آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ آذر ۵, پنجشنبه

کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران، «سرکوب زود هنگام دانشجویان» در آستانه روز دانشجو را محکوم کرد

کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران می گوید بازداشت خودسرانه و محاکمه تعداد زیادی از دانشجویان در روزهای اخیر، مشخصاً برای جلوگیری از اعتراض هایی است که در روز ۱۶ آذر، روز دانشجو، پیش بینی شده است.

این کمپین می گوید دانشجویان در سراسر کشور، در بابل، چهارمحال و بختیاری، شیراز، ایلام، کرمانشاه، قزوین و تهران، در دانشگاه آزاد، دانشگاه تهران، امیرکبیر و علم و صنعت بازداشت شده اند.

هادی قائمی، سخنگوی کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران، درباره این دانشجویان گفت: «سرکوب گسترده دانشجویان برای ساکت کردن جنبش دانشجویی است و این سرکوب نه تنها حقوق آنان را نقض می کند بلکه تحصیل و زندگی خانوادگی آنان را نیز مختل می کند.»

در وبسایت این گروه مدافع حقوق بشر در مطلبی زیر عنوان «سرکوب زود هنگام دانشجویان در آستانه روز دانشجو» نوشته شده است درباره بازداشت دانشجویان، اطلاعاتی توسط مسئولین داده نمی شود. در برخی موارد پس از بازداشت دانشجویان، آنان را از دانشگاه اخراج کرده اند یا پرونده شان را به کمیته انضباطی دانشگاه فرستاده اند. برخی از آنان به شلاق و زندان محکوم شده اند و برخی دیگر به خاطر شرکت در تجمع های مسالمت آمیز بازداشت شده اند.

این کمپین در ادامه، خواستار آزادی فوری همه دانشجویانی می شود که بخاطر احقاق حقوقشان تلاش می کنند.

کمپین بین المللی دفاع از حقوق بشر در ایران همچنین از مقامات جمهوری اسلامی خواست حقوق دانشجویان را برای شرکت آزادانه در تجمع روز ۱۶ آذر، رعایت کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار