آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ دی ۲۱, دوشنبه

آیا اخبار صداوسیما و جنایت کهریزک از یک مرکز هدایت می‌شوند؟


دوشنبه, ۲۱م دی, ۱۳۸۸
کلمه:در حالی‌که پرونده جنایت کهریزک با دستور ویژه رهبر انقلاب پیگیری شده و به قرائت گزارش کمیته ویژه در مجلس شورای اسلامی منجر شد، کلیه بخش‌های صداوسیما به طرز شگفت‌آوری این گزارش را سانسور کردند.
به گزارش «آینده»، علاوه بر سانسور کامل خبر قرائت گزارش مجلس در بخش‌های اصلی ۱۴، ۲۱، ۲۲ و ۲۲:۳۰ سیما، حتی بخش خبری ۲۰:۳۰ که به این خبر اشاره کرد، بر قسمت پایانی گزارش علیه کروبی و موسوی تمرکز کرد، در حالی که موضوع اصلی کمیته ویژه جنایت کهریزک بود که توسط صداوسیما سانسور گردید.
اقدام عجیب صداوسیما در حالی صورت می‌گیرد که پیش از این واحد مرکزی خبر گزارش مشروحی درباره کهریزک تهیه کرده بود و در آن به اکثر موارد گزارش مجلس اشاره شده بود.
سانسور گزارش مجلس در صداوسیما در حالی صورت می‌گیرد که پیگیری این گزارش می‌تواند بخش قابل توجهی از ظلم به نظام توسط برخی عناصر متخلف و خودسر را که قصد منتسب کردن اقدامات خود به نظام و رهبری را دارند، جبران کرده و با شفاف شدن ابهامات، زمینه احقاق حق مقتولان و شکنجه‌شدگان از یک‌سو فراهم شود و از سوی دیگر اراده نظام در برخورد با متخلفان به اطلاع مردم برسد.
این که برخی به بهانه جلوگیری از ضربه دیدن وجهه نظام مانع پخش این گزارش شده باشند، عاقلانه نیست، چرا که اصل ابهامات و خبر انجام جنایت پیشتر در رسانه ها و خود صداوسیما پوشش داده شده و چندین بار هم اشاره رهبری به آن با عبارت “جنایت” در سیما پخش شده و سانسور خبر آغاز برخورد نظام اسلامی با متخلفان و جانیان از همین رو بسیار تامل برانگیز است.
اقدام صداوسیما در سانسور گزارش کهریزک در حالی صورت گرفت که با وجود مشخص بودن محتوای گزارش و اعلام قرائت آن در روز یک‌شنبه، شب قبل از قرائت گزارش خبر معارفه سعید مرتضوی به عنوان رئیس ستاد قاچاق کالا و ارز در همه بخش‌های خبری پوشش داده شد.
اکنون این شائبه در افکار عمومی مطرح می‌باشد که آیا معاونت سیاسی سازمان صداوسیما که متولی بخش‌های خبری است، با آمران و حامیان جنایت کهریزک ارتباط خاصی دارند که منجر به این سانسور آشکار در صداوسیما می‌شود؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار