آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ بهمن ۱۰, شنبه

جنتی‌خطاب‌به‌رئیس‌قضا:رحم نکنید؛دو نفر را سریعا اعدام کردید،دستتان درد نکند


جمعه, ۹م بهمن, ۱۳۸۸
کلمه: امام جمعه موقت تهران با تجلیل از اعدام دو تن از متهمان حوادث اخیر، خواستار شدیدترین برخورد ها با آشوبگران شد.
به گزارش ایلنا، آیت‌الله احمد جنتی در خطبه دوم نماز جمعه تهران با تبریک فرا رسیدن دهه فجر و تجلیل از امام راحل(ره) اظهار داشت: کاری که امام کرد برای هیچ‌یک از مردم دنیا باورکردنی نبود و او اسلام را که همه مایه عقب‌ماندگی می‌دانستند احیا کرد، در حالی که تا قبل از آن در انزوایی قرار گرفته بود که بسیاری از بچه‌های مسلمان خجالت می‌کشیدند که بگویند مسلمان هستیم.
وی با تاکید بر اینکه اسلام امام، اسلام پیغمبر و ائمه، ضدظلم، علم‌پرور و دشمن مستکبرین و بی‌قانونی بود، تصریح کرد: ایشان این تفکر را که یا باید جزو قطب غرب بود یا قطب شرق از بین برد و شعار نه شرقی نه غربی از شعارهای زیربنایی ایشان بود.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه امام اسلامی که دنیا را هم می‌تواند ادامه کند به ارمغان آورد، گفت: امام انسان‌ها را تربیت کرد و کسانی را که در سراشیبی سقوط قرار گرفته بودند و آلوده شده بودند از گرداب‌ها و منجلاب‌ها نجات داد و افرادی عاشق شهادت و جهاد پیدا شدند.
آیت‌الله جنتی با تاکید بر اینکه امام به مردم اعتماد به نفس بخشید گفت: دشمن فهمید که با مردم طرف است و این وضعیت ۳۰ سال است وجود دارد، اما حکومت‌ها نخواستند این الگو را درک کنند که مردم سرنوشت خودشان را تعیین کنند البته در جاهایی مثل لبنان، فلسطین و افغانستان در یک دوره خاص این پیام را گرفتند که تا ظهور حضرت مهدی این پیام ادامه دارد.
وی ادامه داد: امام این رویه را که مسوولان باید در رفاه باشند عوض کرد و لذا دیدیم مردی که با اشاره او همه جان‌هایشان را کف دست می‌گذاشتند در یک خانه ساده و دقیقا مانند یک طلبه ساده در مدرسه فیضیه زندگی می‌کرد و مشخص شد کسی باید بر مردم حکومت کند که ساده‌زیست و متواضع باشد و اینگونه نباشد که خود را ارباب و مردم را نوکر بداند.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه ۳۰ سال است مردم توطئه‌ها را خنثی کرده‌اند یادآور شد: در ۱۸ تیر ۷۸ با یک حرکت مردم آتش‌های افروخته خاموش شد و در قضیه عاشورای اخیر هم که از آن مهم‌تر بود و از قبل به قصد براندازی برنامه‌ریزی شده بود با راهپیمایی ۹ دی خاموش شد و این نشان می‌دهد که امام همچنان زنده است، فرمان می‌دهد و مردم براساس دستور او عمل می‌کنند.
وی تاکید کرد: در دهه فجر باید واقعیات بیان شود و توصیه می‌کنم که برای نسل‌های جدید هم روشنگری شود و مسوولین هم باید به مردم خدمت کنند زیرا این مردم واجب‌الخدمت هستند.
دبیر شورای نگهبان در ادامه با تاکید بر اینکه مسوولیت سنگین قوه قضائیه، رسیدگی به وضع آشوب‌گران است، خطاب به رئیس قوه قضائیه گفت: ای برادر! ما شما را می‌شناسیم، قبلا در حوزه استاد بودید و علاقه شدیدی به درس خواندن و درس دادن داشتید، اما شما مسوولیت را قبول کردی و می‌دانیم که روحیه ضدظلم و ولایی داری و برای رضای خدا همانطور که دو نفر را سریعا اعدام کردید و دستتان درد نکند، بایستید.
وی ادامه داد: در ۱۸ تیر ضعف نشان دادید؛ چند نفر در آن زمان اعدام شدند؟ اگر حالا هم ضعف نشان دهید آینده بدتری در انتظار شماست.
وی با بیان اینکه خداوند در قرآن می‌فرماید دستور می‌دهم به منافقین، کسانی که دل بیمار دارند و شایعه‌سازان حمله کنید و آنها را سخت بکشید، تصریح کرد: در عین حال قانون هم باید رعایت شود اما قرآن و اسلام و ولایت هم باید حفظ شود و نباید به کسانی که مفسده می‌کنند رحم کرد، زیرا علی(ع) هم در عین داشتن رافت اسلامی چند هزار نفر را در یکی از جنگ‌ها کشت و لذا نه می‌توانیم افراط در مجازات داشته باشیم و نه تفریط.
آیت‌الله جنتی همچنین با اشاره به سالگرد حادثه ۶ بهمن ۶۰ در آمل تاکید کرد: دشمن بداند سنگرها را مردم فتح می‌کنند همانگونه که در آن هنگام این کار را انجام دادند.
امام جمعه موقت تهران در پایان با اشاره به زمین‌لرزه هائیتی گفت: آمریکا از هر وضعیتی استفاده می‌کند تا بلایی بر سر مردم بیاورد و در هائیتی به جای غذا و دارو تسلیحات نظامی وارد کرده است که به همین دلایل ما با این دولت دشمن هستیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار