آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ بهمن ۸, پنجشنبه

کمپین سفارت سبز راه اندازی شد !


ايران گلوبال : حیدری دیپلمات سابق جمهوری اسلامی در سخنانش کمپین سفارت سبز را به عنوان یکی از تلاش های دسته جمعی برای اتحاد ایرانیان به حاضرین معرفی کرد و مهمترین هدف این کمپین را تلاش در جهت جذب سفرا، دیپلمات ها و کارمندان سفارتخانه ها و پیوستن آنان به جنبش آزادیخواهانه مردم ایران معرفی کرد.

به دعوت کمیته نروژی - ایرانی حمایت از مبارزات مردم ایران، روز یکشنبه تعدادی از ایرانیان ساکن اسلو و همچنین نمایندگان سازمانهای مختلف ایرانی در نروژ با محمد رضاحیدری، کنسول مستعفی جمهوری اسلامی در این کشور دیدار کردند. این اولین دیدار حیدری پس از اعلام استعفا بود.

در این جلسه نماینده کمیته نروژی ـ ایرانی حمایت از مبارزات مردم ایران، ضمن خوشامد گویی به حاضرین از "کار شجاعانه و شرافتمندانه" حیدری تقدیر کرد و این اقدام را سرآغاز حرکتی نوین در جهت ریزش سفارتخانه ها و پیوستن سفرا و دیپلمات های جمهوری اسلامی به جنبش آزدایخواهانه مردم ایران دانست.

در ادامه جلسه حیدری تریبون را دراختیار گرفت و ضمن سخنانی از تلاش ایرانیان مقیم خارج در دفاع و حمایت از جنبش آزادیخواهانه مردم سپاسگزاری کرد و خطاب به شرکت کنندگان گفت: "امیدوارم بتوانم در تلاش جمعی برای دفاع از حقوق اساسی مردم کشورمان همپائی برای شما عزیزان باشم."

وی در ادامه با اشاره به تلاش ویژه جمهوری اسلامی در جهت ایجاد نفاق و چند دستگی میان نیروهای مبارز، همبستگی جملگی نیروهای مبارز را راهی مفید و کارآمد در تقابل با حکومت دانست.

وی در ادامه سخنانش کمپین "سفارت سبز" را به عنوان یکی از تلاش های دسته جمعی برای اتحاد ایرانیان به حاضرین معرفی کرد و مهمترین هدف این کمپین را تلاش در جهت جذب سفرا، دیپلمات ها و کارمندان سفارتخانه ها و پیوستن آنان به جنبش آزادیخواهانه مردم ایران معرفی کرد.

دیپلمات سابق جمهوری اسلامی پس از اتمام کلامش در جمع ایرانیان سبز حاضر شد و ضمن آشنایی با مردم به پرسشهای آنان پاسخ داد. سئوالات حاضرین نیز بیشتر پیرامون نظرات وی و نگاهش به جنبش سبز، قانون اساسی و نظام آینده ایران بود. وی در این گفت و گوها، اسرار و اطلاعات خود از مسائل داخلی نظام را "امانتی"دانست که متعلق به همه مردم ایران است.

حیدری که پیشتر برای سخن گفتن، متنی رسمی را آماده کرده بود، "صمیمیت و همبستگی مردم را مغایر تکلف حاضر در کلام مکتوب" دانست و ترجیح داد تا متن سخنانش را برای انتشار در اختیار اصحاب رسانه بگذارد. متن از پیش تهیه شده وی که در آن شب مجال خوانده شدن پیدا نکرد، بدین شرح است:

دوستان ارجمند و هموطنان خوبم...
با سلام. خوشحالم که امروز در جمع شما هستم و از نزدیک با شما صحبت می کنم. حضور در چنین جمعی برای من تجربه جدیدی است. قطعا برای کسی که به عنوان کارمند یک دولت مشغول به کار بوده است، حضور در جمع مخالفان آن دولت اتفاقی نیست که هر روز بیفتد. آن هم به عنوان یک مخالف. اما همین طور که می بینید حوادث اخیر کشور ما نه فقط سیمای کشور ما را دگرگون ساخته است، نه فقط تحسین جهانیان را نسبت به ملت ما و بلوغ سیاسی آن برانگیخته است، زندگی بسیاری از ما از جمله من را هم دگرگون ساخته است. مشاهده شبیخون آشکار به آراء مردم، هجوم وحشیانه به صفوف آرام معترضان، کشتار و زندانی نمودن آنان، هر ایرانی را در هر گوشه ای از جهان به فکر وامی دارد که چرا؟ و تا به کی؟ و در مقابل این انتخاب قرار می دهد که من به عنوان عضو کوچکی از پیکره این ملت بزرگ، چه می توانم بکنم.

برای کسی در موقعیت شغلی من و با سابقه بیست سال خدمت دولتی اتخاذ چنین تصمیمی به معنی تغییر مسیر زندگی خود و خانواده ام بود. من با محاسبه همه این تغییرات، زمانی که دیگر احساس کردم تحمل ادامه این وضعیت و سکوت در برابر اقدامات سرکوبگرانه حکومت را ندارم، لحظه ای هم تردید نکردم.

بسیاری از من سئوال می کنند که چرا در این برهه و برخی دیگر می گویند اصولا چرا و چگونه کارمند چنین دولتی بودی. در اینکه چرا در این برهه بارها صحبت کرده ام بعد از حوادث عاشورا دیگر سکوت را جایز ندانستم. اما این امر به معنای آن نیست که قبل از کشتار عاشورا نسبت به اتفاقات هفت ماه گذشته بی تفاوت بوده ام. من هم مثل میلیون ها تن از هموطنانم خواهان تغییر در وضعیت فعلی بودم و در انتخابات هم موضع روشنی داشتم. انتخاب من به عنوان یک شهروند ایرانی دولت فعلی نبود.


اما در مورد شغلم. من فکر می کنم اکثریت قریب به اتفاق کسانی که در استخدام دولت هستند، خدمات دولتی را خدمت به ملت و کشور خود می دانند. من هم از خدمت دولتی چنین تلقی ای داشتم و دارم. اما زمانی که احساس کردم که دیگر نمی توانم در مقابل نقض حقوق ملت و زیر پاگذاشتن ابتدائی ترین حقوق انسانی در کشورم سکوت کنم. ادامه کارم در سفارت را ممکن ندانستم و ترجیح دادم که استعفا بدهم به جنبش حق طلبانه ملت ایران بپیوندم.

دوستان عزیز
حضور من در جمع و کارزار شما برای دفاع از حقوق مردم ایران و در اعتراض به نقض حقوق بشر در ایران، برای من آغاز دیگری و قدم نهادن در برهه جدیدی از زندگی من و خانواده ام هست. از حضور در جمع شما خوشحالم. امیدوارم که بتوانم در تلاش جمعی مان برای دفاع از حقوق اساسی مردم کشورمان همپائی برای شما عزیزان باشم. من به سهم خودم از شما و دیگر هموطنانم که در طی سالهای گذشته برای آزادی و عدالت اجتماعی علیه استبداد حکومتی تلاش و مبارزه کرده اید سپاسگزاری می کنم.

برگرفته از : roozonline


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار