آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ آذر ۲۳, دوشنبه

در برابر «پیراهن سیاهان» هوشیار باشیم

به نقل از ايران امروز :
۱- انتشار تصویر عکس پاره شده‌ای از آیت‌الله خمینی از صدا و سیما دستاویزی برای تشدید فشار کودتاگران بر رهبران جنبش سبز شده است. کودتاگران با انتساب این اقدام به دانشجویان حامی جنبش سبز، شدیداً در تلاشند تا به این بهانه طرفداران مردد خود در بسیج و سپاه را به ایستادن در برابر مردم و ادامه خشونت با هموطانشان قانع کنند و از سوی دیگر با سوار شدن بر موج عصبانیت مردم از این توهین، آنرا به جنبش سبز ربط داده و در صورت امکان زمینه را برای برخورد با رهبران جنبش و یا سرکوب شدیدتر مردم در ایام محرم فراهم کنند.

۲- وزیر اطلاعات دولت کودتا بلافاصله پس از انتشار این تصاویر مشکوک به قم سفر کرد و در سخنرانی‌های خود در جمع طلاب و مبلغان حوزه علمیه قم این اقدام را به جنبش سبز نسبت داد و به آنان گفت: "از نخبگان و فرهيختگان جامعه به ويژه حوزويان و طلاب انتظار می‌رود كه در برابر اين اقدام وقيحانه عكس‌العمل مناسب و بزرگی نشان داده و پاسخ كوبنده‌ای به ساختارشكنی فتنه‌گران بدهند"[۱]. این انتظار وزیر اطلاعات از حوزویان و طلاب روز بعد از سوی گروهی از آنان اجابت شد و مطمئناً در روزهای آینده نیز عکس‌العمل طلاب همچنان ادامه خواهد داشت.

۳- علی‌رغم تلاش‌های هماهنگ وزیر اطلاعات، صدا و سیما و بخشی از طلاب و مبلغین ، خوشبختانه از آنجا که این تصویر تنها توسط دوربین‌های صدا و سیما تصویربرداری شده و برای اولین بار در سیمای جمهوری اسلامی نشان داده شده، افکار عمومی متوجه مشکوک بودن این ماجرا شده است و کودتاگران در انتساب این جریان به جنبش سبز ناموفق بوده‌اند.

۴- رهبران جنبش سبز آقایان موسوی، کروبی و خاتمی همگی با صراحت اهانت به امام خمینی را محکوم کردند و ضمن مشکوک خواندن این جریان برائت خود را از آن اعلام کردند.

۵- مجمع روحانیون مبارز طی اطلاعیه‌ای ضمن محکوم کردن این اقدام اعلام کرد برای نشان دادن دلبستگی همگان به راه امام و تجلیل از یاد و نام او درخواست یک راهپیمایی با شکوه را کرده است.

۶- مطابق قانون اساسی جمهوری اسلامی برگزاری تجمعات و راهپیمایی‌های مسالمت آمیز نیازی به اخذ مجوز ندارد. با این حال از کودتای انتخاباتی ۲۲ خرداد تا به حال رهبران جنبش سبز چندین بار درخواست راهپیمایی و یا گردهمایی کرده‌اند ولی کودتاگران از صدور هرگونه مجوزی برای آنها خودداری کرده‌اند تا به بهانه‌ی غیرقانونی بودن تجمعات زمینه‌ی سرکوب مردم را فراهم کنند.

۷- گذشته از بهانه‌ی "غیرقانونی بودن تجمعات"، آنچه بیش از همه مورد استفاده کودتاگران در توجیه سرکوب مردم و به کاربردن خشونت عریان بوده است "اغتشاشگر نامیدن مردم" و سرکوب آنها به بهانه‌ی "برهم زدن نظم عمومی" است. به عنوان نمونه در جریان اعتراضات پس از کودتای انتخاباتی، صدا و سیما تلاش بسیاری داشت تا با نشان دادن تصاویری از به آتش کشیده شدن بانکها، شکسته شدن شیشه‌های خودروها و برخی تخریبهای دیگر، مردم حاظر در خیابانها را اغتشاشگر جلوه دهد و با این بهانه سرکوب مردم را برای افکار عمومی توجیه کند.

۸- در اینترنت عکس‌ها و تصاویر مختلفی منتشر شده که نیروهای امنیتی را در حال تخریب اموال عمومی مانند شکستن شیشه‌ی خودروهای مردم نشان می‌دهد و این احتمال وجود دارد که بخش اعظمی از کارهایی که ممتمسک کودتاگران در سرکوب مردم قرار گرفته مانند به آتش کشیدن بانکها و خودروها و تخریب مغازه‌ها و اماکن توسط عوامل کودتا برنامه ریزی و اجرا شده باشد.

۹- ترفند "نفوذ در تجمعات سیاسی و خرابکاری به منظور وارونه جلوه دادن اصل ماجرا و تخریب رقیب سیاسی در میان افکار عمومی" ترفندی قدیمی و مسبوق به سابقه است. شاید بتوان گفت منحصر به فردترین و بارزترین نمونه‌ی این اقدامات "راه اندازی کارناوال عصر عاشورا" است که پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال ۷۶ با هدف تخریب وجهه "سید محمد خاتمی" در افکار عمومی برنامه ریزی و اجرا شد.

۱۰- با توجه به اقدام مشکوک اهانت به امام و درخواست راهپیمایی توسط مجمع روحانیون مبارز و همچنین در پیش بودن ماه محرم و ایام عزاداری امام حسین (ع) که فرصت مناسبی برای اعتراض مردم به کودتاگران به شمار می‌رود ، لزوم هوشیاری بیشتر مردم در مقابل اقدامات برنامه ریزی شده کودتاگران با هدف بهانه تراشی برای سرکوب جنبش به شدت احساس می‌شود. نباید به کودتاگران اجازه داد تا انجام هر گونه اقدامی جنبش سبز مردم ایران را ضد امام یا اسلام جلوه دهند و به این بهانه ادامه‌ی سرکوب مردم را برای هواداران خود توجیه نمایند.

۱۱- برای آشنایی بیشتر با روشهای انجام چنین ترفندی و با توجه به در پیش بودن ماه محرم به جاست به مثالی تاریخی از بکار گیری این شیوه توسط ساواک اشاره شود که در ماه محرم سال ۱۳۴۲ و در جریان قیام ۱۵ خرداد به اجرا درآمد. این کار توسط تعدادی از مأموران ساواک انجام شد که به علت پوشیدن لباسهای مشکی - لباس معمول عزاداران ماه محرم - به "پیراهن سیاهان" معروف شدند. "پیراهن سیاهان" گروهی از مأموران امنیتی بودند که در خلال قیام ۱۵ خرداد و روزهای بعد از آن، در پوشش عوامل نفوذی به عنوان عناصر و عوامل قیام، در تظاهرات و درگیریهای خیابانی حضور یافته و طبق مأموریت محوله، با اقدامات خرابکارانه خود اعم از آتش زدن کیوسکهای تلفن، تخریب اماکن عمومی، به آتش کشیدن کتابخانه پارک شهر و... درصدد برآمدند ماهیت و غایت قیام اصیل ۱۵ خرداد را خدشه‌دار سازند و عوامل آن را افرادی اوباش معرفی کنند. برای آشنایی بیشتر با این جریان به مقاله‌ی "نقش پیراهن سیاهان در قیام ۱۵ خرداد " مراجعه نمایید. مطالعه‌ی این مقاله به همه توصیه می‌شود و می‌توانید آن را با مراجعه به "پایگاه اطلاع رسانی پانزده خرداد ۱۳۴۲" مطالعه فرمایید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار