آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ مهر ۲۶, یکشنبه

سنگاپور هم خليج‌فارس را حذف کرد !

درحالي‌ كه نام خليج فارس در نقشه‌هاي جغرافيايي قديمي توليد شده در سنگاپور وجود داشته، در نقشه‌هاي جديد اين كشور حذف شده است.

به گزارش خبرگزاري فارس، در نقشه‌ها و كرات جغرافيايي‌اي كه جديداً در كتابفروشي‌ها و فروشگاه هاي لوازم التحرير سنگاپور عرضه مي شوند، نامي از خليج فارس بر روي نقشه جهان ديده نمي‌شود.

اين در حالي است كه در نقشه‌هاي قديمي توزيع شده در سنگاپور نام خليج فارس وجود دارد.

نقشه‌ها و كرات جغرافيايي ذكر شده كه همگي در سنگاپور توليد مي شوند، شامل تمام جزئيات از بخش هاي مختلف كره زمين هستند اما تنها نقطه‌اي كه اثري از نام آن وجود ندارد، درياي خليج فارس است.
اين در حالي است كه درياي خزر با عنوان درياي كاسپين بر روي اين نقشه ها وجود دارد.

همچنين فروشندگان اين نقشه هاي جغرافيايي در سنگاپور، از وجود يا عدم وجود نام خليج فارس در نقشه‌هاي توليدي كشورشان اظهار بي اطلاعي كردند.

حذف نام خليج فارس از نقشه‌هاي تاريخي مدتي است كه با پول‌هاي گلان امارات توسط برخي موسسه‌هاي جغرافيايي غربي اعمال مي‌شود.

در دوره كنوني كه بحران مالي بر اكثر كشورهاي غربي و برخي دولت‌هاي آسيايي مانند سنگاپور سايه انداخته است، باعث شده كه براي جذب سرمايه و جبران كمبود اعتبار‌هاي خود چنين اقداماتي را انجام دهند و بدون ترديد حذف نام خليج فارس از نقشه‌هاي جغرافيايي سنگاپور نيز با دريافت پول‌هاي كلان از امارات متحده عربي و در راستاي خوش خدمتي به مخالفان جمهوري اسلامي ايران صورت گرفته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار