آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ مهر ۲۵, شنبه

آيت الله صافی گلپايگانی انتصاب استاندار زن را جنگ با قرآن و پيامبر توصيف کرد


آيت الله صافی گلپايگانی به شدت از احتمال انتصاب يک اُستاندار زن در ايران انتقاد کرد. آيت الله صافی گلپايگاني انتصاب استاندار زن را جنگ با قرآن و پيامبر توصيف کرد. اين مرجع تقليد روز پنجشنبه در ديدار با فراکسيون روحانيونِ مجلس گفت: متاسفانه می آيند در قم، که مرکز تشيع است اعلام می کنند که برای بعضی از استان ها استاندار زن منصوب می کنيم. آيت الله صافی اين سوال را مطرح کرد که آيا پيشنهاد دهندگان اين مسأله با احکام خدا و مسلمات دين مخالف هستند؟ هفته گذشته مصطفی محمد نجار، وزير کشور در جمع خبرنگاران در قم در پاسخ به سوالی در باره امکان انتصاب استاندار زن گفت:ان شاء الله اين طور خواهد بود اما بايد منتظر باشيد.

خبر تکمیلی


خبرگزاری مهر: آیت‌الله صافی گلپایگانی از برخی سیاست‌های دولت به شدت انتقاد کرد و گفت: اگر کسانی بخواهند بدون توجه به نظرات علما و دلسوزان اصول و ارزش‌های انقلاب را تغییر دهند، با خشم خداوند و قهر مردم روبرو خواهند شد.
مرجع تقلید شیعیان در سخنان خود با اشاره به مقام و منزلت زن در اسلام گفت: هیچ دین و مکتبی این همه برای زن ارزش قایل نشده است.
اسلام است که بالاترین کرامت را به زن‌ها می‌دهد و مردها را موظف می‌نماید که به زن‌ها خدمت نمایند.
معظم له با ذکر اینکه احترام به حقوق انسان‌ها بدون توجه به استعدادهای فطری آن‌ها امکان ندارد، افزود: خدمت به زن این نیست که کارهایی که ارتباط با مردها دارد به آنان بدهیم زیرا فرهنگ اسلامی ما با فرهنگ غرب و شرق تفاوت‌های زیادی دارد.
وی با انتقاد از پافشاری برخی بر مواضع غیر دینی اضافه کرد: متأسفانه می‌آیند در قم که مرکز تشیع است، اعلام می‌کنند که برای بعضی از استان‌ها استاندار زن منصوب می‌کنیم؛ مگر می‌خواهید که با قرآن و پیامبر جنگ کنید که اینچنین خلاف شرع می‌گویید؟ شما با چه کسی می‌خواهید لجبازی کنید؟ آیا با احکام خدا و مسلّمات دین مخالف هستید؟
معظم له ادامه داد: این مملکت، مملکت اسلام و قرآن و امام زمان ارواحنا فداه است؛ مملکت شهیدان، جانبازان و آزادگان است. افتخار ما در دنیا به همین است و ما ذره‌ای کوتاه نمی‌آییم. البته ما در راه انجام وظیفه شکست نمی‌خوریم؛ ما مأمور به ابلاغ احکام هستیم؛ چه می‌خواهند عده‌ای توجه کنند و یا توجه ننموده و فکر خود را تحمیل نمایند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار