آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ آذر ۵, پنجشنبه

رئيس پليس آگاهى تغيير کرد - حيات نو

رئيس پليس آگاهى تغيير کرد
فارس - فرمانده نيروى انتظامى طى حکمي،‌ سردار سيد حسن بتولى را به سمت رئيس پليس آگاهى ناجا منصوب کرد. سردار اسماعيل احمدى مقدم،‌فرمانده نيروى انتظامي،‌ با صدور حکمي، سردار سيد حسن بتولى را به عنوان رئيس پليس آگاهى اين نيرو منصوب کرد. سردار سيد اصغر جعفرى ، رئيس سابق پليس آگاهى ناجا نيز بر اساس حکم فرمانده ناجا، مسئوليت فرماندهى دانشگاه علوم انتظامى را بر عهده گرفت. سردار سيد حسن بتولى پيش از اين معاونت اجتماعى نيروى انتظامى را بر عهده داشت.

هشدار کارشناسان انجمن حمايت از حقوق کودک:
ميل به خودفروشى از تبعات کودک‌آزارى است
ايلنا - يک کارشناس‌ارشد راهنمايى و مشاوره با اشاره به تبعات ناديده گرفتن کودکان در خانواده‌ها گفت: در کشور هيچ عدد و رقمى که نشان دهد چه تعداد از کودکان توسط والدين از محبت محروم مى‌شوند، وجود ندارد. فرح منصورى در نشستى که به همت انجمن حمايت از حقوق کودکان برگزار شده و به آسيب‌شناسى مسائل مربوط به حقوق کودکان اختصاص داشت، تأکيد کرد:‌ با توجه به مقتضيات جامعه، پرخاشگرى در آن زياد بوده و اين ريشه خشونت باعث بروز رفتارهاى خشونت‌آميز مى‌شود. او با اشاره به برخى از مواردى که به آسيب‌هاى روحى و روانى حاصل از خشونت بر عليه کودک مربوط مى‌شود، افزود: زمانى که قصد داريم تا صدمات روان‌شناختى حاصل از آزارهاى جسمى و روحى دوران کودکى را بررسى کنيم با بن‌بست‌هاى زيادى مواجه مى‌شويم چرا که درصد بسيارى از خشونت‌هاى عاطفى و روانى ملموس نبوده و به زبان آزارديدگان نمى‌آيد. کارشناس ارشد راهنمايى و مشاوره با اشاره به ادبيات اين معضل مبنى بر اينکه کودکان مى‌ترسند تا آزارهاى روحي، جسمى و جنسى را به علت اينکه پدر مى‌گويد «مى‌کشيمت» مطرح کنند، تصريح کرد: به عنوان نمونه مددجويى که دانشجوى پزشکى بوده آنقدر از نظر عاطفى و روحى ضربه ديده به طورى که اصلا از موقعيت خود راضى نيست و از مسائل عميق بى‌شمارى رنج مى‌کشد. منصورى با طرح سئوالانى ادامه داد: وقتى کودکى از قهر والدين، ناديده گرفتن آنها و محدود کردن از نظر محبت در عذاب است، چطور مى‌تواند به اين ناديده گرفتن‌ها توسط والدين اعتراض کند؟ به گفته اين روان‌شناس وقتى در جامعه‌اى خشونت زياد باشد، يادگيرى نيز کمتر بوده و به آگاه‌سازى والدين توسط رسانه‌ها و آموزش‌و‌پرورش بيشتر نيازمند است اما در حال حاضر نه تنها آموزش و پرورش بلکه صدا و سيما که ابزار تبليغاتى دارد نيز در اين زمينه هيچ اطلاعاتى به والدين نمى‌دهند. منصورى به متفاوت بودن نحوه برخورد با کودک در زمان سر زدن يک اشتباه توسط فرزندانشان اشاره کرد و ادامه داد: در خانواده‌هايى که در سطوح فرهنگى پايين جامعه قرار دارند، کودکان به صورت تنبيه بدنى ادب مى‌شوند در نتيجه والدين با کتک زدن، دشنام و محروم کردن از بسيارى حقوق‌ از جمله مدرسه نرفتن و ... کودک را آزار مى‌دهند. به گفته اين کارشناس ميل به خودفروشى يکى از تبعات کودک‌آزارى بوده و ضعف اعتماد به نفس، ناسازگارى و انزوا از تبعات اصلى کودکان آزار ديده در جامعه و خانواده است.

جنگل ابر منطقه امن مى‌شود
مهر- مدير کل دفتر جنگل‌هاى خارج از شمال سازمان جنگل‌هاى ايران ضمن رد ادعاى ارائه مجوز عبور جاده از دل جنگل ابر از سوى اين سازمان و سازمان محيط‌زيست از تشکيل کميته‌اى براى اعلام اين جنگل به عنوان منطقه‌اى «امن» خبر داد. پيمان يوسفى‌آذر گفت: از يکسال پيش طى پيشنهادى که از سوى سازمان حفاظت محيط‌زيست به سازمان جنگل‌ها ارائه شد، موضوع تعيين جنگل ابر به عنوان منطقه‌اى حفاظت شده مطرح شد که اين پيشنهاد به دليل موقعيت ويژه و غناى اکولوژيک اين منطقه زيست محيطى و همينطور توجه به تمام مسائل مربوط به حيات وحش مورد بررسى قرار گرفت و تا 2 ماه آينده اين منطقه رسما به عنوان منطقه امن اعلام مى‌شود. اين مقام مسئول در سازمان حفاظت جنگل‌ها افزود: با تشکيل کميته‌اى ويژه نه تنها قرار شد اين منطقه به عنوان منطقه‌اى حفاظت شده اعلام شود بلکه کميته مشترک سازمان جنگل‌ها و محيط‌زيست به اين نتيجه رسيد که اين منطقه را با يک درجه اهميت بيشتر به عنوان منطقه‌اى امن معرفى کند تا حفاظت از آن به نحوى باشد که حتى افراد معمولى در برخى مناطق بدون مجوز حق عبور و مرور هم نداشته باشند. يوسفى آذر، نادر بودن جنگل ابر و ويژگى منحصربه فرد رويشى اين منطقه را به عنوان دليلى براى مراقبت بيشتر اين جنگل اعلام و تاکيد کرد: منطقه ابر در تلاقى دو ناحيه رويشى ايرانى تورانى و يورو سيبرى قرار گرفته که توانسته کيفيت رويش در اين منطقه را تا بالاترين سطح افزايش دهد و جنگل ابر را به منطقه‌اى اکوتن تبديل کند.

رئيس فراکسيون زنان:
بذرپاش راهکارهاى استخدام متاهلان را ارائه کند
ايسنا - نماينده تهران با بيان اين‌که طرح اختصاص سهميه 20 درصدى به متاهلان براى ورود به تحصيلات تکميلى از پختگى لازم برخوردار نيست، گفت: اگر آقاى بذرپاش بتواند سهميه‌اى را براى استخدام و اشتغال متاهلان در سهميه‌هاى ورودى نهادها و مراکز مختلف پيشنهاد و مصوب کند در راستاى جذب جوانان به ازدواج موثرتر خواهد بود. طيبه صفايى تصريح کرد: هنوز نمى‌دانم که اين نياز در چندمين رديف نيازهاى متاهلان است، بعضى از متاهلان امکان ورود به دانشگاه را دارند اما به دليل عدم تامين هزينه دانشگاه يا نداشتن شغل اولويت را به اين مسئله نمى‌دهند. به گفته وي، هم‌اکنون بدون داشتن يک شغل، ادامه تحصيل براى متاهلان نوعى وقت‌گذرانى خواهد بود که پس از اتمام تحصيلات به شغل خاصى هم منجر نمى‌شود، چراکه در حال حاضر درصد بالايى از کارشناسان ارشد بيکار هستند و به دليل بيکارى نمى‌توانند ازدواج کنند. نايب رئيس کميسيون آموزش و تحقيقات ادامه داد: تشويق جوانان به امر ازدواج کار بسيار پسنديده‌اى است اما اختصاص سهميه،‌ نيازمند مصوبه مجلس است. بسيار خوب است که متاهلان را تشويق به ادامه تحصيل کنيم اما مسئله مهم اين است که بسيارى از جوانان قصد دارند متاهل شوند اما ساز و کار لازم برايشان فراهم نيست.

ساخت غيرقانونى اسکله بدون اطلاع محيط زيست
سبزپرس- مراحل قانونى براى اخذ مجوزهاى زيست محيطى «اسکله کاسپين» طى نشده است. معاون محيط انسانى سازمان حفاظت محيط زيست با بيان اين مطلب به خبرنگار سبزپرس گفت: مطابق قانون، احداث اسکله کاسپين بايد متوقف شود. سازمان حفاظت محيط زيست اين مسئله را با جديت دنبال مى کند. دکتر حسن اصيليان افزود: در ماده 105 قانون برنامه سوم توسعه و ماده 71 تنفيذى قانون برنامه چهارم توسعه، تاکيد شده است که ساخت اسکله ، مشمول مطالعات ارزيابى مى‌شود. همچنين در قانون آمده است که پروژه‌هاى مشمول ارزيابى تا پيش از اخذ مجوز توسط کارفرما از سوى سازمان حفاظت محيط زيست، اجازه آغاز عمليات اجرايى را ندارند. او با رد اين ادعا که چون اين اسکله در منطقه آزاد احداث مى شود، سازمان حفاظت محيط زيست حق اظهار نظر در اين مورد را ندارد، گفت: طبق قانون براى احداث پروژه‌هاى مشمول ارزيابى در مناطق آزاد، بايد کميته اى پيش از آغاز عمليات اجرايى تشکيل شود که يکى از اعضاى اين کميته، رئيس سازمان حفاظت محيط زيست است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار