آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ آذر ۱۰, سه‌شنبه

در آستانه 16 آذر صورت گرفت: تجدید پیمان دانشجویان با مهدی کروبی

شنبه هفتم آذرماه 1388 ده ها تن از فعالین دانشگاهی و دانشجویی دانشگاه های تهران، پلی تکنیک، خواجه نصیر، علم و صنعت، شریف، الزهراء، بهشتی، قزوین و واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد (جنوب، شمال، مرکز و کرج) به دیدار مهدی کروبی رفته تا ضمن تبریک عید بزرگ قربان و قدردانی از شجاعت و ایستادگی وی در جهت دفاع از حقوق ملت، در آستانه 16 آذر تجدید پیمانی با شیخ اصلاحات داشته باشند.
دانشجویان حاضر که از اعضای انجمن های اسلامی دانشجویان، دفتر تحکیم وحدت و نیز از اعضای ستاد دانشجویی کروبی بودند، به نمایندگی از دانشجویان سراسر کشور از ایستادگی و شجاعت وی در جهت دفاع از حقوق ملت و روشنگری های تاریخی ایشان قدردانی نموده و گزارشی مختصر در ارتباط با برخوردهای سخت امنیتی و انضباطی و فشار های سیاسی مضاعف بر دانشجویان در این ایام بویژه در آستانه سالروز 16 آذر ارائه نمودند.
دانشجویان بازداشتهای اخیر از جمله بازداشت عباس حکیم زاده دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت، دانشجویان لیبرال، دانشجویان کرد و دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی، احضار های فعالین به دادگاه ها و مراکز امنیتی و احضارهای متعدد دانشجویان به کمیته های انضباطی را از جمله نگرانی ها و دغدغه های جامعه دانشگاهی ذکر کردند که اکنون فضای دانشگاه های کشور را با التهاب درآمیخته است.
دبیر کل حزب اعتماد ملی نیز ضمن خوش آمد گویی و تبریک عید به دانشجویان گفت:
" وقایع تلخ بعد از انتخابات، برخوردهای فیزیکی شدید با مردم در خیابان ها، برخوردهایی که با جامعه دانشگاهی انجام می پذیرد و نیز بازداشتهای صورت گرفته مایه ی تاسف و تالم بنده است. عمق فجایع و نحوه برخورد با مرد و زن و پیر و جوان به نحوی بود که ما حتی در دوران ستم شاهی نیز آنرا ندیده بودیم! و در مورد فجایع نکبت آور کهریزک کار بدانجا رسیده بود که وقتی می شنیدیم کسی در زندان اوین است خوشحال می شدیم! "
مهدی کروبی خطاب به دانشجویان افزود: در آستانه روز دانشجو باید شاهد آزادی دانشجویان عزیزمان باشیم و این در شان ما نیست که بجای پاسداشت خون بهای فریاد آزادیخواهی و عدالتخواهی سه آذر اهورایی و تقبیح عمل شنیع رژیم ستمشاهی، خود نیز شاهد حضور فرزندانمان در زندانهای جمهوری اسلامی باشیم و تنگ نظری و نقد ناپذیری عزیزترین قشر جامعه به بند کشیده شوند.
امیدوارم طبق رافت اسلامی پیش از 16 آذر شاهد آزادی و بازگشت دانشجویان دربند به آغوش خانواده هایشان باشیم.
ایشان در ادامه به دانشجویان متذکر شدند" معقول و با رعایت چارچوب ها و ظرفیتهای موجود در نظام فعالیت نموده و تن به انسداد سیاسی ندهید. "
حاشیه های دیدار :
-با وجود آنکه بدلایل متعددی! دیدار بصورت رسمی و عمومی اعلام نگردیده بود ولیکن بیش از 100 تن از فعالین دانشجویی دانشگاه های مختلف در این مراسم حضور یافتند.
-دیدار در فضایی صمیمی و خودمانی در منزل شخصی مهدی کروبی برگزار گردید.
-به دلیل کمبود جا و نیز جمعیت زیاد، دانشجویان در گروه های 10 الی 15 نفره وارد منزل ایشان می شدند.
-جمعیت در کوچه های اطراف منزل ایشان بصورت پراکنده انتظار خروج گروه قبلی و ورود خود را می کشیدند.
در پایان این دیدار یکی از دانشجویان به نمایندگی از سوی حاضرین متنی را خطاب به ملت بزرگ ایران قرائت نمود که به شرح ذیل می باشد:
متن قرائت شده در دیدار فعالین دانشجویی به مهدی کروبی در روز عید قربان خطاب به ملت بزرگ ایران:
کروبی این بار برخلاف تصور همگان از همان ابتدای اعلام آمارهای رسمی و غیررسمی نه تنها جلوی خوابش را نگرفت بلکه با زور به رختخواب رفت تا شاید این کابوس زودهنگام برای ملت و کشور را ساعاتی از ذهن خارج نماید.
می دانست! همانطوری که در انتخابات ریاست جمهوری سال 84 دلسوزانه به دوستان اصلاح طلب خود هشدار داده بود...
آری!
کروبی می دانست با اتخاذ رویه ای نامعقول و غیرمنطقی جهت کسب قدرت از سوی دوستان اصلاح طلب (در انتخابات دوره نهم ریاست جمهوری، زمانیکه هنوز بر مسند قدرت بودند) بهانه را چنان به مخالفان جمهوریت نظام خواهد داد که سرنوشت کشور و ملت را به ناکجا آبادی سوق دهند و البته هزاران تاسف که اینک همه ی ما با آن دست و پنجه نرم می کنیم!!
آری!
کروبی می دانست قربانی انتخاباتی است که در آن عدالت و مروت نه تنها از ناحیه دشمن بلکه از ناحیه دوستان نیز رعایت نمی گردد! ولی با تمام این وجود ایستاد و در هیاهوی انتخابات و در لابه لای شعارها و شورها و هیجانات انتخاباتی و در حالیکه شاید بسیاری در حال تقسیم پستهای کلیدی دولت بودند و بسیاری دیگر در خیابانها مشغول پایکوبی پیروزی زودهنگامشان! با شجاعت و صراحت تمام، طرحی نو برافکند و گامهایی بلند و استوار در دفاع و صیانت از جایگاه ملت و مردم ایران برداشت که جز حافظه تاریخی، کمتر کسی بیاد خواهد آورد که در وانفسای تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، کروبی چه کرد و چه گفت؟! و چگونه تابوهای سیاسی، اجتماعی را در جهت نهادینه سازی دموکراسی، درهم شکست..!
آری!
وی که تا همین ماه های قبل، دفتر شخصی و محل کارش پناهگاه شهروندان از هر قشر و گروهی، از اقشار آسیب پذیر جامعه تا سیاسیون، منتقدین و مخالفین بوده و خود را وقف حل و پیگیری مشکلات آنان و دفاع و صیانت از حقوق شهروندی نموده بود (دوست و دشمن خصلت یاری و مردم داری وی را می دانند و می شناسند) اکنون دفتر و محل کارش تنها به دلیل ایستادگی و صراحت بیان و عدم سیاسی کاری در دفاع از حقوق ملت پلمپ گردیده است.
آری!
کروبی خود را قربانی دفاع از حقوق ملت کرده است پس ما جمعی از فعالین دانشجویی دانشگاه های تهران با حضور در منزل کروبی در روز عید قربان باری دیگر اعلام می داریم که همچون ملت نظاره گر مردانگی و ایستادگی و پایمردی تو در راه دفاع از حقوق ملت بو ده ایم و در کنارت خواهیم ماند...
به نقل از وبلاگ حيراني

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار