: حضرت امام خمینی (ره) بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اعلام کردند که آب و برق برای مردم مجانی است اما با تصویب بند ج ماده یک لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها از مردم طبقه پایین دو بار پول برای برق گرفته می‌شود.

دبیرکل خانه کارگر با بیان این مطلب که بر بند ج لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها آمده است میانگین قیمت فروش داخلی برق به گونه‌ای تعیین شود که بتدریج و تا پایان برنامه پنج ساله پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران معادل قیمت تمام شده آن باشد، خاطرنشان کرد: حضرت امام خمینی (ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی اعلام کردند آب و برق برای مردم رایگان است، اما پس از آن کارشناسان اعلام کردند که اجرای این موضوع تنها برای افراد کف جامعه امکانپذیر است.

محجوب یادآور شد: با سیاستی که در لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها پیش‌بینی شده است این افراد دو بار برای برق پول پرداخت می‌کنند در حالی که این موضوع احجافی به طبقه مظلوم و پایین جامعه است.

محجوب تاکید کرد: بهتر است جمله‌ي به استثنای مصارف خانگی (تا سقف تعیین شده ) و صنایع غذایی، ‌فلزات و نساجی به بند ج اضافه شود تا این جمله به این شکل اصلاح شود. میانگین قیمت فروش داخلی برق به گونه‌ای تعیین شود که به تدریج تا پایان برنامه پنجساله پنجم به استثنایی مصارف خانگی و صنایع غذایی و فلزات و نساجی معادل قیمت تمام شده آن باشد.

گفتنی است این پیشنهاد محجوب مورد مخالفت نمایندگان قرار گرفت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار