آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ آذر ۲۳, دوشنبه

کروبی و موسوی درخواست مجوز راهپیمایی می‌کنند

راديو زمانه : مهدی کروبی می‌گوید به همراه میرحسین موسوی، از وزارت کشور درخواست مجوز راهپیمایی خواهد کرد و در صورت مخالفت با این درخواست، مسئولیت حضور «خودجوش مردم» بر عهده آنها نیست.
آقای کروبی امروز دوشنبه به وب‌سایت تغییر گفته است در گفتگوی تلفنی با میرحسین موسوی، تصمیم گرفته‌اند درخواست خود را به مسئولان وزارت کشور ارائه کنند.
دبیر کل حزب اعتماد ملی اظهار امیدواری کرده که با این درخواست موافقت شود، در غیر این صورت آنها نمی‌توانند «عواقب حضور خودجوش مردم را بر عهده گیرند.»
این نامزد معترض به نتیجه انتخابات همچنین هشدار داده است: «هرگونه اتفاقی که برای مردم انقلابی ایران بیفتد، مسئولیتش متوجه آقایان است.»
پخش تلویزیونی تصویر پاره شده آیت‌الله خمینی در روز ۱۶ آذر، جنجال سیاسی تازه‌ای در جمهوری اسلامی به راه انداخته است.
موافقان و مخالفان دولت، هر یک دیگری را متهم به دست داشتن در چنین اقدامی می‌کنند.
مقام‌های رسمی جمهوری اسلامی و بسیاری از فعالان سیاسی، «اهانت» به تصویر آقای خمینی را محکوم کرده‌اند.
آیت‌الله خامنه‌ای نیز موضع‌گیری‌های شش ماه گذشته نامزد‌های معترض به نتیجه انتخابات را زمینه‌ساز چنین «اتفاقی» دانسته است.
مجمع روحانیون مبارز هم شب گذشته با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد به زودی از وزارت کشور برای برپایی راهپیمایی اعتراض‌آمیز درخواست مجوز خواهد کرد.
وب‌سایت جرس نیز امروز دوشنبه به نقل از یک منبع آگاه گزارش کرده که موسوی و کروبی در مورد طرح «بست‌نشینی» در دانشگاه یا آرامگاه آیت‌الله خمینی هم با یکدیگر گفتگو کرده‌اند.
به گفته این منبع آگاه، قرار است «در این بست‌نشینی، خواسته‌هایی چون معرفی آمران و عاملان شکنجه‌های بازداشت‌شدگان و عوامل موثر در تقلب صورت گرفته در انتخابات» مطرح شود.
«بازگشت جامعه به شرایط عادی و خروج کشور از فضای پلیسی و آزادی زندانیان سیاسی» از دیگر خواسته‌های این برنامه است.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار