آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ بهمن ۸, پنجشنبه

چرا همه ی دیکتاتور ها سقوط می کنند؟


تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۸۸
ارتش سبز ایران


در طول تاریخ و با پیدایش حکومت ها، دیکتاتور ها ی زیادی روی کار آمدند که زندگی را برای مردمشان جهنم کردند. اما هیچ کدام از این حکومت ها دوام نیاوردند. دیکتاتور ها یا به وسیله ی مردمشان ویا در اثر حمله ی کشور ها ی دیگر سقوط کردند و می کنند.

همه ی دیکتاتور ها ویژگی های مشترک زیادی دارند.در اینجا به بررسی بعضی از این ویژگی ها می پردازیم.

1-  اولین ویژگی هر دیکتاتوری این است که یا توسط مردم ویا توسط کودتا به قدرت می رسد.مردم همیشه قهرمانی دارند که وی را برسرشان بگیرند و بزرگش بدارند.ریشه ی پیدایش دیکتاتور و خودکامه همین است و جز این نیست.اول که می آید حامی مردم است.

2-  همه ی آن ها فکر می کنند که طرفداران زیادی دارند.از جمله ی آن ها می توان به موسولینی اشاره کرد.او در آخرین روزهای عمرش فکر می کرد که هزاران نفر از حامیانش در کوه ها آماده ی دستور او هستند،تا جان خود را فدای او کنند.این در حالی بود که ارتش آمریکا رم را محاصره کرده بود.یا می توان به هیتلراشاره کرد.در حالی که متفقین وارد ساختمان رایشتاگ شده بودند،همچنان صدای هیتلر از بلند گو ها ی شهر پخش می شد که  مردم را به مبارزه دعوت می کرد.

3-  همه ی دیکتاتور ها برای بقا ی خود و ایجاد رعب و وحشت در بین مردم،اقدام به تاسیس ساز مان های مخوف اطلاعاتی و سرکوب می کنند.لنین و استالین،چکا  و k.g.b – هیتلر،گشتاپو و ss(سرکوبگر) – موسولینی، لباس مشکی ها–محمد رضا پهلوی ساواک و در ایران امروز،واواک(وزارت اطلاعات و امنیت کشور) و بسیج را تاسیس کردند.البته سازمان های ایران امروز در چند سال گذشته مسیر خود را تغییر دادند و غیر مردمی شدند.

4-  یک دیکتاتور تحمل شنیدن صدای مخالف خود را ندارد و او را به حساب نمی آورد. همه ی دیکتاتور های تاریخ،مخالفین خود را سرکوب و قتل عام کردند.

5-  همه ی دیکتاتور ها معتقدند که از جانب خدا مامور حکومت شده اند و به همین جهت سعی در خفه کردن صدای مردم می کنند.

6-  عوام فریبی مهمترین مشخصه ی هر دیکتاتور است.هیچ دیکتاتوری وجود ندارد که مردم خود را فریب و شست و شوی مغزی نداده باشد.

7-  و در آخر، همه ی دیکتاتور ها سقوط می کنند. هیچ دیکتاتوری دوام نمی آورد.دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد.

 تاریخ بخوانید ای عاشقان ولایت...

ارتش سبز ایران
انجمن دانش آموزان مبارز

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار