آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ آذر ۱۰, سه‌شنبه

رجب زاده:ازپلیسی كردن شهر هراسی ندارم

88/09/10
وی در رابطه با پرسش دیگری مبنی بر این كه به نظر می‌رسد فضای تهران پلیسی شده، در حالی كه در گذشته اعلام می‌كردید كه قصد پلیسی كردن پایتخت را نداریم، گفت: تا هر جا كه لازم باشد و به هر تعداد كه پلیس لازم باشد، ماموران پلیس حضور خواهند داشت. من از پلیسی كردن شهر هراسی ندارم و در صورت لزوم مامور وارد می‌كنیم و كار را انجام می‌دهیم.

فرمانده انتظامي تهران بزرگ، از اجراي طرح برخورد با موتورسواران متخلف در آينده نزديك در راستاي اجراي طرح انضباط اجتماعي در پايتخت خبر داد.

به گزارش ايسنا، سردار رجب‌زاده امروز در جمع خبرنگاران در رابطه با ادامه طرح انضباط اجتماعي در پايتخت، اظهار كرد: مي‌خواهيم به اغتشاشات موتورسواران در سطح شهر خاتمه دهيم كه پايان دادن به اين هرج و مرج در سطح شهر توسط اين افراد بدون پشتيباني امكان‌پذير نيست، در نتيجه طرح برخورد با موتورسواراني كه قوانين راهنمايي و رانندگي را رعايت نمي‌كنند، به صورت محكم و قاطع انجام خواهد شد.

وي با اشاره به اين كه فرماندهي تهران بزرگ توان ساماندهي موتورسواران را دارد، افزود: موتورسيكلت‌ وسيله نقليه‌اي است كه بايد تمام قوانين راهنمايي و رانندگي رعايت كند كه البته اجراي اين طرح نيازمند پشتيباني رسانه‌هاست.

فرمانده انتظامي تهران بزرگ ادامه داد: برنامه‌ريزي‌هاي لازم در اين باره انجام شده كه بحث برخورد با موتورسواران اطلاع‌رساني خواهد شد، هر چند اين موضوع نيازي هم به اطلاع‌رساني ندارد، چون اجراي اين موضوع همان اجراي قوانين راهنمايي و رانندگي است. البته خواهشمنديم كسي هم طرفداري و دلسوزي نكند و اجازه دهند اين طرح اجرايي شود.

وي در پاسخ به سوال ايسنا مبني بر اين كه آيا در اين طرح با موتورسواران مسافربر برخورد خواهد شد؟ اظهار كرد: تاكنون كه به اين موضوع كاري نداشته‌ايم و اين افراد به كارشان ادامه مي‌دهند، اما اين را نيز در نظر بگيريد كه 98 درصد از كيف‌قاپي و زورگيري توسط موتورسواران انجام مي‌شود. پس در نتيجه پليس با افرادي كه به وسيله موتورسيكلت‌ اقدام به سرقت مي‌كند، برخورد خواهد كرد و موتورسواران هم اگر قرار است در شهر فعاليتي انجام دهند بايد ضابطه‌مند شوند.

سردار رجب‌زاده ادامه داد: در حال حاضر 95 هزار تاكسي در تهران موجود است، آيا اين تعداد توان حمل و نقل مسافران را ندارد كه مردم بخواهند سوار موتورسيكلت‌ و يا خودروهاي شخصي شوند كه تبعات آن هم تجاوزات و تعدي‌هاي توسط اين خودروهاي شخصي است، اگر تاكسي‌ها براي مردم كار كنند و در اختيار آن‌ها باشند، ديگر مسافر نيازي ندارد كه سوار خودروهاي شخصي شود.

وي در ادامه از ترخيص خودروهاي توقيفي افرادي كه تخلفات اخلاقي داشته‌اند تا عيد غدير خبر داد و افزود: مردم مي‌توانند براي ترخيص خودروهاي توفيقي كه ايجاد مزاحمت، سر و صدا و غيره در حوزه امنيت اخلاقي كرده‌اند به پايگاه‌هاي پليس امنيت رجوع كنند و اگر مرتكب جرمي نشده باشند، خودروي آن‌ها ترخيص خواهد شد.

فرمانده انتظامي تهران بزرگ در رابطه با اقدامات انجام شده طي يك سال گذشته در راستاي طرح انضباط اجتماعي اظهار كرد: مطمئنا اين طرح كامل نشده، اما روز اول اجراي اين طرح زماني كه عنوان كردم اين طرح بعد از سه سال به نتيجه خواهد رسيد، شايد افرادي اين موضوع را باور نمي‌كردند كه براي نهادينه شدن اين طرح نياز به زمان سه ساله است، اما در حال حاضر قسمت سخت اجراي اين طرح انجام شده، به طوري كه طرح انضباط اجتماعي براي مردم جا افتاده است.

وي با اشاره به گسترش اين طرح از منطقه سه به مناطق شش و 12 شهرداري تهران، اظهار كرد: تا پايان سال جاري طرح انضباط اجتماعي در مناطق هفت و 11 عملياتي خواهد شد، اين در حاليست كه طرح انضباط اجتماعي در مابقي مناطق تهران هم به صورت پايلوت در چند محله و خيابان شلوغ اجرا مي‌شود.

سردار رجب‌زاده با بيان اين كه پليس تهران عجله‌اي براي انجام اين طرح ندارد و آرام آرام طرح انضباط اجتماعي را پيش مي‌برد، ادامه داد: سعي كرده‌ايم با گذاشتن مسوولان معين در هر منطقه كنترل مناطق پاك‌سازي شده را به صورت دائمي در دست داشته باشيم، به طور مثال در منطقه شش شهرداري، رييس پليس پيشگيري مسوول معين فرماندهي انتظامي تهران است، البته در برخي از مناطق وضعيت اصلاح شده به نقطه اول باز مي‌گردد و پليس دوباره وضعيت را اصلاح مي‌كند، تا اين موضوع به صورت كامل در مناطق مختلف نهادينه شود.

وي با بيان اين كه احساس امنيت مردم از آغاز طرح تاكنون 10 تا 20 درصد افزايش يافته است، افزود: اگر مسايل پس از انتخابات پيش نمي‌آمد، اين طرح در مناطق بيشتري اجرا مي‌شد كه البته اميدواريم اين عقب افتادگي هم طي چند ماه آينده برطرف شود.

فرمانده انتظامي تهران بزرگ با اشاره به اين كه ايستگاه‌هاي پليس در مناطق پايتخت در حال تكميل است، ادامه داد: بحث بازسازي كلانتري‌ها در مناطق مختلف شهرداري شروع شده و در تلاشيم وضعيت كلانتري‌هاي پايتخت را ساماندهي كنيم.

به گفته وي، با انجام اقدامات ترافيكي و تسهيل در عبور و مرور و پارك‌هاي حاشيه‌اي اين گونه موضوعات نسبت به گذشته بهبود پيدا كرده و منجر به كاهش تصادفات در سطح شهر شده است، به طوري كه در حال حاضر 95 درصد از خودروهاي موجود در محدوده زوج و فرد خودروهاي عمومي هستند و شايد تنها چهار تا پنج درصد از خودروها شخصي باشند.

سردار رجب‌زاده در رابطه با پاك‌سازي و تخريب بيغوله‌ها در راستاي اجراي طرح انضباط اجتماعي، گفت: تاكنون 360 خانه آلوده در پايتخت شناسايي شده كه از اين تعداد 210 بيغوله تخريب شده است و مابقي اين تعداد هم تخريب خواهد شد.

وي اضافه كرد: 61 نقطه آلوده در تهران وجود دارد كه تا 15 روز آينده به طور كامل پاك‌سازي مي‌شود.

فرمانده انتظامي تهران بزرگ با اشاره به اين كه دستور آغاز عمليات تغيير كاربري دره «فرحزاد» به بوستان در روز شنبه مصادف با عيد «فطر» داده شده است، افزود: در پايتخت هفت دره وجود دارد كه پليس تمام آن‌ها را پاك‌سازي خواهد كرد و مسووليت نقاط پاك‌سازي شده به يك كلانتر و سركلانتري داده خواهد شد كه در اين راستا هر نقطه‌اي را ديديد كه به وضعيت گذشته برگشته، رسانه‌اي كنيد.

وي افزود: دو تا سه نقطه ديگر نيز در تهران وجود دارد كه نيازمند اقدامات طولاني‌تري است كه با هماهنگي‌هايي كه با شهرداري انجام داده‌ايم، اميدواريم تا پايان سال اين پاك‌سازي‌ها نيز انجام شود و اين افراد به نقاط از پيش تعيين شده نيز فرستاده شوند.

به گفته سردار رجب‌زاده، 935 معتاد پرخطر در پايتخت دستگير شدند و به مراكزي كه از سوي شهرداري‌ پيش‌بيني شده بود، منتقل شدند و طبق هماهنگي‌هاي صورت گرفته بناست سه هزار نفر از معتادان پس از ترك اعتياد به كار گرفته شوند.

وي افزود: ظرفيت كافي براي انتقال افراد معتاد به اردوگاه‌هاي كار درماني وجود دارد و پليس آمادگي لازم را دارد كه با گرفتن مجوزهاي لازم سطح پايتخت را از معتادان پرخطر پاك‌سازي كند، به طوري كه اگر نزديك به يك‌هزار و 500 معتاد پرخطر توسط پليس جمع‌آوري و پاك‌سازي كامل در تهران انجام خواهد شد.

فرمانده انتظامي تهران بزرگ در رابطه با جمع‌آوري معتاداني كه توسط خانواده‌هايشان معرفي مي‌شوند نيز گفت: هماهنگي‌هايي با ستاد مبارزه با مواد مخدر رياست جمهوري انجام داده‌ايم كه مركزي را در اين زمينه راه‌اندازي كنيم تا معتاداني كه خانواده‌هايشان آن‌ها را معرفي مي‌كنند در آن مكان مورد ترك قرار گيرند.

وي در اين رابطه كه برخلاف گفته پليس در سال گذشته به نظر مي‌رسد كه تعداد نيروهاي پليس در اين مدت بيشتر شده است، در حالي كه اعلام كرده بوديد تعداد نيروهاي پليس به مرور كاهش خواهد يافت، گفت: ازدياد نيروها طي چند روز اخير در سطح شهر به دليل سالگرد آغاز طرح انضباط اجتماعي است، در حالي كه در روزهاي اول اجراي اين طرح تعداد ماموران پليس بيشتر بود، به طوري كه 10 متر به 10 متر مامور پليس حضور داشت و تمامي نيروهاي كلانتري ‌هم پاي كار آمده بودند، اما در حال حاضر به اين ميزان نيروي پليس در سطح شهر وجود ندارد.

سردار رجب‌زاده افزود: مردم عادت كرده‌اند كه يك مبصر بالاي سرشان باشد، اگر مبصر را برداريم وضع برمي‌گردد تا روزي كه مردم عادت نكردند كه بدون مامور هم بايد اين تخلفات را انجام ندهند، ماموران پليس هم حضور خواهند داشت، هر چند پليس مي‌خواهد بسياري از ماموريت‌هاي خود را به وسيله دوربين انجام دهد، به طوري كه حدود 70 درصد از پايتخت تحت پوشش اين سامانه قرار دارد و به زودي بحث جريمه متخلفان از طريق دوربين عملياتي خواهد شد و پليس به دنبال آن است كه به مرور بحث كنترل معابر را توسط دوربين‌ها انجام دهد كه شهرداري قول داده است كه در 109 نقطه ورودي محدوده طرح ترافيك دوربين نصب شود.

وي در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اين كه فكر نمي‌كنيد، اجراي اين طرح و وجود مامور بر اين مناطق كارساز نيست و بايد كار فرهنگي انجام شود، پاسخ داد: شما بفرماييد چه كار كنيم. كار من فرهنگ‌سازي نيست، بلكه كار من، پليسي و اقدامات پليسي است. چرا قدردان نيستيد. اصلا اين موضوع ترافيك چه ربطي به بنده دارد، پليس مسوول تسهيل عبور و مرور است و يا نيروي انتظامي معتادان را جمع‌آوري مي‌كند، در حالي كه اين كار ما نيست.

رجب‌زاده ادامه داد: تاكنون كسي جرات نكرده بود كه بگويد مي‌توانيم 200 بيغوله را تخريب كنيم. حرف‌هاي منفي زدن خيلي راحت است، سوال اين است كه مردم چرا راضي نيستند، آن چيزي كه ما مي‌بينيم اين است كه مردم مي‌گويند دستتان درد نكند و خدا پدرتان را بيامرزد. اگر اين قدرداني و پشتيباني مردم نباشد مگر بيكاريم كه بخواهيم كاري را انجام دهيم؟

فرمانده انتظامي تهران بزرگ ادامه داد: در حال حاضر وظايف انجام نشده ديگران را انجام مي‌دهيم. اگر كار تنها براي خود من بود، با 30 درصد اين توان موضوعات مربوط به طرح انضباط اجتماعي را انجام مي‌داديم. ما كاري به رضايتمندي مردم نداريم و وظيفه خودمان را انجام مي‌دهيم.

وي در رابطه با پرسش ديگري مبني بر اين كه به نظر مي‌رسد فضاي تهران پليسي شده، در حالي كه در گذشته اعلام مي‌كرديد كه قصد پليسي كردن پايتخت را نداريم، گفت: تا هر جا كه لازم باشد و به هر تعداد كه پليس لازم باشد، ماموران پليس حضور خواهند داشت. من از پليسي كردن شهر هراسي ندارم و در صورت لزوم مامور وارد مي‌كنيم و كار را انجام مي‌دهيم.

سردار رجب‌زاده در رابطه با فعاليت شركت‌هاي هرمي هم گفت: چه كسي گفته كه شركت‌هاي هرمي وجود ندارد، اتفاقا اين شركت‌ها فراوان هستند و خيلي هم افزايش يافته‌اند، حتي در پوشش‌هاي مختلف وارد شده و در حال فعاليت هستند كه در اين زمينه اخيرا اقداماتي از سوي پليس انجام شده است.

به گزارش ايسنا، سردار علي‌پور ـ رييس پليس امنيت تهران بزرگ ـ در رابطه با اقدامات پليس در زمينه‌ شركت‌هاي هرمي، اظهار كرد: با توجه به شرايط اقتصادي موجود، وجود تورم و بيكاري موضوع شركت‌هاي هرمي افزايش يافته كه در اين رابطه يك خسارت اساسي به زيرشاخه‌ها و جامعه از نظر اقتصادي و خروج ارز از كشور وارد مي‌شود و در اين حوزه‌ سرشاخه‌ها بالاترين درآمد را در اين زمينه به خود اختصاص مي‌دهند.

وي با بيان اين كه برخوردهاي جدي در اين رابطه از سوي پليس صورت گرفته كه كمتر رسانه‌اي شده است، افزود: طي هشت ماه گذشته با يك‌هزار و 700 نفر برخورد شد كه 559 تن به مراكز قضايي معرفي شدند كه بيشترين برخورد در اين رابطه در منطقه غرب تهران بوده است.

به گزارش خبرنگار ايسنا، بحث كاهش ترافيك با اجراي طرح انضباط اجتماعي پرسش ديگري بود كه سرهنگ هاشمي ـ رييس پليس راهور تهران ـ در اين رابطه، گفت: اگر تابلوي راهنمايي و رانندگي وجود داشته باشد، پليس هم حرمت دارد. اگر تابلويي نباشد، پليس در جامعه حرمتي ندارد، چون قوانين بازدارنده نيستند، البته با اجراي طرح انضباط اجتماعي ميزان تصادفات 27 درصد كاهش يافته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار