آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ بهمن ۱۰, شنبه

وزارت‌كشور 12سوال درباره ‌تقلب را بلدنبود؟


تاريخ انتشار: 10 بهمن 1388
آينده نيوز :

الف نوشت: وزارت كشور از پاسخگویی به 12 سوال درباره انتخابات ریاست جمهوری 88 طفره رفت.
  در پی انتشار شایعات و ابهامات متعدد درباره سلامت انتخابات طی هفت ماه گذشته و به ویژه هفته‌های بعد از انتخابات، پایگاه اطلاع رسانی الف تابستان گذشته با جمع‌آوری 25 سوال اصلی معترضان به نتیجه انتخابات، از وزارت كشور خواست پاسخ به این سوالات را ارایه و یكی از مسوولان برگزاری انتخابات را برای پاسخگویی به بینندگان اینترنت به عنوان «مهمان ویژه الف» معرفی كند.
روابط عمومی و مسوولان وزارت كشور، با مصلحت نداستن حضور در برنامه مهمان ویژه الف، پس از سه ماه پیگیری مكرر، پاسخ 25 سوال طرح شده را تهیه و تاكید كردند الف اجازه ندارد این پاسخها را به عنوان «پاسخ وزارت كشور» منتشر كند.
در 14  دی ماه 88 و پس از درخواست‌های مكرر بینندگان، الف ابا انتشار فراخوانی از همه بینندگان اینترنت خواست پرسش‌ها و ابهامات خود درباره انتخابات 88 را طرح كنند.
طی 3سه هفته با كمك بینندگان، كارشناسان حقوقی و سخنگوی محترم شورای نگهبان پاسخ اكثر سوالات رسیده ارایه شد.
از آنجا كه هدف الف از این فراخوان،‌ رفع شبهات و پاسخگویی به سوالات واقعی هموطنان منصف و منطقی بود، تلاش شد در انعكاس سوال‌ها، ملاحظات سیاسی ـ جناحی رعایت نشود و هر سوال منطقی و مستدلی كه فاقد تهمت بی‌‌سند یا توهین باشد، منعكس شود.
از میان 70 سوال منعكس شده، 12 سوال زیر به مسوولان وزارت كشور مربوط می‌شد. به همین دلیل از 20 دی‌ماه این سوالات برای دریافت پاسخهایشان برای وزارت كشور ارسال شد و پس از پیگیری‌های مكرر، بخش تحلیلی الف به این نتیجه رسید كه وزارت كشور قصد ندارد به این سوال‌ها پاسخ دهد:
1- لطفاً توضیح بدهید كه چطور ممكن است در چند استان (مثلاً لرستان) در تعداد بسیار زیادی از صندوق ها (مثلاً بیش از ده درصد از كل صندوق های این استان) تعداد كل آرا مضرب صد بشود (100، 200، 300 و غیره).
2- چرا تعدادی از فعالین سیاسی (بخصوص مسئولان ستاد انتخاباتی موسوی) در همان ساعات و روزهای اولیه پس از انتخابات دستگیر شدند؟ با وجود اینكه اعتراضها هنوز تازه آغاز شده بود
3- در طی 12 مرحله اعلام آرا تنها در دو مرحله آخر شاهد اعلام آری باطله بودیم در حالی كه طبق فیلم موجود و نیز مستنداتی كه در همین سایت و دیگر سایت ها اشاره شد، در 10 مرحله قبلی ارای مأخوذه اعلام شده بود و نمی توان گفت كه اینها آرای صحیح بوده و چون آرای باطله كم بود پس بدان شاره نشده است.
لطفاً صریحاً بگویید چرا آرای باطله از همان اول اعلام نشد؟
4- در مورد نرم افزار تجمیع آرا چطور؛ كه گفته میشود در بیرون از وزارت كشور برنامه آن نوشته شده است در حالی كه وزارت كشور توان نوشتن چنین برنامه ایی را داشت.
5- در برخی مساجد كه پایگاه بسیج هم هست ازافرادخواسته می شود كه به فلانی رای بدهید و فلانی ضدولایت فقیه ومنافق است آیا این طریق تبلیغات خلاف وصییت امام خمینی (ره)نیست چراكه ایشان به (نیروهای نظامی) گفتند وارد احزاب نشوید آیا این یك كارحزبی نیست؟
6- در آمار تفكیكی كه بعدها منتشر شد، شبهات و اشكالات زیادی وجود داشت. فرضا منفی بودن تعداد آرای باطله در یكی از صندوق های استان لرستان. این موضوع را چگونه می توان توجیه كرد؟
7- چرا وزارت كشور در صبح روز رای گیری اعلام كرد كه نیازی به وارد كردن كد ملی رای دهندگان در سیستم نیست ؟ آیا امكان پاك كردن مهر شناسنامه ها وجود ندارد؟
8- چرا وزارت كشور اصل 40هزار فرم 22 (صورتجلسه شمارش آرا صندوقها) را كه مدعی است به امضای نمایندگان و ناظران موسوی رسیده، منتشر نمی كند و نمی گذارد روی سایت خودش تا خیال معترضین واقعی راحت شود و صف معترضین و آشوبگران جدا گردد؟
9- شماره ردیف كاندیداها در حوزه های رای گیری بترتیب حروف الفباء بصورت:1- احمدی نژاد 2- رضائی 3- كروبی 4- موسوی بوداما كدهای اختصاصی برای آنها بصورت: 44 - احمدی نژاد 55 - رضائی 66 - كروبی 77 - موسوی بود كه بر خلاف ردیفها كه منطقی و درست است كدها با هیج منطقی سازگار نیست.اگر استفاده از اعداد دو رقمی مورد نظر بود منطقی ترین و صحیح ترین روش اختصاص كدها بصورت زیر است كه باعث هیج اشتباه و سردرگمی نمی شود: 11 - احمدی نژاد 22- رضائی 33 - كروبی 44 – موسوی. منتظر جواب منطقی هستم
10- آیا برای تجمع هواداران آقای احمدی نژاد در میدان ولیعصر در 24خرداد كه با تبلیغ رسانه های دولتی همراه بود و از تلویزیون زنده پخش شد، مجوز صادر شده بود؟ با توجه به لزوم درخواست تجمع یك هفته قبل، این درخواست چه زمانی و توسط چه كسی به وزارت كشور تسلیم شده بود؟
11- نامه فرماندار فیروز‌آباد فارس به استانداری برای هزینه اعزام مستقبلین از آقای احمدی‌نژاد در سفر استانی ایشان در بهار 88 به شیراز را چگونه توجیه می‌كنید؟ این هم سندش كه همان روزها الف زده است: http://alef.ir/1388/content/view/49268/
پاسخ استانداری و وزارت كشور به این نامه چه بوده است؟ در فاصله 20 روز مانده به تبلیغات رسمی انتخاباتی، آیا هزینه مستقبلین از نامزد انتخابات آتی و رئیس جمهور وقت از بیت المال پرداخت شده است؟ با تشكر از سایت الف كه سوال من را منتشر می كند و برای پاسخش پیگیری می كند و نشان میدهد این سوال - جوابها، صوری و نمایشی نبوده.
12- چرا آرای محسن رضائی از صبح تا بعدازظهر از630 هزارتا به 580 هزارتا كاهش پیدا كرد؟
اینم لینك سندش: http://www.rezaee.ir/fa/pages/?cid=8521

۲ نظر:

  1. درود
    كاش به اين مطلب هم اشاره مي كرديد كه
    1- چرا در بيش از 160 حوزه بالاي 90 درصد خضور ممكن است. به گفته محسن رضايي.
    2- چگونه در حدود صد حوزه بالاي صد درصد ممكن است؟ مثلا استانهاي يزد و مازندران بالاي صددرصد مشاركت چگونه توجيه مي شود. در شهرستان دره شهر ايللم شركت حدود 140 درصد انتخابات چگونه ممكن است.

    پاسخحذف
  2. كاش به اين دو مطلب هم اشاره مي كرديد كه
    1- چرا در بيش از 160 حوزه بالاي 90 درصد خضور ممكن است. به گفته محسن رضايي.
    2- چگونه در حدود صد حوزه بالاي صد درصد ممكن است؟ مثلا استانهاي يزد و مازندران بالاي صددرصد مشاركت چگونه توجيه مي شود. در شهرستان دره شهر ايللم شركت حدود 140 درصد انتخابات چگونه ممكن است.

    پاسخحذف

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار