آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ بهمن ۱۰, شنبه

در دادگاه امروز هم فیس بوک و بالاترین عامل اغتشاشات !معرفی شدند!!


تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۸۸
شبکه جنبش راه سبز (جرس): در دادگاه امروز نیز فیس بوک و بالاترین به عنوان عوامل اصلی اغتشاشات ! معرفی شدند.
سایت تندروی رجا نیوز، حامی دولت محمود احمدی نژاد گزارشی را از دادگاه نمایشی امروز منتشر کرده است که صحبت های متهمین و دادستان نشان دهنده نمایشی بودن و سطحی بودن این دادگاه است.
متن این گزاش بدین شرح است: ازنماينده دادستان تهران در ادامه جلسه امروز دادگاه متهمان اشوب هاي روز عاشوراي حسيني كيفرخواست متهم پرونده اول تعدادي از متهمان اشوبهاي روز عاشورا را قرائت كرد و اين متهم به دفاع از خود پرداخت.
 بعد از نمايش فيلمي از آشوب‌هاي روز عاشورا قاضي صلواتي خطاب به نماينده دادستان گفت كيفرخواست متهم پرونده اول قرائت شود كه آقاي فراهانياظهار داشت:در اين پرونده متهم پرونده اول فرزند هوشنگ ‏20 ساله اصل دزفول ساكن تهران زعفرانيه شغل دانشجوي مهندسي عمران مجرد شيعه تابعيت ايران داراي سوء سابقه و بازداشت موقت مي باشد كه ‏1‏- اجتماع و تباني براي ارتكاب جرايم عليه امنيت كشور ‏2‏- توهين به مقام معظم رهبري از طريق ارسال ايميل به دادگاه كيفري لاهه و بكار بردن عناوين و مطالب مهم نسبت به معظم له و انعكاس در فضاي اينترنت به شرح مندرج در پرونده متهم ‏3‏- فعاليت تبليغي عليه نظام جمهوري اسلامي ايران از طريق فعاليت گسترده و قابل توجه در جهت طرح براندازي و جنگ نرم در مقابله با نظام از جمله ارتباط و فعاليت گسترده با سايت بالاترين دعوت مردم براي شركت در اغتشاشات روز عاشورا و آشوب هاي خياباني تحريك و تهييج مردم براي مقابله با نظام از طريق همكاري وسيع با خبرگزاري هاي مخالف نظام خصوصاً بي‌بي‌سي و سي‌ان‌ان و صداي امريكا با ارسال ايميل گزارش فيلم و عكس اغتشاشات بعد از انتخابات شركت فيزيكي فعال در تجمعات غيرقانوني و اغتشاشات مورخه هاي 25، 26، 28 و 30‏ خرداد روز قدس، ‏13‏ آبان، ‏16‏ آذر، تاسوعا و عاشورا يعني پنجم و ششم دي ماه و نشر اكاذيب و تشويش اذهان عمومي به انحاء مختلف به شرح مستندات جمع آوري شده مشتمل بر ‏240 صفحه با عنايت به ‏1‏- گزارش وزارت اطلاعات، ‏2- مدارك و مستندات پرونده شامل متن پيامك ها و ايميل هاي دريافتي و ارسالي متهم به شرح صفحات مندرج در پرونده ‏3‏- نتيجه تحقيقات وزارت اطلاعات به شرح صفحات مندرج در پرونده متهم ‏4‏ اقارير و اعترافات صريح و مقرون به واقع متهم به شرح صفحات مندرج در پرونده متهم ‏5‏ ساير قراين مندرج و منعكس در پرونده از جمله بزهكاري و مجرميت متهم كه محرز است .
با توجه به قرار مجرميت متهم در تاريخ ‏.71188‏ در شعبه دوم بازپرسي دادسراي عمومي و انقلاب تهران و مستندتا به مواد كيفرخواست ‏4661.514‏ و ‏47‏ قانون مجازات اسلامي تقاضاي محاكمه و مجازات مي گردد پس از قرائت كيفرخواست متهم پرونده اول قاضي صلواتي از متهم خواست تا خودش را به طور كامل معرفي و دفاع كند.
متهم پس از معرفي خود گفت: من در تجمعات غيرقانوني ‏25‏ ‏26‏ و ‏28‏ خرداد شركت كردم و در اغتشاشات ‏3.‏ تير ‏18‏ تير ‏16‏ اذر و ظهر عاشورا حضور داشتم كه در ظهر عاشورا در مقابل پارك لاله در خيابان كارگر شمالي حضور داشتم و شعار مي دادم.
متهم پرونده اول با بيان اينكه اقدام به ارسال يك سري ايميل كردم گفت: خبرهايي را به رسانه هايي چون سي ان ان الجزيره دويچه وله بي بي سي فارسي و صداي امريكا ارسال كردم.
و پيرامون شركت در اغتشاشات روز ‏13‏ ابان ‏16‏ اذر و ظهر عاشورا و همينطور روز فوت ايت الله منتظري از خودم اس ام اس ارسال كردم وي افزود درباره روز عاشورا چيزي حدود ‏100 اس ام اس از خودم ارسال كردم.
متهم پرونده اول با بيان اينكه در فيس بوك عضو بودم گفت: اگر خبري از دوستي به دوست ديگر نقل مي شد يا از كسي به من نقل مي شد اين خبرها را دريافت و در مجموع اخبار و اطلاعاتي را كه مطلع مي شدم به ديگران اطلاع مي دادم.
وي افزود: خبرهاي سايت هايي به مثل بالاترين را خيلي دنبال مي كردم و اين خبرها كاملا ذهنيت مرا خيلي پر كرده بود و تمام خبرها را باور مي كردم و فكر مي كردم همه اين حرفها حقيقت دارد.
ويگفت: عضو خبرنامه اشخاصي چون محسن سازگارا بودم زيرا فكر مي كردم اين شخص كه خودش قبلا در نظام بوده و اكنون از نظام جدا شده قطعا نظام مشكل دارد و با توجه به موقعيت ايشان در نظام و اينكه از نظام خارج شده من حرفهايش را باور مي كردم.
متهم پرونده اول افزود: فكر مي كردم ما در نتيجه انتخابات و نظام اكثريت هستيم و اينكه در اغتشاشات به ما ظلم مي شود و نظام و دولت سعي مي كنند صداي مخالفان را به هر نحوي كه شده خفه و انها را سركوب كند و اين چيزي بود كه دائما از طريق رسانه ها و سايت ها به ما القا مي شد متهم پرونده اول گفت درباره نامه توهين اميزي كه برضد مقام معظم رهبري به دادگاه لاهه ارسال كردم بايد بگويم اين نامه در سايت بالاترين نوشته و تبليع شده بود و من جزو امضاكنندگان اين نامه بودم.
وي افزود: به دوستان خودم هم پيشنهاد كردم اين نامه را امضا كنند وي افزود درباره شب و ظهر عاشورا مي خواهم شرح كاملي از انچه اتفاق افتاد و انچه كه من انجام دادم و تصوري كه از نوع اعتراض داشتم بيان كنم.
متهم پرونده اول اضافه كرد: چند روز قبل از ان با دو نفر از فاميل خود قرار گذاشته بوديم كه در اعتراض ظهر عاشورا شركت كنيم من و دو نفر از دوستانم پيامك تبليغي مبني بر اينكه به چه نحوي در مراسم عاشورا شركت كنيم ارسال كرديم.
من در سايت بالاترين خواندم كه شب عاشورا اقاي خاتمي در حسينيه جماران سخنراني خواهد كرد و اين موضوع را به دوستم كه ان شب در نياوران حضور داشت اطلاع دادم و گفتم قرار است در نياوران آقاي خاتمي سخنراني كند و در سايت نوشته شده جمعيت زيادي قرار است در اين حسينيه حضور يابند .
وي گفت دوست من هم بعد از چند ساعت دوباره تماس گرفت و گفت اينجا تجمع شده است و دارند اعتراض مي كنند و شعار مي دهند و از من دعوت كرد بيايم در شب تاسوعا در ان تجمع در نياوران شركت كنم و من هم بدون اطلاع خانواده اين اقدام را انجام دادم.
متهم پرونده اول درباره شركت در اغتشاشات روز عاشورا افزود ان روز بدون اطلاع خانواده بيرون رفتم درحالي كه قرار بود با خانواده بروم به سراغ دوستانم رفتم و به همراه انان مسير را به سمت پايين شهر و نقاط مركزي كج كرديم و ماشين را در كوچه همدان منتهي به كارگرشمالي مقابل پارك لاله پارك كردم و پياده شديم و ديديم انجا جمعيتي به صورت پراكنده حضور پيدا كرده اند و در مقابل نيروهاي امنيتي و گارد ويژه بودند و خيابان كارگر از تقاطع بلوار كشاورز بسته بودند.
متهم پرونده اول گفت ما چند بار مسير خيابان همدان تا تقاطع خيابان كشاورز را طي كرديم در انجا گرچه به نظر مي امد اتش سوزي شده است و عده اي در حال اعتراض هستند ولي شدت اعتراضات در ان ناحيه چون در حواشي بود و قسمت هاي اصلي اغتشاشات نبود به ان شدت نبود.
وي افزود عده اي شعارهايي مي دادند از جمله مرگ بر ديكتاتور و شعارهايي عليه نظام كه خود من هم شعار دادم يكي مرگ بر ديكتاتور و يكي شعار عزاعزاست امروز روز عزاست امروز ملت سبز ايران صاحب عزاست امروز متهم پرونده اول اضافه كرد دوستان خود را مشاهده كردم و ديدم دارند از صحنه اي كه در خيابان كارگرشمالي و روبروي پارك لاله اتفاق مي افتد فيلمبرداري مي كنند و از انجا بود كه سعي كردم با دو نفر از فاميل خود تماس بگيرم و ببينم كجا هستند تا به انها بپيوندم دوبار تماس گرفتم كه صدايشان واضح نبود اما حدس زدم كه مي گويند در خيابان آزادي هستيم با دوستانم به ماشين برگشتيم و سوار ماشين شديم و به سمت ميدان ازادي حركت كرديم.
از تجمع در انجا خبري نبود و خيابان به سمت ميدان انقلاب و امام حسين توسط نيروهاي امنيتي بسته بود از انجا به بعد هرچه سعي كردم با فاميل هاي خود تماس بگيرم اين امكان فراهم نشد.
در ادامه سومين جلسه محاكمه تعدادي از متهمان اشوب هاي روز عاشورا متهم پرونده اول در ادامه سخنانش گفت اعتقادم اين است كه در ان روز اتفاقي كه افتاد مغاير با تصور من بود و خود من تصور مي كردم اگر قرار بر اعتراض باشد در همان عزاداري انجام مي شود انهم نه با شعاردادن هلهله كردن يا توهين به اعتقادات و مقدسات فكر مي كردم اگر قرار بر اعتراض باشد در همان ميادين امام حسين انقلاب يا در مسير ان به اين شكل با ربان سبز اعلام كنم كه هنوز به راي خود و نظام اعتراض دارم كه چرا از راي گيري كه در ان تقلب شده است حمايت و معترضان را سركوب مي كند.
وي افزود در رابطه با سه اغتشاش اخير يعني ‏13‏ ابان ‏16‏ اذر و ظهر عاشورا به اين علت اس ام اس ارسال كردم كه از قبل در سايت هاي بالاترين و برخي خواص نظام مانند كانديداها نيز در اين باره اعتراض داشتند اين متهم افزود در روز ‏16‏ اذر هم در ساعت ‏7‏ يا ‏8‏ شب با همان دوستم و يكي از فاميل ها در خيابان انقلاب حضور يافتم منتها در ان روز وقتي حضور يافتم تقريبا اغتشاش پايان يافته بود و ما هم در خودرو بوديم اما چندبار اقدام به بوق زدن كرديم.
وي اضافه كرد در ‏18‏ تير با خانواده ام بودم كه يكباره گرفتار تظاهرات شدم و از قبل براي حضور در تظاهرات پيش بيني نكرده بودم اما همراهي كردم خواهرم نيز فيلمي از صحنه گرفت و من ان را به رسانه هاي خارجي مانند دويچه وله سي ان ان صداي امريكا و بي بي سي فارسي ارسال كردم وي گفت در شبكه هاي اجتماعي مانند فيس بوك فعاليت مي كردم و اگر خبري از دوستي به دوست ديگر منتقل مي شد اين خبر در صحنه فيس بوك من هم مي امد و ان را مي ديدم.
اين متهم افزود از اين طريق از اخبار اطلاعات فيلم ها و همه وقايع اغتشاشات اگاه مي شدم و از طريق سرويس ريدرگوگل مي توانستم اخبار سايت هايي مانند بالاترين ايران پرس نيوز جنبش راه سبز جرس خبرگزاري نهضت ازادي ايران و حتي خبرگزاري هاي داخلي مانند قلم كلمه و خبر ان لاين مي توانستند همه خبرها را بخوانم و با اگاهي از زمان برگزاري اغتشاشات در ان شركت كنم هم من و هم خانواده ام خواننده اين خبرها بوديم.
وي ادامه داد درباره روز عاشورا بازهم بايد بگويم تصور من اين نبود وقتي براي اين روز تبليع مي كنم كاري كرده باشم در نهايت به توهين به اعتقادات و كارهاي زشتي ختم مي شود كه همه در فيلم ها ديدند در ادامه فراهاني نماينده دادستان با قطع سخنان متهم پرونده اول و كسب اجازه از قاضي صلواتي گفت باتوجه به اينكه تعداد متهمان حدود ‏16‏ نفر است و دفاعيات وي طولاني شده و در گنجايش اين جلسه نيست اگر اجازه بفرماييد دفاعيات تكميلي خود را در جلسه بعد ارائه دهد و در همين حد براي اين جلسه اكتفا شود.
وي با كسب اجازه از رئيس دادگاه افزود نكته اي كه خطاب به اين متهم و ديگر متهمان دارم اين است كه متهمان به ويژه وي ضمن اينكه اذعان دارند از يك مرحله ديگر به عنوان تقابل با نظام جلو امدند و دائما با سايت ها و رسانه هاي بيگانه در ارتباط بودند و خط مي گرفتند به نوعي اقرار مي كنند بر اساس انگيزه و هدفي كه داشته اند موضوع را پي مي گرفتند نماينده دادستان گفت اينكه در دفاعيات خود مي گويند روز عاشورا رفتيم ببينيم چه خبر است و فكر مي كنيم كار ما در حد يك اعتراض است.
متهم پرونده اول در ادامه گفت من پشيمان هستم و اينكه چه شد تا ابراز پشيماني كنم مي خواهم بگويم اولا اينكه تعدادي از دوستان من بعد از واقعه عاشورا از شهرستان امدند و من درباره نتيجه انتخابات با انها صحبت كردم اولا اين افراد به من گفتند اين نتيجه انتخاباتي كه در شهرستان ها صورت گرفته به اين صورت نيست و كانديدايي كه من فكر مي كردم بايد راي مي اوردند در شهرستان ها به اين صورت نيست.
وي افزود حتي خواهرهاي من در شهرستان ها كه طرح پزشكي خود را طي مي كنند انها نيز به واسطه حضور خود در شهرستان ها به اين نتيجه رسيده بودند و حتي به من نيز اين موضوع را گفتند كه در انتخابات انچه كه ما فكر مي كرديم و اينكه در انتخابات تقلب صورت گرفته و همين موضوع مبناي اطلاعات و اغتشاشات شده و باعث اقدامات زشتي كه ما انجام داديم شده نيست و اين نكته را متوجه ام كرد كه كارهاي من كوركورانه و همه اقدامات غلط بود و اينكه بدون تحقيق و بررسي فقط با شنيدن حرف هايي كه دوست داشتم بشنوم ان هم از رسانه هاي خارجي و با القائات دشمنان انقلاب بلافاصله نتيجه انتخابات را محكوم كردم و نظام و همه دستگاهها را متوجه اين محكوميت خود كردم.
اين متهم پرونده اول در ادامه گفت منتها ان زمان ديگر كار از كار گذشته بود و مدتي بعد از ان دستگير شدم هنوز اين مسئله در فكر و ذهن من بود كه در زندانها اعمالي مثل تجاوز شكنجه و اعتراف هاي زوري و قرص خوراندن به برخي از متهمان و چيزي از اين دست صورت مي گيرد و هيچ كدام از حرف هايي را كه گفته مي شد باور نمي كردم بنابراين همين ها تصورات مبناي خيلي از اغتشاشاتي بود كه من در انها شركت كردم يعني وظيفه خود مي دانستم كه بايد در اين اغتشاشات شركت كنم چرا كه در رسانه و خبرگزاري هايي كه قبولشان داشتم و فكر مي كردم كه حرف هاي درست و واقعيت را مي زنند اين موضوع تقلب در انتخابات واقعيت دارد.
اين متهم اضافه كرد اما وقتي كه خودم توسط نيروهاي امنيتي دستگير شدم با واقعيتي ديگر غير از نتيجه انتخابات مواجه شدم و ان اينكه برخورد نيروهاي امنيتي به هيچ وجه به ان صورتي كه در اين رسانه هاي خارجي و اخبار كانال هاي ماهواره اي ذكر مي شد نيست و برخوردها كاملا مودبانه محترمانه بود.
وي افزود واقعيت بعدي كه با ان مواجه شدم درباره زندان بود و اينكه زندانها و زنداني كه من دربند بودم هيچ گونه شكنجه و تجاوز صورت نگرفت وپرسنل به نحو احسن وبه خوبي با من رفتار و برخورد كردند و امكانات من در زندان كاملا عالي بود و من از هيچ نظر هيچ مشكلي نداشتم و اين واقعيت سومي بود كه من به ان رسيدم
اين متهم افزود واقعيت چهارم دررابطه با نوع اعترافاتي بود كه من فكر مي كردم فكر مي كردم اعترافات همه با زور و اجبار و جزو گفته هاي خود اشخاص نيست و بازجوها به زور از متهمان اعتراف مي گيرند اما وقتي كه انجا بودم خيلي راحت نظرات عقايد و طرز فكر خودم را بيان كردم و اينكه از چه كساني خط مي گرفتم با چه كساني همكاري مي كردم مي گفتم و مورد سرزنش هيچ كس هم واقع نشدم.
وي افزود واقعيت پنجم در مورد قضات و دستگاه قضايي بود و فكر مي كردم دستگاه قضايي بدون اينكه حرف هاي من را بشنود و بداند اتهامات من چيست با من برخورد خواهد كرد و حتي مرا به سنگين ترين مجازات ها محكوم خواهند كرد اما باز هم با واقعيت ديگري روبرو شدم و با پرونده من بسيار همكاري شد و دستگاه قضايي سعي كرد به بهترين نحو و در سريعترين زمان ممكن رسيدگي كند.
در ادامه قاضي صلواتي از متهم پرسيد شما با چه انگيزه و هدفي در فتنه روز عاشورا شركت كرديد و در ان چه نقشي داشتيد نقش خودتان را بيان كنيد متهم پاسخ داد انگيزه و هدف من همانطور كه فرمودند براندازي نظام بود چون نظام را در انتخاباتي كه صورت گرفت متهم مي دانستم و با اين ديد و بدبيني كه اساسا در خانواده ما نسبت به نظام و مسئولان ان وجود دارد فكر مي كردم كه همواره در نظام افرادي وجود دارند كه به خاطر مقام و ثروت مي خواهند به خواسته هاي خود برسند و همين كه حرف هاي برخي خواص گذشته مانند محسن سازگارا كه خودشان جزئي از نظام و عناصر اصلي انقلاب بودند و اكنون از اين انقلاب جدا شده و به خارج از نظام رفتند اين تصور و بدبيني در ما تقويت شد كه حتما ريگي به كفش نظام است كه اين اتفاق افتاده در نتيجه از هيچ اقدامي از جمله شركت و ارسال اس م س در جهت تبليع عليه نظام و اقدام عليه ان و اينكه حرف خود را به كرسي بنشانيم فروگذاري نكرديم.
همچنين قاضي صلواتي در ادامه از متهم پرسيد در تخريب و اتش سوزي ها و درگيري با ماموران چه نقشي داشتيد كه وي پاسخ داد من در اين قسمتها در حواشي اين امر بودم و در تخريب و اتش سوزي ها و صحنه هايي كه نشان داده شد نقشي نداشتم كه قاضي صلواتي دوباره پرسيد شما گفتيد كه به قصد مقابله با نظام در ظهر عاشورا بيرون امديد چطور نقشي نداشتيد متهم پاسخ داد من با شعار دادن و حضور خود اين اقدام را كردم اما كاري نكردم كه جايي را اتش بزنم چون مبنايي كه بخواهم نظام را دچار اخلال كنم در اين نمي دانستم كه جايي را اتش بزنم بلكه در اين مي دانستم كه با هر وسيله يعني اس م س پيامك و گسترده كردن تجمع و تحريك افرادي كه در تجمع شركت كرده بودند بيايم و چهره نظام را در وجهه جهاني نظامي ظالم نشان دهم كه بايد براندازي شود اما اينكه بخواهم سطل اشغال اتش بزنم يا اينكه بخواهم سنگ پرت كنم و يا با نيروهاي امنيتي درگير بشوم من اين كارها را نكردم و قصد من اينها نبود و نمي دانستم نيروي نظامي و امنيتي چه فكري مي كند و از طرفي چه كساني درانجا حضور دارند و مي خواستم حرف خودم را بزنم و بگويم من اين گونه فكر مي كنم اما نه با سنگ زدن و اتش سوزي و هيچكدام ازاين كارها را نكردم اما اقرار مي كنم كه اس م س زدم تحريك كردم كه افراد در تجمعات شركت كنند و در روز عاشورا نيز حواشي ان شركت كردم و دو بار شعار دادم و اقرار مي كنم دوستان من نيز با من بودند و در اين اغتشاشات فيلمبرداري كردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار