آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ آذر ۲۳, دوشنبه

اعتراض‌های دانشجویی در هفتمین روز

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۸۸
راديو زمانه : اعتراض‌های دانشجویی به حوادث روز ۱۶ آذر با وجود گذشت یک هفته، همچنان ادامه دارد.
گزارش‌ها حاکی است که برخی دانشگاه‌های ایران امروز دوشنبه نیز شاهد برپایی تجمعاتی در اعتراض به «اهانت» به تصویر بنیانگذار جمهوری اسلامی بوده است.
در برخی از دانشگاه‌ها موافقان و مخالفان دولت شعار‌هایی علیه یکدیگر سر داده‌اند که منجر به بروز برخی درگیری‌ها نیز شده است.
دانشگاه سمنان، بوعلی همدان، سهند تبریز، خواجه نصرالدین طوسی (تهران)، دانشگاه کاشان و دانشگاه تهران از جمله دانشگاه‌هایی بودند که امروز نیز صحنه برپایی تجمعات اعتراض‌آمیز دانشجویی بودند.
در دانشگاه تهران، مراسم روز دانشجو تهدید تدابیر شدید امنیتی برگزار شد.
به گفته سخنگوی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران، «تنگ‌نظری‌ها» مانع از شرکت محمد خاتمی و میرحسین موسوی در این مراسم شد و تنها پیام ویدیویی آقای خاتمی پخش شد.
دانشجویان در اعتراض به این تصمیم نیز شعار‌هایی با مضمون «درود بر موسوی، سلام بر خاتمی»، «موسوی زنده باد، کروبی پاینده باد»، «خمینی کجایی، موسوی تنها شده»، «مرگ بر دیکتاتور» و «سهرابیم، ندائیم، ما همه یک صدائیم» را سر دادند.
دانشجویان همچنین با سر دادن شعار‌هایی، خواستار برکناری فرهاد رهبر رئیس دانشگاه تهران از سمت خود شدند.
محمدرضا ظفرقندی، رئیس پیشین دانشگاه تهران در این مراسم طی سخنانی از برخورد‌های خشونت‌بار با دانشجویان و دانشگاهیان انتقاد کرد.
آقای ظفرقندی گفت که «توهین» به عکس آیت‌الله خمینی، برنامه‌ای «طراحی» شده از سوی صدا و سیما بوده است.
او افزود که این تصاویر پخش شد تا مردم را علیه «دانشگاه» تهییج کنند.
ظفرقندی اظهار داشت: «پاره کردن عکس امام، کار شنیعی است و هیچ‌کس از آن دفاع نمی‌کند، اما به نظر ما پا روی حرف ایشان گذاشتن، بسیار بدتر از پاره کردن عکس امام است.»
استاد دانشگاه تهران ادامه داد: «بسیاری از آقایان که امروز در مسند کار هستند، نه تنها در انقلاب سیلی نخوردند، بلکه در زمان جنگ هم یک قدم برنداشتند.»
الهه کولایی نماینده سابق مجلس نیز در سخنانی گفت که «راه رسیدن به خواسته‌های مردم، بازی خوردن در مقابل كسانی كه به فكر منافع ملت ایران نیستند»، نیست.
خانم کولایی اظهار داشت: «ما خواستار بازگشت همه کسانی هستیم که برای فکر و اندیشه در پشت میله‌های زندان هستند.»
نجفقلی حبیبی نیز در سخنان خود با اشاره به پاره شدن تصویر امام در جریان مراسم روز ۱۶ آذر، خطاب به مسئولان گفت: «اجازه حضور و تجمع مردمی كه در خطاب شما قرار دارند را بدهید تا شور و شوق این ملت را به امام مشاهده كنید.»
محسن رهامی نیز در سخنانی اظهار داشت که «اگر قرار بود فشار، تهدید و زندانی کردن اساتید و دانشجویان جواب دهد و مردم از خواسته‌های خود دست بردارند، باید شهادت آن سه دانشجو در ۵۵ سال پیش درس عبرت شده بود و دانشگاه خاموش شده بود.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار