آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ مهر ۲۵, شنبه

دراويش گنابادی؛ پلمب يک آموزشگاه

روزنامه اعتماد: شنيديم آموزشگاه علمي خيريه دخترانه وحدت در شهرستان کرج به دستور دادستاني کرج پلمب شده است. سازمان آموزش و پرورش شهرستان هاي استان تهران در نامه 18 خرداد امسال به اداره کل ارزيابي عملکرد و پاسخگويي به شکايات اين وزارتخانه، صريحاً فعاليت آموزشگاه را به دليل انتساب آذر فريزي موسس آن به دراويش گنابادي برخلاف مصالح منطقه و سازمان اعلام کرد و خواستار انحلال آن شد.

خبر تکمیلی از مجذوبان نور

لغو امتیاز آموزشگاه علمی یک درویش گنابادی و دستور پلمپ آن در شهرکرج
17 مهر 1388

ایجاد محدودیت برای دراویش سلسله نعمت اللهی گنابادی به امور خیریه و فعالیتهای آموزشی آنها نیز رسید و براساس گزارشهای دریافتی از شهرستان کرج ، دادستانی این شهرستان ، قصد پلمپ محل آموزشگاهی که متعلق به یکی از دراویش این سلسله است ، دارد .

خانم آذر فریزی ، موسس آموزشگاه علمی دخترانه وحدت و از دراویش سلسله نعمت اللهی گنابادی در گفتگو با خبرنگار سایت مجذوبان نور با اعلام این خبر گفت : روز سه شنبه 14 مهرماه اخطاريه اي از سوي اداره نظارت بر اماكن عمومي فرماندهي انتظامي استان تهران به این آموزشگاه واصل شد كه حكايت از پلمپ اين محل ظرف مدت 72 ساعت دارد و روز شنبه پس از اتمام مهلت ، این محل پلمپ خواهد شد .

خانم فریزی در ادامه با اشاره به مجوز قانونی آموزشگاه و فعالیتهای خیرخواهانه و غیرانتفاعی آن افزود : این آموزشگاه در راستاي بالا بردن سطح علمي وشكوفا كردن استعدادهاي اقشار متوسط وضعيف جامعه كه به علت نداشتن امكانات مالي وبهره وري از آموزشگاههاي خصوصي و یا استفاده از اساتيد مجرب ، مجبور به ترك موقت يا عدم ادامه تحصيل شده اند ، در سال 1386 با اخذ مجوز رسمی از ناحیه 2 اداره آموزش و پرورش کرج تأسيس شد و اقدام به جذب اين افراد با ايجاد فرهنگ واقعي(غيرانتفاعي ) با همكاري اساتيد مجرب وصاحب نام وبعضاً صاحب تأليفات ، با فرهنگ كمك به دانش آموزان بي بضاعت وكم بضاعت ازطريق معرفي آنان ازمساجد ؛ بسيج ، بنياد شهيد ؛ كميته امداد امام خميني (ره) و ... مي نمايد و با توانمندي اساتيد خيّر و مشتاق ، به صورت رايگان به امر تدريس اقدام نموده و بحمدالله تا امروز دراين زمينه موفق بوده است .

خانم فریزی در ادامه به فشارهای وارده از سوی مقامات آموزشی کرج بخصوص در یک سال گذشته اشاره و می افزاید : بارها از سوی مسوولین آموزشی کرج به آموزشگاه فشار وارد شد و خواستار تعطیلی آن بودند تا به حدی که از ابتداي تأسيس آموزشگاه تاكنون جهت معرفي مدير واجدالشرايط به استناد فصل 2 ماده 6 آئين نامه آموزشگاههاي علمي آزاد اقدام به معرفي همكاران بازنشسته با سابقه درخشان درآموزش وپرورش به مديريت محترم ناحيه مربوطه اقدام شد ولي متأسفانه با وجود داشتن تمامي شرايط مندرج درآئين نامه مذكور ، بلادليل وبدون اعلام نظركتبي ،آموزش وپرورش ناحيه 2 كرج ازپذيرش افراد معرفي شده بعنوان مديرخودداري کرد و خود را موظف به پاسخگويي به مكاتبات اينجانب نمي دانست وحتي دربرخي موارد از تحويل مكاتبات خودداري مي شد . با اين وجود ، برابر قانون عمل کردم و درجهت انجام تكليف قانوني همكاراني داراي شرايط مندرج درآئين نامه آموزشگاههاي علمي طبق بندهاي 1،2،3،4،5،7،8،9 ماده4 به آموزش وپرورش مربوطه معرفي کردم ، ولي شوراي نظارت استان تهران ، مجوزآموزشگاه را لغو و برخلاف واقع ، عدم معرفي مديرواجدالشرايط را مستمسک آن اعلام نمود .

خانم فریزی سپس با اعلام اینکه آموزش و پرورش صرفاً به دلیل گرایشات عرفانی اینجانب و وابستگی به سلسله دراویش نعمت اللهی گنابادی اقدام به لغو مجوز آموزشگاه نموده ، گفت : چندی قبل ، وقتی برای پیگیری و حل مشکلات آموزشگاه به یکی از مسوولین امر مراجعه کردم متوجه نامه ای محرمانه شدم که در آن یکی از مدیران رده بالای آموزشی استان تهران به دلیل وابستگی اینجانب به دراویش نعمت اللهی گنابادی ، دستور لغو مجوز آموزشگاه را صادر کرده بود و حالا با اقدام عجولانه و مصرانه دادستانی کرج برای پلمپ محل آموزشگاه ، مشخص شد که برخورد با من صرفاً به دلیل گرایشات اعتقادی است و محمل قانونی ندارد .

خانم فریزی در ادامه گفتگو با خبرنگار سایت مجذوبان نور می گوید : بحمدالله اكثريت قريب به اتفاق دانش آموزان از مناطق محروم كرج مي باشند و آمار قبولي دركنكور 1387 حدود 45 % بوده است كه عده اي از اين داوطلبان درمقطع كارشناسي وكارداني با كسب رتبه هاي 14 دانشگاه آزاد و25 و68 و275 دانشگاه سراسري پذيرفته شده اند و تصميم شوراي نظارت آموزش و پرورش استان تهران مبني بر لغو مجوز و تعطيلي موسسه و دستور دادستان کرج برای پلمپ این محل آموزشی كه بانيّت خيرعده اي مسلمان شريف و با وجدان تشكيل شده خلاف قانون و موازين شرعي و خیانت به دانش آموزان این مرزوبوم است و زيبنده نظام اسلامي نيست ، در شرایطی که اعتراضات قانوني اينجانب نزد مراجع ذيصلاح قانوني ، كماكان مطرح رسيدگي است و نظر غيرقطعي شوراي نظارت استان تهران قابليت استناد و اجرا ندارد ، اميدوارم دادستانی کرج و دیگر مقامات قضایی شهرستان ، با پايبندي به قانون اساسي و ساير قوانين موضوعه كشور ، با دستور جلوگيري از پلمپ آموزشگاه خيريه وحدت ، گامي موثر درجهت تشويق وترغيب انسانهاي فرهيخته اي كه سرمايه عمرگرانبهاي خودرادرراه خدمت به فرزندان مرزوبوم كشور اسلاميمان صرف مي نمايند ، برداريد و ما را دراهداف انسان دوستانه وعدم جلوگيري از پيشرفت تحصيلات عده اي دانش آموز محروم ياري کنند .

پلمپ آموزشگاه علمی دراویش گنابادی در کرج
18 مهر 1388

ظهر امروز ساعت 12:30 آموزشگاه علمی آزاد دخترانه وحدت متعلق به دراویش سلسله نعمت اللهی گنابادی درشهر کرج به دستور دادستانی این شهرستان پلمپ شد.
براساس گزارش خبرنگار سایت مجذوبان نور ؛ مجوز رسمی این آموزشگاه چندی قبل به دلیل وابستگی موسس و کادر آموزشی آن به دراویش سلسله نعمت اللهی گنابادی ، از سوی اداره آموزش و پرورش استان تهران لغو و ظهر امروز نیز به دستور علی فرهادی دادستان کرج ، توسط مأمورین اداره نظَارت بر اماکن عمومی محل آموزشگاه پلمپ شد .

این گزارش در ادامه می افزاید ؛ محل آموزشگاه وحدت ، موقوفه و استیجاری بوده و اقدام دادستانی کرج برای پلمپ آن خلاف مقررات جزایی ایران و موازین شرعی و تعرض به حقوق موقوفه است.
گفتنی است این آموزشگاه در راستاي بالا بردن سطح علمي وشكوفا كردن استعدادهاي اقشار ضعيف جامعه كه به علت نداشتن امكانات مالي و استفاده از آموزشگاههاي خصوصي و اساتيد مجرب ، مجبور به ترك موقت يا عدم ادامه تحصيل شده اند ، در سال 1386 با اخذ مجوز رسمی از ناحیه 2 اداره آموزش و پرورش کرج تأسيس شد و موفق به حمایت و همکاری اساتيد مجرب وصاحب نام وبعضاً صاحب تأليفات گردید .وبا كمك به دانش آموزان بي بضاعت وكم بضاعت با اخذ معرفي نامه از سوی مساجد ؛ بسيج ، بنياد شهيد ؛ كميته امداد امام خميني (ره) و ... و با توانمندي اساتيد خيّر و مشتاق ، به صورت رايگان به امر تدريس اقدام نمود .

پلمپ آموزشگاه خيريه كنكور به جرم درويشي
22 مهر 1388

آموزشگاه علمي خيريه دخترانه وحدت در شهرستان كرج به دليل وابستگي خانم آذر فريزي ، مؤسس آن، به سلسله دراويش نعمت اللهي گنابادي و پيروي از مكتب عرفان و تصوف اسلامي ، به دستور دادستاني كرج ، برخلاف موازين شرعي و قانوني روز شنبه 18 مهرماه پلمپ شد . سازمان آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در نامه مورخ 18 خردادماه 1388 به اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت متبوع ، که مفاد آن به صورت شفاهی به خانم فریزی ابلاغ شده ، صریحاً فعالیت آموزشگاه را به دلیل انتساب موسس آن به دراویش نعمت اللهی گنابادی ، برخلاف مصالح منطقه و سازمان می داند و خواستار انحلال آن می شود .

سايت مجذوبان نور جهت تنوير افكار عمومي ، مفاد نامه مزبور را منتشر مي سازد :

باسمه تعالی

جمهوری اسلامی ایران شماره نامه : 110/445/3

وزارت آموزش و پرورش تاریخ : 18/3/1388

سازمان آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران

جناب آقای علومی

مدیرکل محترم دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات

سلام علیکم

با احترام و ادب ؛ بازگشت به نامه شماره 4/31/ج/2412/110 مورخ 27/2/88 در خصوص شکوائیه خانم آذر فریزی موسس آموزشگاه آزاد علمی وحدت ناحیه دو کرج مبنی بر عدم صدور ابلاغ مدیریت توسط ناحیه به استحضار می رساند همانگونه که مشارالیها در متن شکوائیه بیان داشتند و درمقام دفاع برآمده اند ، نامبرده منتسب به فرقه دراویش نعمت اللهی بوده و فعالیت آموزشگاه به دلیل مغایر بودن با قوانین به صلاح منطقه و سازمان نمی باشد .

لذا با توجه به گزارشات واصله از ناحیه و بررسی های به عمل آمده موضوع انحلال آموزشگاه به وزارت متبوع ارسال گردیده و پس از تشکیل اولین جلسه شورای نظارت استان در دستور کار مجدد قرار گرفته و نسبت به انحلال آن اقدام خواهد شد . علی ایحال طرح شکواییه نامبرده موضوعیت نداشته و می بایست فعالیت آموزشگاه متوقف شود .

سید علی یزدیخواه

رئیس سازمان


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار