آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ آذر ۱۰, سه‌شنبه

شهردار تهران سکوت خود را شکست : به احمدي نژاد گفتم 50 درصد نامه اي که به خاتمي نوشته اي مي خواهم

گروه اجتماعي:سرانجام محمد باقر قاليباف شهردار تهران با موضع گيري و پاسخ شفاف به  اظهارات احمدي نژاد درباره مديريت مترو،به انتظار افکار عمومي درباره چرايي بدون پاسخ گذاشتن اظهارات اخير احمدي نژاد پايان داد.محمدباقر قاليباف در جلسه ماهانه جامعه  اسلامي مهندسين درمورد اختلاف شهرداري و دولت درباره مترو گفت: اجازه دهيد در اين زمينه سکوت کنم زيرا جز اينکه مردم را بيشتر ناراحت کنيم حاصلي بدست نمي آيد.  قاليباف اضافه کرد: مجلس، سازمان بازرسي و ديوان محاسبات هريک به عنوان يک مرجع گزارشي را ازعملکرد مترو درآورند و لذا حرفهايي که در مورد مترو تهران گفته شده به طور حتم مورد تاييد من نيست و سعي ما اين است که 217 کيلومتر مترو تهران را تا پايان برنامه پنجم برسانيم البته اگر پول باشد.  وي تصريح کرد: در تهران براي هر کيلومتر مترو با واگن، حفاري و ايستگاه 40 ميليارد تومان هزينه شده است و بنده در جلسه اي به احمدي نژاد گفته ام که من هيچ توقعي از شما ندارم و50 درصد همان نامه اي را که شما يک روز به خاتمي،رييس جمهور وقت، نوشته اي را مي خواهم و 50 درصد آن را مي بخشم.  قاليباف با تاکيد بر اينکه دولت براي مترو تهران تاکنون هيچ وقت پولي را از زماني که من آمده ام پيشنهاد نداده افزود:يکبار براي کل ريلي کشور اعتباري داد که ببينيد سهم مترو تهران چقدر بود!؟ که من به مجلس گفتم به داد تهران برسيد و رديف مترو تهران در متمم بودجه جدا شد و به تهران 290 هزار ميليارد رسيد.
وي با بيان اينکه تبصره 13 يکي از بهترين لوايحي است که تاکنون دولت به مجلس ارائه داده، افزود: آن را مي توان جزو کارشناسي ترين کارهاي اصولگرايان برشمرد ولي بايد ديد که در اجرا چگونه عمل شده است. قاليباف با اشاره به موضوع شفاف سازي در حوزه مالي شهرداري تهران گفت: اين موضوع دغدغه تاريخي شهرداري تهران است و همه اذعان مي کنند که در حوزه شفافيت مالي هيچگاه شهرداري به شفافيت امروز نبوده است البته اين موضوع به اين معنا نيست که دزدي نمي شود بلکه نسبت به گذشته که ثبت و ضبطي وجود نداشته يا خيلي ناقص بوده است، امروز اين جابجايي هاي مالي در شهرداري کنترل مي شود.
وي افزود: شهرداري ها بر اساس قانون بايد هزينه و درآمد خود را هر شش ماه يک بار به اطلاع مردم برسانند و از سال 84 تا به امروز همه اين مسائل نه تنها ثبت و ضبط شده بلکه در پايان ارديبهشت ماه هر سال تحويل حسابرسي مي شود.
شهردار تهران با بيان اينکه هيچ پروژه نيمه تمام و بلاتکليفي در شهر تهران وجود ندارد که متعلق به شهرداري باشد گفت: ما سعي کرديم براي پروژه ها زمان بندي مشخصي قرار دهيم، کاري که امروز در مورد مترو انجام مي شود با گذشته قابل قياس نيست و با توجه به اين اقدامات هيچگاه از کارهاي مهم شهر غافل نشده ايم.  قاليباف کوچک سازي شهرداري را يکي ديگر از مسائل در دستور کار شهرداري خواند و اظهار داشت: من به مردم تهران قول داده ام که ظرف 5 سال آينده شهر تهران جزو 10 شهر کلانشهر دنيا باشد و در همين مقام نيز حفظ شود.  قاليباف در بخش ديگري از سخنانش ادامه داد: مهمترين چالشي که امروز وجود دارد اين است که دشمنان ما درصدد هستند بتوانند به نسل جوان ما نشان دهند که انقلاب کارايي لازم براي اداره کشوررا ندارد. لذا بايد طبق فرمايشات رهبر معظم انقلاب که دهه چهارم انقلاب را دهه پيشرفت و عدالت ناميدند با حواشي سياسي سپري نکنيم چرا که تنها دغدغه مردم اين است که اقتصاد و چشم اندازها به کجا مي رود و ما مي ترسيم که اين 10 سال را هم از دست بدهيم که اين بزرگترين شکست براي ما مي شود.  شهردار تهران گفت: واقعا هر کس کشور را به سمت تنش ببرد خيانت مي کند زيرا مردم از دعوا کردن متنفر هستند و کاري ندارند که چه کسي راست و چه کسي دروغ مي گويد چراکه کارهاي بسيار برزمين مانده وجود دارد درحاليکه فرصت خيلي کمي در اختيار داريم. امروز کشور بدنبال احساسات بدون عقلانيت نمي تواند باشد و ما به عقلانيت و ارزشها نيازمنديم.
وي با اشاره به اينکه کارهاي خوبي در شهرداري در زمينه مديريت بحران وپدافند غيرعامل در حال انجام است، گفت: در مورد کندن مداوم آسفالت ها نيز تا زماني که کارها را به صورت ملي و محلي تدوين نکنيم و امورات را به مردم واگذار نکنيم باز هم شاهد مشکل در اين زمينه هستيم.
قاليباف در ادامه در مورد ضرورت وجود احزاب در کشور گفت: من مخالفتي با احزاب ندارم و احزاب مي توانند بسيار به مشکلات کمک کنند اما حزب جاندار تاکنون نداشته ايم وحزب ها قبل از قدرت تشکيل مي شوند و بعد از قدرت هم مي روند اما قطعا احزاب مي توانند به امور کشور کمک کنند اما سوال اين است که چگونه حزبي؟
قاليباف در ادامه گفت: برخي افراد مي گفتند چون محسن هاشمي در مترو است چوب لاي چرخ آن مي گذارد که بنده در شوراي عالي امنيت ملي گفتم که شرکت مترو دو بخش است و محسن هاشمي مدير عامل مترو در حوزه ساخت است و بهره برداري مترو با آقاي ربيعي است و محسن هاشمي در زمينه تاخير مترو هيچگونه دخالتي ندارد، حرف غير مسئولانه نزنيد. مگر من مرده ام که شخصي بيايد و در کار مردم اختلال ايجاد کند؟ هر کس باشد قلمش را خرد مي کنم فقط او را به من معرفي کنيد ، مگر بي غيرت شده ايم.
شهردار تهران تاکيد کرد: راه برون رفت از اين بحرانها اين است که هر زمان توانستيم در هر تصميمي خودمان را نبينيم کارمان درست مي شود وگرنه تبديل به فتنه خواهد شد که اين يکي از خصوصيت بسيجيان و رزمندگان بوده است.
قاليباف با بيان اينکه چالش کارآمدي و مديريت امروز مهمترين چالش ما در کشور است تصريح کرد: ما در منابع انساني و مالي در کشورمان جلوتر از ساير کشورهاي منطقه هستيم ولي در مديريت وضعمان بد است و زياد فرقي نمي کند که اين يا آن جناح مديريت را در دست داشته باشد، اگر در اتاقمان باز بود و کسي مراجعه نکرد اين به معناي قدرت است ولي اگر مردم را پشت در اتاقمان به صف کرديم اين به معناي ذلت و بي عدالتي است.جايي که بايد مديريت کنيم، مديرنيستيم و جايي که متولي نمي خواهد مي مانيم و مديريت مي کنيم.  شهردار تهران در ادامه در پاسخ به سوالي درمورد اينکه چرا برخي رسانه هاي وابسته به شما حتي يک خط هم پس از انتخابات شفاف سازي نکردند گفت: اين موضوع که شايد هر روزنامه اي که وابسته به جايي است مشکلاتي داشته باشد، درست است ولي اينکه روزنامه هاي زيرمجموعه ام شفاف سازي نکرده اند و حتي آن طرفي هم عمل کرده اند اين موضوع را قبول ندارم ولي اگر بخواهند مانند کيهان عمل کنند نه قبول دارم و نه اجازه مي دهم زيرا گاهي اقدامات شما هزينه هاي زيادي را موجب مي شود و اين شجاعت نيست.
قاليباف تصريح کرد: به برخي کارهاي اصولگرايان منتقد هستم، هر انساني ممکن است اشتباه کند و ممکن است روش حمايت من از ولايت با شما و افراد ديگر يکي نباشد. لذا من مي گويم دايره خودتان را تا اين اندازه تنگ نگيريد.
وي افزود: چرا با سخنان رهبر معظم انقلاب گزينشي برخورد مي کنيد، ايشان گفته اند به آقاي هاشمي رفسنجاني اهانت نشود، بنده در سالهاي 71 و 72 جزو منتقدين جدي آقاي هاشمي رفسنجاني بودم لذا بنا نيست حرفهايي را که مي توانيم رودررو بزنيم آنها را بيان نکنيم.ولايتمداري آن است که بايد جايي که نظر مقام رهبري با نظر ما صد درصد مخالف است تبعيت کنيم اما الان اگر خيلي متدين باشيم سکوت مي کنيم، کجاي اين رفتار حزب اللهي است.اينکه بگوييم هرکس درگروه با ماست و هرکس خارج برما، اشتباه است.
وي تصريح کرد: من به رسانه هاي وابسته به شهرداري گفته ام در چالش کشيدن تا جايي پيش برويم که دشمنان انقلاب نتوانند حرف شما را سند کنند و توي سر انقلاب بزنند، بايد اين مرز را رعايت کنند. همچنين به آنان يادآور شده ام که کار خوب دولت را منعکس کنيد و کار اشتباه را هم به چالش بکشيد ولي مرز موجود را هم رعايت کنيد.

به نقل از مردم سالاري

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار