آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ مهر ۲۵, شنبه

حملات تازه مراجع تقلید قم به دولت ایران

آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی تلویحا وزیر کشور دولت محمود احمدی نژاد را به لجبازی با علما و مخالفت با احکام اسلام متهم کرده است.

آقای صافی گلپایگانی روز دوشنبه ۲۰ مهر (۱۲ اکتبر) در دیدار گروهی از نمایندگان روحانی مجلس ایران گفته است: "می آیند در قم که مرکز تشیع است، اعلام می کنند که برای بعضی استان ها استاندار زن منصوب می کنیم. مگر می خواهید با قرآن و پیامبر جنگ کنید که چنین خلاف شرع می گویید"؟

به نظر می رسد که اشاره آقای صافی گلپایگانی به سخنان روز پنجشنبه ۱۶ مهر مصطفی محمد نجار، وزیر کشور ایران است که در جمع خبرنگاران در قم از احتمال انتصاب استاندار زن برای بعضی استان ها خبر داده بود.

بحث انتصاب زنان به سمت استانداری پس از آن مطرح شد که مراجع قم به حضور سه زن در فهرست اعضای پیشنهادی کابینه دولت دهم که توسط آقای احمدی نژاد به مجلس ارائه شده بود، مخالفت کردند.

اکنون آقای صافی گلپایگانی با اشاره تلویحی به سخنان وزیر کشور گفته است: "با چه کسی می خواهید لجبازی کنید؟ آیا با احکام خدا و مسلمات دین مخالف هستید"؟

او هشدار داده است که اگر کسانی بخواهند بدون توجه به نظرات علما عمل کنند، "با خشم خداوند و قهر مردم روبرو خواهند شد".

آقای صافی گلپایگانی گفته است: "ما ذره ای کوتاه نمی آییم، البته ما در راه انجام وظیفه شکست نمی خوریم، چون ما مأمور به ابلاغ احکام هستیم".

به نظر می رسد این سخنان آقای صافی گلپایگانی که سایت رسمی او متن آن را به تازگی منتشر کرده است، از جمله تندترین حملات از سوی مراجع نزدیک به حکومت ایران علیه دولت این کشور باشد.

محمدتقی رهبر، رئیس فراکسیون روحانیان مجلس که در دیدار نمایندگان با آقای صافی گلپایگانی حضور داشته، گفته است که آقای احمدی نژاد هنوز به نامه ای که آقای صافی گلپایگانی به او نوشته پاسخ نداده است.

در همین حال آیت الله ناصر مکارم شیرازی، از دیگر مراجع تقلید در قم هم در دیدار با همان گروه از نمایندگان روحانی مجلس با انتقاد از عملکرد دولت آقای احمدی نژاد گفته است: "ما نمی دانیم با برخی موارد که در دولت رخ داده است، چطور باید رابطه علما و دولت را حفظ کنیم".

بروز تنش های تازه میان دولت آقای احمدی نژاد و مراجع نزدیک به حکومت در قم در شرایطی رخ می دهد که آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران در دیدار اعضای کابینه جدید به آنها توصیه کرده بود که "نصیحت" علمای دین را "قدر" بدانند.

پیش تر مراجع منتقدی همچون آیت الله حسینعلی منتظری، آیت الله یوسف صانعی، آیت الله عبدالکریم موسوی اردبیلی، آیت الله علی محمد دستغیب شیرازی و آیت الله بیات زنجانی به تندی از عملکرد دولت، نحوه برگزاری انتخابات و برخورد با معترضان در حوادث پس از انتخابات انتقاد کرده و برخی از آنها دولت جدید آقای احمدی نژاد را "نامشروع" خوانده بودند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار