آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ بهمن ۸, پنجشنبه

اظهارات بسیار مهم مجید انصاری


نواندیش به نقل از خبرگزاری ایسنا : شعار مهرورزی، شعار دولت نهم بود ولی متاسفانه طی چند دهه‌ گذشته در قبل و بعد از انقلاب، کینه و نفرتی که امروز براساس سیاست‌ها و تبلیغات نادرست در جامعه به وجود آمده بی‌سابقه است. امروز به راحتی آب خوردن در برخی سایت‌ها، صداوسیما و حتی در تریبون نماز جمعه آبروی افراد برده می‌شود و همه ما می‌بینیم مومنانی در تریبون‌های رسمی به عنوان برانداز، خائن و عنصر بیگانه خطاب می‌شوند 
 انصاری با اشاره به این جمله‌ امام خمینی که «نگذارید انقلاب پس از من به دست نااهلان بیفتد» اظهار کرد: « ببینید محرمان و معتمدان امام (ره) چه کسانی بودند؟ من نمی‌خواهم بگویم که امروز انقلاب به دست نااهلان افتاده،ولی ببینید که امروز آن اهل‌های دوران امام (ره) کجا هستند؟ آیا خانواده‌ شهید مطهری در این کشور محترم است؟ آیا دودمان شهید بهشتی در این کشور محترم است؟ آیا خانواده‌های شهید همت و شهید باکری محترم هستند؟ آیا آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که شناسنامه انقلاب اسلامی و یار همیشگی امام (ره) بوده‌اند محترم است؟ آیا این سقوط اخلاقی نیست که عده‌ای طلبه در قم سازمان داده شوند که اگر مرجع تقلیدی خلاف شاخص‌های مورد تایید آنها حرفی زد یا فتوایی داد به بیت او حمله کنند؟ حال می‌خواهد آن فرد حضرت آقای جوادی آملی باشد یا آقای صانعی یا منتظری و دیگران. آیا این سقوط اخلاقی نیست که روزنامه‌ای به خود حق می‌دهد به محض آن‌که آیت‌الله اردبیلی فتوایی صادر کرد، هرچه می‌خواهد در این رابطه بگوید و بنویسد؟»
آیا این کرامت انسانی است که سرمایه‌های اجتماعی به تاراج برود و نتیجه‌ تربیت مدیران در این نظام، دور ریخته شود؟ به کار نگرفتن اصلاح‌طلبان و به کار نگرفتن افرادی نظیر ناطق نوری و ولایتی، پیشکش؛ در خود همین مدیران دولت نهم هم این مشکل بارز است. در کجای دنیا طی چهار سال و نیم، چهار وزیر کشور، سه وزیر اقتصاد، چند رییس کل بانک مرکزی عوض می‌شود؟ آقای محسنی اژه‌ای که اصلاح‌طلب نبود. آقای صفارهرندی که از کیهان بود و آقای لنکرانی هم که از اصلاح‌طلبان نبوده است!»
مجمع روحانیون مبارز طی سه نامه از وزارت کشور درخواست مجوز کرد و هر بار بهانه‌هایی آوردند و در نهایت هم گفتند چرا خود را خسته می‌کنید؟ شما هم بیایید در راهپیمایی که شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی دعوت کرده است شرکت کنید، یعنی همان راهپیمایی که برگزار شد و در آن به ما فحش و ناسزا دادند. آیا ما باید در راهپیمایی که در آن به ما فحش می‌دهند شرکت می‌کردیم؟
من در همین جا اعلام می‌کنم که شعارهای اصلاح‌طلبان در 22 بهمن شعارهای 30 ساله‌ انقلاب نظیر استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی است؛ همان‌طور که در روز قدس هم چنین بود. چرا بیانیه‌ مجمع روحانیون مبارز که پس از روز قدس صادر شد را منعکس نکردند و صدا و سیما حتی اشاره‌ای هم به آن نکرد؟

هر سال آقای خاتمی در خانه‌ هنرمندان به مناسبت روز عاشورا سخنرانی می‌کردند و امسال قرار شد به خاطر برخی محدودیت‌ها در جوار بیت امام (ره) و در حسینیه جماران برگزار کنند و من خودم در آن‌جا حضور داشتم و شهادت می‌دهم که مردم عزاداری سیدالشهدا می‌کردند ولی با چه مجوزی نیرو آوردند و با میل‌گرد و چوب و چماق به جان مردم افتادند و مردم را کتک زدند؟ شیشه‌های حسینیه جماران را شکستند و به بیت امام (ره) اهانت کردند؟
مراسم ما را که به هم می‌زنید، بیانیه‌های ما را در صدا و سیما منعکس نمی‌کنید، روزنامه‌ها هم که تکلیفشان مشخص است و سایت مجمع روحانیون را هم که فیلتر کرده‌اید. پس می‌گویید چطور با مردم حرف بزنیم؟ ما معتقدیم که VOA و BBC خیرخواه ما نیستند و طبیعی است که به دنبال منافع خود باشند و هر کشوری به دنبال منافع خود است، ولی باید دید که چه کسی 6 میلیون شنونده و بیننده را برای این شبکه‌ها درست کرده است؟ و این آماری است که خود آقایان اعلام کردند. چرا باید کار به جایی برسد که نوبت‌دهی دیش ماهواره در قم 12 روزه بشود؟ و کار به جایی برسد که سخن مردم ایران در رسانه‌های بیگانه شنیده شود؟ آیا مجلس نباید راجع به صداوسیما و یا عدم کفایت برخی افراد که دارایی‌های مردم را به تاراج بردند و به حراج گذاشته‌اند تحقیق و تفحص کند؟
 مجید انصاری گفت:« نظریه‌ سیاسی امام (ره) مبتنی بر اتکا به رای مردم بوده است و این اصل در دیدگاه و رفتار سیاسی امام (ره) از سال 42 تا آخرین لحظه‌ عمر پربرکت ایشان حاکم بود.»
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام که صبح دوشنبه در هشتمین کنگره‌ سراسری حزب مردم‌سالاری سخن می‌گفت، افزود:« وقتی امام خمینی(ره) به حکومت رسیدند همواره در کنار مردم، برای دفاع از حقوق آن‌ها، بیان حق و برداشتن لکنت از زبان مردم تلاش کردند.»
وی با اشاره به این‌که «نظام ما برخلاف بسیاری از نظام‌های دیگر ایدئولوژیک است و بنیان‌گذار آن هم یک مرجع تقلید بزرگ، فیلسوف کم‌نظیر، اسلام‌شناس و مفسر قرآن است»، تصریح کرد:« امام (ره) از ابتدا بر اسلام تکیه داشتند و برهمین اساس انقلاب کردند.این نظام یک مجموعه‌ به هم پیوسته است و نمی‌توان قسمتی از آن را پررنگ و قسمتی را کمرنگ کرد.»
دبیر اجرایی مجمع روحانیون مبارز در ادامه با اشاره به این‌که پیامبر اسلام هدف اصلی بعثت خود را تکمیل مکارم اخلاقی عنوان کردند، گفت:« امروز در حوزه‌های ما ده‌ها قاعده‌ فقهی تاسیس شده است، ولی هنوز در کنار آن‌ها قاعده‌ای به نام عدل و عدالت تاسیس نشده است، هم‌چنین هنوز قاعده‌ای به نام کرامت انسانی در سلسله احکام ما تاسیس نشده است؛ درحالی که حکم شرعی اگر درجهت نفی کرامت انسانی باشد، غیرشرعی است، ولو این‌که از متن ظاهری یک روایت یا آیه استخراج شود.»
انصاری در ادامه با اشاره به گنجاندن اصل کرامت انسانی در قانون اساسی کشورمان یادآور شد:« وقتی خبرگان قانون اساسی در تدوین این قانون، پنج اصل توحید، نبوت، معاد، عدل و امامت و رهبری را گنجاندند، اصل ششمی را به عنوان اصل حاکم بر این نظام مستقر کردند و آن کرامت انسانی است که برای این امر باید از آن بزرگوارانی که در تدوین این قانون نقش داشتند و در راس آن‌ها از شهید مظلوم بهشتی تقدیر کرد و برای آزادی فرزند در بند ایشان دعا کنیم. پرسشی که امروز پیش ماست این است که آیا حرکت کلی نظام جمهوری اسلامی به سمت تامین کرامت انسانی بوده است یا خیر؟»
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت:« امام (ره)، نظام را در فرد یا در شوکت نیروهای نظامی و انتظامی یا قدرت قوه‌ قضاییه و دادگاه‌ها نمی‌بیند. روح نظام اسلامی، محتوای اسلامی بودن آن است و البته شکل و ظرف هم مهم است، ولی ظرف فقط برای نگهداری و عرضه‌ محتواست، ولی اگر محتوا نادرست یا خالی باشد، مثل یک گردوی پوچ می‌شود یا به تعبیر امام علی (ع) مثل یک پوستین وارونه که هیچ ارزشی ندارد.»
انصاری با بیان این‌که «قانون اساسی هم عصاره‌ محتوای نظام ماست و هم شرط ضمن عقد بیعت مردم با امام در سال 57 بود»، افزود:« امام (ره) بیعت صدر اسلام را یک انتخاب آگاهانه می‌دانستند و انتخابات را نیز جلوه‌ای از بیعت مردم در صدر اسلام عنوان می‌کردند.»
وی یادآور شد:« اگر در ابتدای انقلاب رفراندوم نمی‌شد، باز هم مردم نظام و قانون اساسی را می‌پذیرفتند، ولی امام (ره) توجه داشت مردم صاحب حق هستند و نمی‌تواند چیزی را یکطرفه مطرح و بر مردم تحمیل کند؛ چنان‌چه در همان زمان در مصاحبه با لوموند فرمودند اگر مردم نخواهند، حجت بر من تمام است و ما برمی‌گردیم.»
عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز تصریح کرد:« قانون اساسی یک مجموعه به هم پیوسته است. یعنی نمی‌شود اصولی از آن را پذیرفت و اصولی دیگر را نپذیرفت.»
انصاری ادامه داد:« مهم‌ترین رکن در این قانون اساسی، جمهوریت و اسلامیت در کنار هم است و در واقع جمهوریت در دل اسلامیت است و به معنای دیگر نظامی که مبتنی بر خواست مردم نیست، اسلامی هم نیست؛ چرا که اسلام نخواسته است چیزی را بر مردم تحمیل کند.»
وی در ادامه با طرح این پرسش که «امروز با ورود به دهه‌ چهارم انقلاب چقدر نظام ما به شاخص‌های اساسی خود نزدیک و چقدر از آنها دور شده است؟» اظهار کرد:« باید ببینیم که وضعیت نظام ما در شاخص‌های ارزشی مانند صداقت، امانت، آزادی و آزادگی، اخلاق، معنویت، عدالت، محبت، امنیت، برخورداری و غنا، رفع فقر و رفع ترس و خوف نسبت به دهه‌ی اول، دوم و سوم جلوتر رفته یا پس‌رفت کرده است. این بحث به معنی محکوم کردن این حزب یا آن حزب نیست بلکه امروز بحث کشور فراتر از اصلاح‌طلب و اصولگراست. اصولگرایان و اصلاح‌طلبان واقعی باید برای حفظ محتوای واقعی نظام به صحنه بیایند. متاسفم که این مطلب را عرض کنم که امروز این شاخص‌ها چندان دلگرم کننده نیست.»
این عضومجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:« امروز بر عرصه‌ مطبوعات، رسانه‌ها و گفت‌وگو در کشور ما به‌خصوص در آن بخش که رسانه‌ها بیشتر به حاکمیت برمی‌گردند، شاخص صداقت، امانت و بی‌طرفی در پایین‌ترین سطح خود قرار دارد.»
وی اضافه کرد:« شعار مهرورزی، شعار دولت نهم بود ولی متاسفانه طی چند دهه‌ گذشته در قبل و بعد از انقلاب، کینه و نفرتی که امروز براساس سیاست‌ها و تبلیغات نادرست در جامعه به وجود آمده بی‌سابقه است. امروز به راحتی آب خوردن در برخی سایت‌ها، صداوسیما و حتی در تریبون نماز جمعه آبروی افراد برده می‌شود و همه ما می‌بینیم مومنانی در تریبون‌های رسمی به عنوان برانداز، خائن و عنصر بیگانه خطاب می‌شوند.»
انصاری با اشاره به این جمله‌ امام خمینی که «نگذارید انقلاب پس از من به دست نااهلان بیفتد» اظهار کرد: « ببینید محرمان و معتمدان امام (ره) چه کسانی بودند؟ من نمی‌خواهم بگویم که امروز انقلاب به دست نااهلان افتاده،ولی ببینید که امروز آن اهل‌های دوران امام (ره) کجا هستند؟ آیا خانواده‌ شهید مطهری در این کشور محترم است؟ آیا دودمان شهید بهشتی در این کشور محترم است؟ آیا خانواده‌های شهید همت و شهید باکری محترم هستند؟ آیا آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که شناسنامه انقلاب اسلامی و یار همیشگی امام (ره) بوده‌اند محترم است؟ آیا این سقوط اخلاقی نیست که عده‌ای طلبه در قم سازمان داده شوند که اگر مرجع تقلیدی خلاف شاخص‌های مورد تایید آنها حرفی زد یا فتوایی داد به بیت او حمله کنند؟ حال می‌خواهد آن فرد حضرت آقای جوادی آملی باشد یا آقای صانعی یا منتظری و دیگران. آیا این سقوط اخلاقی نیست که روزنامه‌ای به خود حق می‌دهد به محض آن‌که آیت‌الله اردبیلی فتوایی صادر کرد، هرچه می‌خواهد در این رابطه بگوید و بنویسد؟»
دبیر اجرایی مجمع روحانیون مبارز در ادامه با اشاره به حوادث پس از روز عاشورا اظهار کرد:« من شخصا آن حرکات را ندیدم ولی فرض می‌گیریم که آن حرکت انجام شد که البته باید محکوم شود. ولی آیا این درست است که شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تریبون در اختیار افراد تند قرار دهد و پلاکاردهایی از پول بیت‌المال علیه شخصیت‌های نظام و با آن شعارها و ناسزاها در دست گرفته شود؟ آیا ادبیات گوساله و بزغاله حتی نسبت به دشمنان هم ادبیات قرآنی است؟»
انصاری ادامه داد:« خدا شاهد است که دل ما خون است که در برخی راهپیمایی‌ها شعارهای ساختارشکنانه داده شده است، ولی باید بدانیم که وقتی گروهی سامان پیدا می‌کنند که شبانه در شهر راه بیفتند و بر در و دیوار شعارهایی علیه شخصیت‌های بزرگ نظام بنویسند، طبیعی است که عده‌ای هم تحریک و ناراحت می‌شوند و آن نام‌ها را پاک کنند و چیز دیگری جای آن بنویسند.»
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت:« چرا برخی که بیش از دیگران باید حرمت نگه دارند بیشتر تیشه به ریشه می‌زنند؟ و اصرار دارند که مدام یک گروه را بمباران کنند و وقتی هم که آخ گفتند، بگویند برانداز هستند؟ من این‌جا عرض می‌کنم که براندازی عبارت از این است که ما کرامت، فضایل اخلاقی و حقوق مردم را نادیده بگیریم.»
دبیر اجرایی مجمع روحانیون مبارز با تاکید بر لزوم اجرای تمام و کمال قانون اساسی در کشور تصریح کرد:« امروز راهی جز اجرای تمام‌عیار قانون اساسی نداریم.»
انصاری هم‌چنین براهمیت نقش مجلس شورای اسلامی تاکید کرد و گفت:« درمیان قوای سه‌گانه کشور، مسوولیت مجلس در پاسداشت نظام و حقوق مردم بی‌بدیل است و من به عنوان یک شهروند از مجلس گلایه دارم. متاسفانه در پاره‌ای از موارد مماشات بیش از حد است. تمام شاخص‌های رشد و توسعه برخلاف چشم‌انداز است و برنامه‌ چهارم توسعه رو به سقوط است. حق مردم این نبود که پس از تدوین برنامه چهارم و آن درآمد بادآورده نفتی، این‌طور با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم کنند.»
وی با انتقاد از واردات بی‌رویه‌ کالاهای مختلف به کشور اظهار کرد:« این افتخاری برای کشور نیست که دروازه‌های آن به روی کالاهای بیگانه باز شده است و حتی سنگ قبر هم از چین وارد می‌شود. امروز در سبد آجیل شب عید مردم ایران پسته‌ آمریکایی و خارجی هم وارد شده است.»
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: « آیا این کرامت انسانی است که سرمایه‌های اجتماعی به تاراج برود و نتیجه‌ تربیت مدیران در این نظام، دور ریخته شود؟ به کار نگرفتن اصلاح‌طلبان و به کار نگرفتن افرادی نظیر ناطق نوری و ولایتی، پیشکش؛ در خود همین مدیران دولت نهم هم این مشکل بارز است. در کجای دنیا طی چهار سال و نیم، چهار وزیر کشور، سه وزیر اقتصاد، چند رییس کل بانک مرکزی عوض می‌شود؟ آقای محسنی اژه‌ای که اصلاح‌طلب نبود. آقای صفارهرندی که از کیهان بود و آقای لنکرانی هم که از اصلاح‌طلبان نبوده است!»
انصاری افزود:« به نظر من آقای پورمحمدی قوی‌ترین وزیر دولت نهم بود. ولی ایشان هم برکنار شدند.آیا این همین روحیه شور، تعامل و مردم‌سالاری است؟»
این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در ادامه خطاب به نمایندگان مجلس گفت:« من از نمایندگان مجلس خواهش می‌کنم که از حقوق مردم دفاع کنید. خواهش می‌کنم که از حق کسانی که تنور انتخابات را گرم کردند و امروز مزد خود را در سلول‌ها می‌گیرند دفاع کنید. خدا می‌داند که اگر مشکلی برای توقف کار یک روزنامه وجود داشته باشد، آن مربوط به ستون آن روزنامه‌ای است که هر روز حرف‌هایی را می‌نویسد که حتی لات‌های مشروب‌خور زمان شاه هم نمی‌گفتند. چرا باید روزنامه‌هایی این‌چنین در حاشیه‌ی امن باشند ولی برخی روزنامه‌ها مثل مردم‌سالاری و آفتاب یزد یا برخی دیگر از روزنامه‌ها مدام در معرض تذکر و تعطیلی قرار بگیرند؟»
دبیر اجرایی مجمع روحانیون مبارز در ادامه سخنان خود از عدم صدور مجوز برای برپایی راهپیمایی در اعتراض به هتک حرمت به عکس امام خمینی (ره) از سوی وزارت کشور به شدت انتقاد کرد و گفت:« مجمع روحانیون مبارز طی سه نامه از وزارت کشور درخواست مجوز کرد و هر بار بهانه‌هایی آوردند و در نهایت هم گفتند چرا خود را خسته می‌کنید؟ شما هم بیایید در راهپیمایی که شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی دعوت کرده است شرکت کنید، یعنی همان راهپیمایی که برگزار شد و در آن به ما فحش و ناسزا دادند. آیا ما باید در راهپیمایی که در آن به ما فحش می‌دهند شرکت می‌کردیم؟»
انصاری با بیان این‌که از مسوولان برگزاری مراسم 22 بهمن می‌خواهیم که حداقل حرمت 22 بهمن را حفظ کنید و آن را مصادره به مطلوب نکنید، گفت:« من در همین جا اعلام می‌کنم که شعارهای اصلاح‌طلبان در 22 بهمن شعارهای 30 ساله‌ انقلاب نظیر استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی است؛ همان‌طور که در روز قدس هم چنین بود. چرا بیانیه‌ مجمع روحانیون مبارز که پس از روز قدس صادر شد را منعکس نکردند و صدا و سیما حتی اشاره‌ای هم به آن نکرد؟»
وی هم‌چنین از جلوگیری از برگزاری مراسم مختلف عزاداری از سوی آقای محتشمی‌پور و برخی مراسم دیگر انتقاد کرد و گفت:« هر سال آقای خاتمی در خانه‌ هنرمندان به مناسبت روز عاشورا سخنرانی می‌کردند و امسال قرار شد به خاطر برخی محدودیت‌ها در جوار بیت امام (ره) و در حسینیه جماران برگزار کنند و من خودم در آن‌جا حضور داشتم و شهادت می‌دهم که مردم عزاداری سیدالشهدا می‌کردند ولی با چه مجوزی نیرو آوردند و با میل‌گرد و چوب و چماق به جان مردم افتادند و مردم را کتک زدند؟ شیشه‌های حسینیه جماران را شکستند و به بیت امام (ره) اهانت کردند؟»
دبیر اجرایی مجمع روحانیون مبارز اضافه کرد:« مراسم ما را که به هم می‌زنید، بیانیه‌های ما را در صدا و سیما منعکس نمی‌کنید، روزنامه‌ها هم که تکلیفشان مشخص است و سایت مجمع روحانیون را هم که فیلتر کرده‌اید. پس می‌گویید چطور با مردم حرف بزنیم؟ ما معتقدیم که VOA و BBC خیرخواه ما نیستند و طبیعی است که به دنبال منافع خود باشند و هر کشوری به دنبال منافع خود است، ولی باید دید که چه کسی 6 میلیون شنونده و بیننده را برای این شبکه‌ها درست کرده است؟ و این آماری است که خود آقایان اعلام کردند. چرا باید کار به جایی برسد که نوبت‌دهی دیش ماهواره در قم 12 روزه بشود؟ و کار به جایی برسد که سخن مردم ایران در رسانه‌های بیگانه شنیده شود؟ آیا مجلس نباید راجع به صداوسیما و یا عدم کفایت برخی افراد که دارایی‌های مردم را به تاراج بردند و به حراج گذاشته‌اند تحقیق و تفحص کند؟»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار