آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ آذر ۱۰, سه‌شنبه

جنبش سبز دانشجویی خطاب به مردم : 16 آذر فرزندان خود را تنها نگذارید

سه شنبه ۱۰ آذر ۱۳۸۸
بازداشت میلاد اسدی یکی دیگر از اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم و همزمان با آن احضار مجدد مهدی عربشاهی، بهاره هدایت و فرید هاشمی سه عضو دیگر شورای مرکزی این تشکل دانشجویی، صدور احکام انضباطی سنگین برای دانشجویان در دانشگاه های دیگر کشور تازه ترین برخوردهای امنیتی و قضایی با فعالان دانشجویی کشور در دو روز گذشته بود. با این حال صدور بیانیه ها و فراخوان های مختلف از سوی گروه ها و تشکل های دانشجویی به منظور دعوت از مردم کشور برای شرکت در مراسم 16  آذر در دانشگاه ها و در حمایت از زندانیان سیاسی ادامه دارد.

احضارها و دستگیری ها
منابع دانشجویی و حقوق بشری روز گذشته خبر از بازداشت میلاد اسدی عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم در منزل مسکونی خود دادند. این عضو مرکزی دفتر تحکیم در حالی روز گذشته راهی زندان شد که همزمان با آن و برای دومین بار طی هفته گذشته، دادگاه انقلاب تهران مهدی عربشاهی، بهاره هدایت و فرید هاشمی سه عضو مرکزی دیگر این تشکل دانشجویی را احضار کرده است.
دستگیری و احضار اعضای مرکزی دفتر تحکیم، به دنبال گذشت دوازده روز از بازداشت عباس حکیم زاده دبیر سیاسی این تشکل دانشجویی، برگمانه زنی ها مبنی بر اینکه گردانندگان دولت احمدی نژاد در صدد به تشنج کشاندن دانشگاه ها به منظور سرکوب مقاومت های مردمی هستند، افزوده است.
به نوشته خبرنامه امیرکبیر، احضار و بازداشت اعضای مرکزی دفتر تحکیم در حالی انجام می شود که روز شنبه شماری از دانشجویان عضو انجمن اسلامی طی دیدار با مهدی کروبی دبیرکل حزب اعتماد ملی به مناسبت عید قربان، در خصوص گسترش برخوردهای با دانشجویان هشدار داده و تاکید کرده بودند: "برخوردهای اخیر با دانشجویان، حمله به خوابگاه های دانشجویی و بازداشت های پرشمار می رود تا نمایی عادی پیدا کند. متأسفانه فجایع ماه های اخیر سبب شده که مظلومیت های دانشجویان بخصوص حمله به کوی دانشگاه تهران فراموش شود".

اعتراض به حکم زید آبادی و تداوم بازداشت ها
به دنبال گسترش برخوردها با فعالان دانشجویی، از جمله احضار و بازداشت اعضای مرکزی دفتر تحکیم دانشجویی، روز گذشته سازمان دانش آموختگان که هم کنون نه تن از اعضای آن در زندان به سر می برند، با صدور بیانیه ای حکم حبس توام با تبعید برای احمد زیدآبادی، دبیرکل این سازمان و هشت سال حبس برای عبدالله مومنی سخنگوی این سازمان را "شرم آور" خواند و خواستار آزادی بی قید و شرط همه اعضای دربند خود شد.
در بخشی از این>بیانیه آمده است:سازمان ادوار تحكيم وحدت ضمن اعتراض به این حکم غیرقانونی و شرم آور، آزادی دبیرکل و سخنگوی زندانی خود(عبدالله مومنی) و دیگر اعضای در بند سازمان آقایان حسن اسدی زیدآبادی، محمد صادقی، حجت شریفی، کوهزاد اسماعیلی، مهرداد بزرگ، سلمان سیما و خانم نفیسه زارع راخواهان است."
این بیانیه در ادامه با اشاره به سابقه و فعالیت های زیدآبادی، خاطر نشان می کند: "احمد زید آبادی دبیر کل سازمان دانش آموختگان ایران(ادوار تحکیم وحدت) برای اهل قلم و سیاست نامی آشناست. روزنامه نگاری شجاع و اخلاق مدار و روشنفکری مومن و میهن دوست. مسلما انسانی با دانش و تخصص و ویژگیهای شخصیتی زید آبادی هر جای دیگر دنیا که بود، قدر می دید و بر صدر می نشست اما در کشوری که نخبه کشی و خرد ستیزی بخشی از فرهنگ سیاسی حاکم بر آن است، دکتر احمد زیدآبادی نه تنها به زندان می افتد بلکه در میان بهت و حیرت محافل حقوقی و سیاسی حکم به تبعید و سلب حقوق سیاسی وی نیز داده می شود. این حکم بار دیگر فقدان حداقلی از حقوق و آزادیهای سیاسی و مدنی را به همگان خاطرنشان کرد."
سازمان دانش آموختگان همچنین دفاع قاطعانه و همه جانبه از دبیرکل دربندش را وظیفه خود دانسته و تاکید کرده است: "سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی[ادوار تحکیم وحدت] وظیفه خود می داند که با تمام توان و با همه امکانات خود از دبیرکل مظلوم و زندانی خود و دیگر اعضای در بند سازمان دفاع کند و خود را تمام قد در کنار احمد زیدآبادی می داند و حکم علیه او را ظلمی فاحش در حق خود تلقی می کند."

به فرزندان دانشجوی خود بپیوندید
با وجود شدت گرفتن برخوردها و امنیتی تر شدن فضا در دانشگاه ها در آستانه روز دانشجو و از سوی دیگر تهدید تلویحی برخی از مسولان نظامی و انتظامی، جنبش سبز دانشجویی متشکل از زنجیره سبز دانشجویان در تمام دانشگاه های آزاد و دولتی درسراسر کشور، مردم را دعوت به شرکت همزمان در بعد از ظهر 16 آذر در مراسم بزرگداشت روز دانشجو کرد.
به گزارش سایت رویدادجنبش سبز دانشجویی طی بیانیه ای ضمن دعوت از مردم سراسر کشور برای حضور گسترده و پرشور در مراسم بزرگداشت روز دانشجو، برنامه های ستاد هماهنگی جنبش دانشجویی را نیز تشریح کرده است.
ستاد هماهنگی جنبش دانشجویی در این بیانیه اعلام کرده: "مراسم سخنرانی شخصیت های سیاسی در هر دانشگاه بزودی اعلام می شود. درصورت عدم امکان دعوت سخنران، دانشجویان سبز هردانشگاه با ابتکارخود مراسم را برگزار می کنند."
دراین بیانیه ضمن تاکید بر نفی هر گونه خشونت در اعتراضات مسالمت جویانه، آمده است: "ازتمام مردم درهمه شهرها دعوت می شود که با پیوستن به فرزندان دانشجوی خود درمراسم امسال دردانشگاه ها، آنان را تنها نگذارند ودرصورتی که کودتاچیان از ورود آنان به محوطه دانشگاه ها ممانعت به عمل آوردند با تجمع اتومبیل دراطراف دانشگاه ها وایجاد ترافیک، تردد.سرکوب گران را با اشکال مواجه سازند وبه این ترتیب دانشجویان را یاری دهند."
در ادامه این بیانیه آمده است: "دانشجویان مراقب هستند که به دام حکومت برای خشونت ورزی نیفتند، اما اگرمزدوران بخواهند به صحن دانشگاه وارد شده و حمله کنند، سد کردن راه آنان و یا بررسی راه های گریز و پخش شدن درسطح شهر از واجبات است."
در پایان این بیانیه می خوانیم: "امسال دانشجویان غیرازبرگزاری مراسم درسطح کشور و دعوت ازاقشار مختلف مردم بخصوص دانش آموزان برای پیوستن به آنان، اولین گام را نیزدردعوت ازنیروهای مسلح برای پیوستن به ملت برمی دارند. این امریکی ازمقدمات شرکت عموم مردم درمراسم سراسری محرم امسال خواهد بود."

اعتراضات وبرخورد کمیته های انضباطی
با وجود گسترش برخوردهای امنیتی و قضایی با فعالان دانشجویی، طی چند روز گذشته اعتراضات دانشجویی در دانشگاه تهران ادامه داشت و همزمان کمیته های انضباطی در دانشگاه تربیت معلم و دانشگاه پیام نور مشهد، برای شمار زیادی از دانشجویان احمام سنگین انضباطی صادر کردند.
بعد از ظهر روز گذشته دانشگاه تهران شاهد اعتراض دانشجویان این دانشگاه به تداوم بازداشت شماری از فعالان دانشجویی از جمله احسان دولت شاه، البرز زاهدی و مهرداد بزرگ بود. به نوشته خبرنامه امیر کبیر دانشجویان تجمع مسالمت جویانه خود را در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار کردند. دانشجویان معترض با در دست داشتن تصاویری از دانشجویان دربند و سردادن شعارهایی در حمایت از همکلاسی های دربند خود خواستار آزادی هر چه سریع تر آنان شدند.
همین منبع دانشجویی در گزارشی دیگر خبر از احضار دستکم بیست تن از دانشجویان دانشگاه تربیت معلم تهران که اعضای انجمن اسلامی این دانشگاه را نیز در برمی گیرد، داد. علت احضار این دانشجویان به کمیته انضباطی، اعتراض آنان به حضور دو هفته پیش صفار هرندی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اعلام شده است. از آغاز سال تحصیلی تاکنون حداقل پنجاه دانشجوی دانشگاه تربیت معلم تهران به دلیل شرکت در تجمعات مسالمت جویانه این دانشگاه علیه دولت کودتا، به کمیته انصباطی احضار و بااحکام سنگین انضباطی روبرو شده اند.
در گزارشی مشابه، اخبار حاکی از صدور حکم محرومیت از تحصیل برای دوازده تن از دانشجویان دانشگاه پیام نور مشهد است. علت برخورد با دانشجویان مشهدی اعتراض آنان به حضور هفته گذشته حمید رسایی نماینده حامی دولت کودتا در این دانشگاه ذکر شده است؛ در بین افرادی كه شامل حكم منع از تحصیل به مدت دو نیم‌سال شده اند اسامی دبیر تشکیلات و دبیر كمیته سیاسی انجمن اسلامی این دانشگاه به همراه 4 تن از اعضای فعال این تشكل به چشم می خورد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار