آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ آبان ۱۷, یکشنبه

حجت الاسلام سيد هادي خامنه‌اي: بايد بيانيه‌هاي صادر شده از سوي تخبگان را جدي گرفت

سلام: سيد هادي خامنه‌اي تاكيد كرد:نفوذ وارتباطات دیداری اصلاح‌طلبان با آحاد مردم موثرتر و کیفی‌تر از کارکردهای کمی است.
دبیرکل مجمع نیروهای خط امام(ره) با تاکید بر اینکه نگاه اسلام و ادیان به جامعه اینگونه است که نباید گذاشت مردم در جهل باقی بمانند خاطرنشان کرد: طاغوت و کسانی که راهی غیرخدایی می‌پیمایند سعی می‌کنند مردم در جهل باقی بمانند چرا که در سایه ندانستن است که مردم اطلاعات غلط را باور می‌کنند و به راهی می‌روند که کارگردانان آن را پیشاپیش مشخص کرده‌اند.
به گزارش سلام، حجت‌الاسلام سیدهادی خامنه‌ای در دیدار با جمعی از جوانان و دانشجویان اصلاح‌طلب با تاکید بر اینکه رمز موفقیت این است که از حدود و ارتباط انسان‌ها تعریف درستی داشته باشیم اظهار داشت: دغدغه همیشگی بنده این بوده است که باید به کارهای فرهنگی اهمیت دهیم و معتقدم مشکلات ما چه در گذشته و چه در آینده بیش از هر چیز مشکلات فرهنگی است چراکه شاهدیم آنچه که اتفاق می‌افتد قالبا سوءاستفاده از بی‌اطلاعی‌های مردم است که وجود دارد.
وی با تاکید بر اینکه در جامعه‌ای که همه‌چیز روشن است نمی‌توان به کسی دروغ گفت خاطرنشان کرد: خداوند در سوره بقره می‌فرماید که خدا سرپرست کسانی است که ایمان آورده‌اند و آنها را از ظلمات وارد وادی نورانی می‌کند.
نماينده دور ششم مجلس با تاکید بر اینکه در محیط نورانی هیچ‌چیز مبهم و نامفهوم باقی نمی‌ماند تصریح کرد: اما در مقابل در محیط ظلمانی یا اشیا و موجودات دیده نمی‌شود و یا اگر دیده شود به صورت مبهم و سایه‌وار است در محیط‌های ظلمانی مفهوم معنویات هم برای مردم عوض می‌شود و چون مردم اطلاعات ندارند می‌توان به راحتی بر اندیشه آنها سوار شد و آنها را فریب داد.
سید هادی خامنه‌ای با تاکید بر اینکه نگاه اسلام و ادیان به جامعه اینگونه است که نباید گذاشت مردم در جهل باقی بمانند خاطرنشان کرد: طاغوت و کسانی که راهی غیرخدایی می‌پیمایند سعی می‌کنند مردم در جهل باقی بمانند چرا که در سایه ندانستن است که مردم اطلاعات غلط را باور می‌کنند و به راهی می‌روند که کارگردانان آن را پیشاپیش مشخص کرده‌اند.
وي با بیان اینکه عده‌ای بدون آنکه اسلام و انقلاب را درست شناخته باشند به راه‌های اشتباه می‌روند و اشتباهات بزرگی می‌کند که به ضرر انقلاب و نظام است تصریح کرد: امیدواریم افکار عمومی و اندیشه‌های روشن و مترقی جلوی این حرکت انحرافی را بگیرد.
دبیرکل مجمع نیروهای خط امام(ره) با اظهار ناخرسندی از رواج شایعه، دروغ و تهمت در فضای سیاسی، اجتماعی کشور گفت: معتقدیم کسی که به راحتی به دیگران تهمت می‌زند و گزافه‌گویی می‌کند ارزش حرف‌هایش بسیار پایین است و تهمت‌زنندگان و دروغ‌پردازان ارزشی در جامعه ندارند.
وي با اشاره به اینکه اگر فعالیت می‌کنیم باید در جهت افزایش اطلاعات و آگاهی مردم باشد اظهار داشت: فعالیت‌های اجتماعی نباید منحصر به فعالیت سیاسی باشد. امروز یکی از ضرورت‌های عمده ما بی‌اطلاعی از مسائل مذهبی است که باعث شده است مدعیان مذهب‌شناس بی‌اطلاع بر امواج اطلاع‌رسانی مذهبی سوار شوند و آنچه که هیچ ارتباطی با مذهب ندارد را به نام دین معرفی کند و این بزرگترین هجمه به دین و دین‌ورزان است.
سیدهادی خامنه‌ای با تاکید بر اینکه باید اندیشه روشن و مترقی را به جامعه آموزش دهیم تصریح کرد: چرا باید منتظر باشیم که کار خلافی انجام شود سپس بخواهیم آن کار را آشکار کنیم بلکه باید گام‌های جدی در جهت روشنگری و روشن‌اندیشی جامعه از سوی نخبگان و آحاد مردم برداشته شود.
وی با اشاره به اینکه برای رسیدن به اهداف نباید خیلی شتاب داشت گفت: آن آبی که به این ساختمان رخنه کرده و پایه‌های آن را شل کرده است از چند سال پیش حرکت خود را آغاز کرده بنابراین راه‌حل آن چند روزه یا چند ساله نیست باید صبور بود و نباید ناامید شویم.
نماينده دور ششم مجلس ادامه داد: باید اول برنامه را ارزیابی صحیح کنیم و اگر منطقا پذیرفتیم که موثر است نباید به زمان آن توجه کنیم چراکه برخی درمان‌ها طولانی‌مدت است .
دبیرکل مجمع نیروهای خط امام با اشاره به این گفته امام(ره) که «اگر مبانی انقلاب و سیاست‌ورزی الهی باشد هیچ اختلاف و جنگی رخ نخواهد داد» تصریح کرد: اگر نگاه ما به مسائل اجتماعی الهی و درست باشد اختلافی به وجود نخواهد آمد در واقع اگر مبانی نگاه ما مصلحت برتر باشد امکان ندارد مشکلی به وجود آید چرا که نشناختن مصلحت برتر و قدرت‌طلبی ریشه مشکلات ماست و حل آنها برنامه‌ریزی و حوصله می‌خواهد.
وی ادامه داد: 100 سال پیش در کشور ما امیرکبیر بود و همزمان شخصی با آن ویژگی‌ها در ژاپن بود ولی حرکت امیرکبیر در ایران در نطفه خفه شد ولی در ژاپن مانعی برای آن به وجود نیامد و در واقع در ایران کسانی که در پشت پرده این حرکت را خفه کردند می‌دانستند اگر پیش برود به کجا می‌انجامد بنابراین جلوی آن را گرفتند باید همانطور که جلوی ترقی و توسعه را با حساب و کتاب می‌گیرند با همان حساب موانع را برطرف کرد.
هادي خامنه‌اي با بیان اینکه مسائل امروز کشور همیشه بوده و خواهد بود ادامه داد: بخشی از مشکلات امروز مربوط به کم‌کاری‌های ماست مثلا در دهه اول انقلاب زمانی که اندیشه انقلاب می‌توانست توسعه پیدا کند کم‌کاری کردیم هرچند در فضای آن روز به خاطر جنگ و بعدهم از دست دادن شخصیت‌هایی چون بهشتی‌ها و مطهری‌ها سرگرم مسائل روز شدیم ولیکن می‌توانستیم از همان آغاز پیروزی انقلاب و استقرار نظام جمهوری اسلامی مانع حرکت‌های انحرافی و ناصوابی شویم که امروز گریبان جامعه را گرفته است.
وي با توصیه به اینکه باید به دنبال بایسته‌های عمیق زیربنایی بروید خاطرنشان کرد: باید به صلاح فکر و اندیشه مجهز شوید و از مشورت به عنوان یک راهبرد عملی فراموش نکنید و نباید خیلی در طرح‌های اولیه معطل شد چراکه وقتی کار به صورت جدی شروع می‌شود نواقص خود را مشخص می‌کند.
دبیرکل مجمع نیروهای خط امام(ره) با طرح اين پرسش كه آیا برای فعالیت باید منتظر شکل‌گیری بستری آرام بود؟ گفت: بستر آرام با همین کارهای فکری شکل می‌گیرد ممکن است عده‌ای نخواهند در کشور بستر آرام و امنی شکل بگیرد اما نباید منتظر آماده شدن چنین بستری بود و تاخیر کرد و باید گام‌های عملی جهت حرکت رو به جلوی جامعه برداشته شود.
وی با اشاره به بیانیه‌های صادره از سوی نخبگان تاکید کرد: امروز باید فازهای فعالیت را تقسیم کنیم یک فاز همان است که در بیانیه‌ها مطرح می‌شود که توصیه می‌کنم که متن بیانیه‌ها با دقت خوانده شود چرا که در آنها ضمن بیان یک سلسله مشکلات آنچه که تحت عنوان چه باید کرد نیز عنوان می‌شود که باید آن را جدی گرفت و در کنار حرکت شبه سیاسی با حرکتی فرهنگی زمینه‌سازی کنیم.
دبیرکل مجمع نیروهای خط امام با تاکید بر اینکه برای کار فرهنگی کافی است انسان جوهر کار را شناسایی کند خاطرنشان کرد: رهبری فکری در جامعه ما وجود دارد و دسترسی به آن کار مشکلی نیست و منابع هم وجود دارد مهم این است که منابعی که تهیه می‌شود منابع فاسد شده‌ای نباشد.
سیدهادی خامنه‌ای ادامه داد: مثلا کتاب‌های شهید مطهری همیشه جزء منابع موثق بوده و هنوز هم حکم معرف را دارد و امروز هستند متحجرینی که با این منابع مشکل دارند.
وی افزود: امروزجهت‌گیری‌هایی در صداوسیما بر ضد اندیشه‌های شهید مطهری شاهد هستیم و می‌توان قاطعانه گفت ،اگر تفکری مقابل اندیشه شهید مطهری قرار دارد اندیشه‌ای ناقص است که بازگوکننده متن اصیل دین نیست.
دبیرکل مجمع نیروهای خط امام(ره) در پایان با اشاره به فضای محدود ارتباطی رسانه‌ای تاکید کرد: برخی رسانه‌های فراگیر همچون صداوسیما نتوانسته‌اند نتیجه‌ای در باورها و افکار عمومی مردم ایجاد کنند چرا که نفوذ و ارتباطات دیداری اصلاح‌طلبان با آحاد مردم موثرتر و کیفی‌تر از کارکردهای کمی است چرا که همواره کیفیت اثرگذارتر از کمیت بوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار