آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ مهر ۲۵, شنبه

آنفلوآنزای خوکی جان ده نفر را در ایران گرفت


وزارت بهداشت ایران اعلام کرده که بیشتر از 600 نفر در این کشور به آنفلوآنزای نوع آ (خوکی) مبتلا شده و ده نفر نیز در اثر ابتلا به این بیماری، جان باخته اند.

محمد مهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماریهای وزارت بهداشت به خبرگزاری دولتی ایران گفته است که در حال حاضر 649 نفر به بیماری آنفلوآنزی نوع "آ" در کشور مبتلا شده اند.

آقای گویا نسبت به گسترش این بیماری هشدار داده و پیش بینی کرده بر تعداد مبتلایان روز به روز افزوده شود و "دانش آموزان بیش از سایر افراد دیگر در معرض جدی ابتلا به آنفلوآنزای نوع "آ" هستند."

آقای گویا به مدیران مدارس توصیه کرده "به دانش آموزان سرما خورده تا بهبودی کامل اجازه استراحت در منزل دهند تا ویروس این بیماری به دیگر دانش آموزان سرایت نکند."

وزارت بهداشت از دانش آموزان خواسته است که از وسایل شخصی از جمله لیوان و دستمال استفاده کنند و والدین صابون شخصی را در کیف دانش آموزان بگذارند.

به گفته آقای گویا، آنفلوآنزای نوع "آ" یک بیماری ویروسی مانند آنفلوآنزاهای دیگر است. این آنفلوآنزا نسبتا خفیف بوده اما قدرت سرایت بالایی دارد.

بنابر گزارشها، در سه هفته اخیر بعد از بازگشایی مدارس تعداد مبتلایان بیشتر از 170 مورد افزایش یافته و وزارت بهداشت ایران معتقد است ابتلا به این بیماری در هفته های آینده یکباره افزایش پیدا خواهد کرد.

در هفته های اخیر در رسانه ها و در مدارس به دانش آموزان مدام تاکید می شود که توصیه های بهداشتی را رعایت کنند.

مقام های ایرانی در چند ماه گذشته بارها نسبت به شیوع گسترده این بیماری ابراز نگرانی کرده و در اقدامی پیشگیرانه سفرهای زیارتی به مکه را در طول ماه رمضان منع کردند.

اما با در پیش بودن موسم حج تمتع دوباره نگرانیها در حال افزایش است به خصوص که از ده آبان زائران برای برگزاری حج تمتع به عربستان سفر می کنند.

سازمان جهانی بهداشت می گوید ویروس آنفلوآنزای خوکی به 160 کشور رسیده است و هنوز در مراحل ابتدایی است.

این سازمان می گوید تعداد مبتلایان به این بیماری در طی دو سال آینده ممکن است به 2 میلیارد نفر برسد.

سازمان بهداشت جهانی می گوید که اکثر موارد ابتلای به آنفلوآنزای خوکی ملایم است و بسیاری از بیماران بدون کمک پزشکی بهبود می یابند. به گفته این سازمان، دیگر متوقف کردن روند گسترش این ویروس در جهان ممکن نیست.

کارشناسان بهداشتی از جمله راه های پیشگیری را دست ندادن، روبوسی نکردن و اجتناب از صرف وقت دراز مدت در مکان های عمومی شلوغ دانسته اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار