آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ دی ۲۱, دوشنبه

کاخهای حداد عادل ،شاهرودی ، ناطق نوری ، غرضی، ولایتی و نجار کجاست؟ امیر فرشاد ابراهیمی

گفتني ها : سی و چند سال پیش بود که شاه از كاخ سعدآباد به كاخ نياوران كوچ كرد، همانز مان نیز مقربان و خواص دربار شاهانه نيز به فراخور نزديكی به خاندان سلطنت و تمايل شاه هرکدام تكه زمينی در نياوران نصيبشان شد و نيمچه قصرها و کاخکهایی برای خود ساختند تا در جوار شاه در امان باشند. اولینشان ارتشبد نصیری رئیس ساواک بود که بر بلندی كلكچال قصری از سنگ سبز برای خود بنا نهاد تا از آن بلندی بر تهران، شهری كه بايد در سكوت خفه می شد سلطه داشته باشد.
اين سرگذشت با سقوط شاه و اعدام ارتشبد نصيری و جمع ديگری از تبار او مسير ديگری پيدا كرد، به فرمان بنیانگذار انقلاب کاخهای شاه همگی موزه شدند و دسته دسته مردم از جنوب شهر به کاخهای شاه می رفتند و از زمان عبرت می گرفتند ! اما امروز از کاخهای مرمر و سبز و سفید شاه دیگر حرف زدن و دیدن کردن خبری نیست و عبرتی هم ندارد چرا که یا بساط موزه ها و کاخها برچیده شده و هر کدام را نهاد و وزارتخانه و ارگانی صاحب شده اند یا اینکه دیگر جذابتی ندارد دیدن کاخهایی که بزرگترینش با کوچکترین خانه ها و ویلاهای شمال تهران فرقی ندارد .
بماند که همانزمان فقط این "کاخهای شاه " بود که علنی و موزه شد و کسی از کاخهای هژبر و نصیری و ازهاری و ... خبردار نشد چرا که در همان کوران انقلاب هر کس که صاحب نامتر و بانفوذتر بود این کاخها را صاحب شد و در آن سکنی گزید و برای خود کاخ و کاخکی مصادره ای بنا کرد ، کاخهایی که چه بسا موزه های پس از جمهوری اسلامی باشد ! اما واقعا در نيآوران چه می گذرد و چه كسانی ساكن قصرهای آن شده اند:
1- قصر حداد عادل در "دارآباد" مشرف به نيآوران ساخته شده است. سلطان علی خامنه ای روزهای را که برای کوهنوردی می خواهند به دارآباد بروند از راه اختصاصی اين قصر چندین ميليارد تومانی، همراه با گارد ويژه به راهپيمايی می رود. اين محل يكی از قرقگاههای سلطنتی بود كه بعد از انقلاب مدتی آزاد شد و سپس به تملك بنياد مستضعفان درآمد و بعد در اختيار حداد عادل گذاشته شد. قصر به سبك قديمی و تاريجی بازسازی شده واز نظر امنيتی به تجهيزات پيشرفته مجهز است. دور اين قصر اكنون حصار كشيده شده و كوهپيمايی از آن مسير ممنوع اعلام شده است تا رهبر در آن راهپيمائی كند.
2 – قصر علی اكبر ولايتی نيز متعلق به يكی از امرای ارتش شاهنشاهی بوده كه ولايتی تصرف كرده است. ولايتی برای توجيه اين تصرف، وقتی وزير امور خارجه بود، درجريان يكی از سفرهايش به امريكا و سازمان ملل با صاحب خانه كه در امريكا راننده تاكسی است وارد معامله شد. دلال اين كار عباس ملكی كارگزار ولايتی در وزارت خارجه بود. دراين ديدار ولايتی وعده پرداخت معادل قيمت خانه به دلار زمان شاه را داد تا تصرف خانه را حلال اعلام كرده و سند بدهد. آن امير ارتش شاه قبول نكرد و ولايتی در اين قصر تصرفی كه آن را گسترش داده و بازسازی كرده است مستقر باقی ماند.
3- قصرمهندس غرضی وزير اسبق پست و تلگراف و از تاثير گذارترين چهره های پشت صحنه سياست خارجی جمهوری اسلامی (بويژه درارتباط با انگلستان) نيز در نياوران است. اين قصر افسانه ای درست در قسمت شمالی كاخ نياروان(جمال آباد) و در ابتدای منطقه ای قرار دارد كه اشرافی ترين خانه های بعد از انقلاب تهران در آنجا ساخته شده است. در زمان شاه به هيچ كس اجازه نمی دادند در اين منطقه خانه دو طبقه بيشتر بسازد تا امنيت قصر نياوران به خطر نيافتد. بعد از انقلاب بنياد مسكن انقلاب اسلامی كه به چنگ موتلفه افتاد، همه زمينهای منطقه مصادره شد و سپس به قيمتهای گران فروخته شد. دراين ميان يك زمين 37 هزار متری سه نبش نصيب غرضی شد. 5 سال طول كشيد تا غرضی در اين زمين قصر بنا نهد كه همه كاشی ها ودرها ومجسمه ها و شير الات آن از ايتاليا آورده شده است. قصر غرضی نيز كاملا محافظت شده است. اين قصر 7 در دارد كه در مقابل همه آنها نگهبان پاس می دهد وكل قصر مجهز به سيتسم امنيتی پيشرفته ونگهبان با سگهای غول پيكر است. غرضی به دست دراز انگلستان درجمهوری اسلامی معروف است و ديدارها تعيين كننده درقصر او برگزار می شود.
4- قصر علی اكبر ناطق نوری. اين قصرقبلا به هژبريزدانی چوبدار معروف سمنانی و شوهر غير رسمی مادر شاه و همسر رضا شاه تعلق داشته و برج و باروی خاص آن، باعث شده بود تا در زمان شاه شايع شود يكی از مراكز ساواك است و به همين دليل هم از اولين خانه هايی بود كه به تصرف در آمد و مدتی هم كميته نياوران در آنجا مستقر بود. سپس اين قصر به مستضعف ترين عضو جامعه روحانيت مبارز تهران، يعنی علی اكبر ناطق نوری رسيد! قصر را طی چند سال باز سازی كرده و گسترش دادند. خانه های كوچك اطراف خريداری وبه آن افزوده شد. رياست جمهوری او در سال 1376 چنان قطعی بود كه يك باند هليكوپتر هم در اين قصر ساخته شد تا رئيس جمهور با هليكوپتر به بيت رهبر و مقر رياست جمهوری برود و به خانه باز گردد!
اين قصر يكی از گرانترين و افسانه ای ترين قصرهای ايران است كه حتی می گويند اگر درهای آن به روی عكاسان باز شده و عكسهايش منتشر شود ای بسا شهرت جهانی پيدا كند. اين همان قصری است كه ناطق نوری آن را سالها پیش وثيقه قرار بازداشت ناصر واعظ طبسی، پسر آيت الله طبسی كرد! در همين قصر مقداری اشياء عتيقه كه رفيقدوست بانی استخراج و قاچاق آن به خارج از كشور بوده و هست نگهداری می شود. يعنی رفيقدوست به ناطق نوری هديه كرده است!
اين اشياء عتيقه روی قيمت قصر ناطق نوری سنگينی می كند و كارشناس بين المللی می خواهد تا بداند ارزش آن چقدر است. ناطق نوری استوار پشت رفيقدوست ايستاده است و از كنار غارت عتيقه ايران، قصر ناطق نوری عملا يكی از موزه های گران دنياست و به همين دليل پيچيده ترين سيستم امنيتی – محافظتی را دارد.در اطراف اين قصرها، برج های متعلق به آقازاده ها سر به فلك كشيده است كه آپارتمان های آن متری يك میلیارد تومان قيمت دارند.
5- قصر آیت الله شاهرودی رئیس سابق قوه قضائیه یا همان سلطان سیگار ایران نیز در شمس آباد است ، گفته می شود این قصر نیز در قبل از انقلاب برای هویدا بوده است ، شاهرودی که از سال 1377 در این قصر سکنی گزیده است آنجا را به یکی از مکانهای تفریح و تفرج خواص تبدیل کرده است ، آنچنان که یکی از پاسداران و محافظان این قصر گفته در حیاط دو هزار متری این قصر چند آهو رها کرده اند تا حاج آقا و اهل بیت از دیدن آنها از بالکن مشرف به باغ لذت ببرند و عصر ها قلیان بکشند و چای خرما میل بفرمایند !
6- از قصر دانه درشتها که بگذرم می رسیم به محصولی و دیگران که البته عکس و توضیحات آنرا همه دیده ایم اما آخرین کسی که این روزها و در کشاکش عمر کوتاه دولت کودتایی احمدی نژاد به لفت و لیس و کاخ رسیده است مصطفی محمد نجار وزیر کشور است ، اخیرا در قطعه زمینی بمساحت پنج هزار متر مربع در جنب دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله در ازگل کاخی برای جناب وزیر بنا نهاده اند که بر سر در ورودی آن نوشته شده است " هذا من فضل ربی " !! و حالا این خدای او خامنه ای است یا احمدی نژاد بماند !
این سردار رنج کشیده سپاه در کاخ خود و حسینیه کوچکی که در مجاورت آن فضای چند هزار متری ساخته است هر سه شنبه صبح بساط زیارت عاشورا برپا می کند و سران و مدیران عالی نظام را دعوت می کند تا مداحانی مثل منصور ارضی یا سعید حدادیان برایشان زیارت عاشورا بخوانند و بعد محمدی گلپایگانی مسئول دفتر خامنه ای برایشان از "عبرتهای عاشورا " بگوید . این جلسه را فعلا می توان یکی از مهمترین نشست ها و جلسات هفتگی دولت کودتایی نامید که در آن شرکت می کنند و برای سرکوب ملت و راههای آن برنامه می ریزند ، به گفته یکی از افرادی که راننده یکی از شرکت کنندگان در آن جلسات است اغلب تصمیمات شورای امنیت کشور و وزارت کشور در این جلسه هفتگی اتخاذ می شود .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار