آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ مهر ۲۵, شنبه

جعفر پناهی ممنوع الخروج شد

از خروج جعفر پناهی، کارگردان ایرانی از این کشور جلوگیری شده است.

آقای پناهی چهارشنبه شب راهی پاریس بود که گذرنامه اش پس از مراجعه به فرودگاه بین المللی امام خمینی توقیف شد.

هفته گذشته نیز ماموران این فرودگاه از خروج فاطمه معتمد آریا و مجتبی میرتهماسب که به همراه گروهی از سینماگران راهی آمریکا بودند، جلوگیری کرده بودند.

آقای پناهی در گفتگو با بی بی سی فارسی ضمن تایید خبر ممانعت از خروجش از ایران گفت به او هیچ توضیحی در این باره داده نشده است.

جعفر پناهی گفت: "به من نامه ای دادند که آرم ریاست جمهوری به رویش هست و پشتش نوشته که به دادگاه انقلاب و نهاد ریاست جمهوری مراجعه کنم."

آقای پناهی پیش تر نیز در جریان ناآرامی های پس از انتخابات ریاست جمهوری به همراه مهناز محمدی و رخساره قائم مقامی از مستندسازان ایرانی بازداشت شده بود.

این سه تن به همراه گروهی از سینماگران به گورستان بهشت زهرا در نزدیکی تهران رفته بودند تا در چهلمین روز قتل ندا آقاسلطان به کشته شدگان خشونت های پس از انتخابات ادای احترام کنند، که بازداشت شدند.

آقای پناهی پس از چند ساعت آزاد شد و علت بازداشتش "سوء تفاهم" اعلام شد.

جعفر پناهی از کارگردانان شناخته شده سینمای ایران در عرصه های جهانی است و فیلم های آفساید، طلای سرخ، دایره، آینه و بادکنک سفید را کارگردانی کرده است.

او در حالی ممنوع الخروج می شود که باید دو هفته دیگر برای حضور در هیات داوران جشنواره فیلم بمبئی به هند سفر کند. او چندی پیش ریاست هیات داوران جشنواره مونترال را برعهده داشت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار