آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ مهر ۲۶, یکشنبه

۱۳۵ نفر در تصادفات جاده ای ایران کشته شدند


پلیس ایران گزارش داده که در تعطیلات آخر هفته ۴۷۰ فقره تصادف در جاده های این کشور رخ داده و در این تصادفات ۱۳۵ نفر کشته و ۶۲۵ نفر زخمی شده اند.

سرهنگ پرویز سیاح البرزی معاون عملیات ترافیکی پلیس راه به خبرگزاری مهر گفته است که این تصادفات در چهار روز گذشته از ۲۱ مهرماه الی ۲۴ مهر ماه رخ داده است.

به گفته آقای سیاح البرزی، با توجه به تعطیلاتی که وجود داشت، حجم ترافیک در جاده های کشور به خصوص محورهای شمالی کشور افزایش چشمگیری داشت و در طول این چهار روز ۴۷۰ فقره تصادف رخ داد که بر اثر آن ۱۳۵ نفر کشته شدند.

انحراف به چپ و سرعت غیر مجاز اصلی ترین دلیل تصادفات اعلام شده و به گفته معاون عملیات ترافیکی پلیس راه، بیشتر از نیمی از تصادفات مربوط به خودروهای سواری بوده است.

عمده تصادفات در روز رخ داده و بنابر آمار پلیس ۷۳ درصد تصادفات از ساعت هفت صبح تا هفت شب اتفاق افتاده است.

سالانه حدود۸۰۰ هزار تصادف در ایران روی می دهد و ایران در ردیف اول حوادث مرگبار جاده ای جهان قرار دارد.

جاده های ایران هنوز ناامن است و خودروهای تولیدی از ایمنی کافی برخوردار نیستند و این مشکلات باعث شده تا آمار تصادفات در ایران همچنان بالا باشد.

پلیس راهنمایی و رانندگی و وزارت راه ایران در سال های اخیر برنامه های متعددی را برای کاهش تصادفات رانندگی به اجرا گذاشته اند و میزان تلفات از بیشتر از ۲۷ هزار نفر در سال ۱۳۸۴ به۲۳ هزار نفر در سال گذشته رسیده اما آمار کشته ها همچنان بسیار بالاست.

بنابر گزارش پلیس راه، در سال گذشته خورشیدی ۲۳ هزار نفر در اثر تصادفات رانندگی جان باخته و ۲۸۰ هزار نفر مجروح شده اند.

سرتیپ اسکندر مومنی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی گفته است: در سال ۱۳۷۸ روزانه ۶۴ نفر و هر ساعت سه نفر جان خود را در حوادث رانندگی از دست داده اند.

بنابر آمار پلیس، در سال گذشته در اثر تصادفات ۲۸۰ هزار نفر مجروح شده اند. به گفته آقای مومنی روزانه ۷۶۰ نفر و در هر ساعت ۳۱ نفر بر اثر تصادفات مصدوم شده اند.

به گفته آقای مومنی، این آمار فقط تعداد کشته ها و مصدومان لحظه وقوع تصادف را در بر می گیرد و "بدون شک این آمار بعد از وقوع تصادف با افزایش رو به روست."

یرآورد خسارات تصادفات چندان آسان نیست اما برخی میزان آن را سالانه بیش از پنج هزار میلیارد تومان (بیش از ۵ میلیارد دلار) برآورد می کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار