آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ آبان ۱۷, یکشنبه

شكايت متقاضي خريد مخابرات، از سازمان خصوصي‌سازي‌

بازار سهام- مديرعامل شركت تعاوني پيشگامان كوير يزد گفت: در جريان حضور در مزايده بلوك 51 درصدي مخابرات و حذف ناگهاني از اين مزايده به دادگاه شكايت و از سازمان خصوصي‌سازي طلب 15ميليارد تومان خسارت كرده‌ايم كه بايد تا امروز به اين شكايت جواب داده شود.

محمدرضا رضايي‌نژاد در گفت‌وگو با فارس تاكيد كرد: در پي حذف ناگهاني و غيرمنتظره شركت‌تعاوني پيشگامان كوير يزد از مزايده بلوك 51درصدي مخابرات به دادگاه شكايت كرده‌ايم و خواهان دريافت خسارت از سازمان خصوصي‌سازي شده‌ايم.

وي ادامه داد: براين اساس در 6آبان اظهاريه دادگاه به سازمان خصوصي‌سازي‌ ارسال شده و اين سازمان بايد امروز به اين موضوع پاسخ دهد تا از شكايت خود صرف‌نظر كنيم. ما خواهان احقاق حق سهامداران هستيم. كاري به شركت مخابرات و خريداران و بورس نداريم و نمي‌خواهيم با لغو معامله بلوك 51 درصدي مخابرات بازار سهام به هم بريزد.

مديرعامل شركت تعاوني كوير يزد در برابر اين سؤال كه خسارت مدنظر چه مبلغ و شامل چه مواردي است، توضيح داد: مبلغ خسارت درخواستي 15 ميليارد تومان است كه شامل 820 ميليون تومان هزينه‌هاي سفته، 400 ميليون تومان هزينه‌هاي بانكي و بخش اعظمي از آن مربوط به سهامداران است كه در قبال حضور اين شركت تعاوني در مزايده مربوطه قبول ريسك كرده‌اند.

رضايي‌نژاد ادامه داد: حدود 30سهامدار اين شركت تعاوني اقدام به وثيقه‌گذاشتن دارايي‌هاي خود نزد بانك‌ها كرده‌اند. درصورتي كه ما بازنده مزايده مخابرات مي‌شديم اين ريسك مربوط به ما مي‌شد اما چون به‌طور ناگهاني و غيرمنتظره از اين مزايده كنار گذاشته شديم خواهان دريافت خسارات وارده به سهامداران شركت هستيم.

وي تأكيد كرد: با توجه به اين موضوع از سازمان خصوصي‌سازي به دادگاه شكايت كرده‌ايم و دادگاه نيز رأي داده كه سازمان خصوصي‌سازي بايد در اين مورد پاسخگو باشد. اين در حالي است كه در برابر اخذ مجوزهاي لازم براي حضور در مزايده مخابرات، در ساعات خارج از وقت اداري به‌طور ناگهاني حذف شديم.

رضايي‌نژاد تأكيد كرد: ما فقط و فقط به‌دنبال حقوق از دست رفته سهامداران و خسارات وارده به شركت هستيم و حاضريم حتي از طريق دريافت سهام از اين موضوع بگذريم. متن شكايت و اظهاريه مربوطه، به رئيس شوراي رقابت ارسال شده است.

شكايت در شوراي رقابت قابل بررسي است

رئيس شوراي رقابت هم در اين باره گفت: تاكنون شكايتي از سوي شركت تعاوني پيشگامان يزد به شوراي رقابت نرسيده، اگر هم بعد از كارشناسي‌هاي صورت گرفته و نظر شوراي رقابت قرار بر لغو معامله بلوك 8 ميليارد دلاري مخابرات باشد اين شورا مي‌تواند نسبت به لغو معامله حتي با قطعي شدن اين معامله اقدام كند.

جمشيد پژويان در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به اين پرسش كه آيا شكايتي از سوي شركت تعاوني پيشگامان يزد از سازمان خصوصي‌سازي‌ را دريافت كرده يا خير؟ گفت: تا اين لحظه چنين شكايتي را دريافت نكرده‌ام، چون از يك طرف در مسافرت هستم و از طرف ديگر شوراي رقابت دفتر و مكاني ندارد كه متني به آنجا ارسال شود.

او در واكنش به اين پرسش كه در برابر شكايت اين شركت از سازمان خصوصي‌سازي و احراز نظر شوراي رقابت، تكليف قطعيت معامله بلوك 50 درصد به علاوه يك سهم مخابرات تا دوشنبه چه مي‌شود؟ پاسخ داد: اين موضوع به كار كارشناسي و بررسي آن توسط شورا نياز دارد و فرقي نمي‌كند كه اين معامله قطعي شود يا خير.

اگر شورا بعد از بررسي‌هاي همه‌جانبه به اين نتيجه برسد كه در اين معامله مشكلي وجود داشته، مي‌تواند حتي بعد از قطعيت معامله اقدام به لغو آن كند.پژويان ادامه داد: شوراي رقابت تاكنون جلسه‌اي را برگزار نكرده و اگر موضوعي باشد قدم به قدم اطلاع رساني خواهم كرد.

وي در برابر اين سؤال كه شوراي رقابت چه زماني تشكيل جلسه مي‌دهد؟ پاسخ داد: حدود 20‌تا‌25‌روز ديگر نخستين جلسه شورا برگزار مي‌شود و هرگونه اظهارنظري فقط از طرف شوراي رقابت معتبر است.

گزارش مجلس درباره سهام مخابرات

رئيس كميسيون ويژه اصل 44 مجلس شوراي اسلامي هم گفت: گزارش اين كميسيون درخصوص سهام مخابرات اين هفته يا هفته آينده در صحن علني مجلس قرائت خواهد شد.

حميدرضا فولادگر در گفت‌وگو با ايسنا، ‌با بيان اينكه اين گزارش تقديم شده است و در نوبت قرائت در صحن علني قرار دارد، عنوان كرد: ما در اين گزارش ابعاد قضيه و اشكالات را مطرح كرده‌ايم.

فولادگر با بيان اينكه شركتي كه براي واگذاري اين سهام رد صلاحيت شده اگر بر شكايت خود مصر باشد اين مسئله بايد در شوراي رقابت مطرح شود، گفت: شوراي رقابت تنها مرجع ابطال قبل از واگذاري است.

رئيس كميسيون ويژه اصل 44 با بيان اينكه تا 18 آبان فرصت براي واريز 20 درصد از پول وجود دارد، خاطرنشان كرد: اگر در اين زمينه هم كاري انجام نشود سازمان بورس مي‌تواند پروانه را لغو و امتياز آن را باطل كند.

فولادگر با اشاره به اينكه اين مسئله كه در كل براي واگذاري سهام مخابرات فضاي رقابتي وجود داشته است يا خير؟ و يا بخش خصوصي به معني واقعي كلمه وارد كار شده است، مباحثي است كه در گزارش كميسيون ويژه به آن توجه شده است، گفت: پس از قرائت اين گزارش در صحن علني مجلس، همه‌ مسائل بهتر مشخص خواهد شد.

معامله مخابرات، روز دوشنبه قطعي مي‌شود

اما در كنار اين تحولات مدير بازار شركت بورس گفت: شواهد نشان مي‌دهد معامله بلوك 50درصد به‌علاوه يك سهم مخابرات تا روز دوشنبه قطعي مي‌شود.

علي صحرايي در گفت‌وگو با فارس، افزود: براساس شواهد موجود، بزرگ‌ترين داد و ستد سهام شركت‌هاي بورسي و اجراي اصل 44 تا دوشنبه جاري قطعي مي‌شود.وي ادامه داد: خريدار سهام مخابرات به ارزش 8ميليارد دلار (كنسرسيوم اعتماد مبين) نسبت به طي مراحل مربوط به ارائه ضمانت نامه و وكالت نامه، وثيقه و تعهدات و انعقاد قرارداد با سازمان خصوصي‌سازي‌ اقدام كرده است.

به‌گفته صحرايي20 درصد وجه نقد معامله بلوك مديريتي مخابرات (حدود 1568 ميليارد تومان) بايد به حساب شركت سپرده‌گذاري مركزي واريز شود. از سوي ديگر خريدار بلوك مخابرات حداكثر تا ساعت 16 روز دوشنبه 18 آبان ماه فرصت دارد تا نسبت به ارائه مدارك به شركت بورس مبادرت ورزد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار