آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ دی ۸, سه‌شنبه

پیام آیت الله دستغیب به علما و فقها

سه شنبه ۸ دى ۱۳۸۸
پیام آیت الله دستغیب به علما و فقها
قفل سکوت را بشکنید

آیت الله دستغیب، عضو مجلس خبرگان در بیانیه ای کشته شدن راهپیمایان روز عاشورا را تسلیت گفت و از "علما و فقهای راستین" خواست قفل سکوت را بشکنند و از حاکمیت اجرای قانون اساسی را بخواهند "تا شاید انقلاب از دست متحجران آزاد شود."

این روحانی بلند مرتبه که بعد از انتخابات نیز در نطق های متعددی از اعتراض های مردمی دفاع کرد و به همین جهت هدف حملات تند حامیان دولت قرار گرفت در بیانیه خود خطاب به مسئولان،از آنهاخواسته است زندانیان را آزاد کنند؛ و از این همه اعمال"خلاف شرع و خلاف قانون به بهانه حفظ نظام" دست بردارند.


متن کامل پیام

شنیده شد که آقای سیدعلی موسوی خامنه خواهرزاده جناب آقای مهندس میرحسین موسوی و چند نفر دیگر در درگیریهای ماه حرام و روز عاشورا به شهادت رسیده اند.

اینجانب اوّلاً: این مصیبت وارده را به آقای مهندس میرحسین موسوی مرد مؤمن به خدا و رسول و ائمه اطهار(علیهم السلام) و دلسوز به انقلاب و مظلوم و خانواده های وابسته تسلیت می گویم.

ثانیاً: شناسایی قاتلین و محاکمه آنها را از مسئولین امر خواستارم.

ثالثاً: برای چندمین بار توصیه می کنم که به خواسته های مشروع و منطقی ملت مسلمان و دوستدار اهل بیت(علیهم السلام) توجّه کنند؛ قرآن و سنّت و قانون اساسی را حکم قرار دهند؛ زندانیان را آزاد کنند؛ و از این همه خلاف شرع و خلاف قانون به بهانه حفظ نظام دست بردارند.

رابعاً: از علماء راستین و فقهاء عدول در تمام شهرها می خواهم که قفل سکوت را بشکنند و امر به معروف و نهی از منکر کنند؛ و از حاکمیّت بخواهند که به قانون اساسی عمل نمایند، تا شاید این انقلاب که ثمره خون هزاران شهید و ایثار هزاران جانباز است از دست متحجّران آزاد گردد.

سیدعلی محمد دستغیب

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار