آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ آذر ۱۰, سه‌شنبه

دادستان تهران: علت مرگ پزشک کهریزک 'مسمومیت دارویی' بوده

عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران علت مرگ رامین پوراندرجانی پزشک کهریزک را "مسمومیت دارویی" اعلام کرده و گفته که تحقیق در باره این که "این واقعه خودکشی بوده یا قتل ادامه دارد."
آقای جعفری دولت آبادی گفته که پزشکی قانونی علت فوت پزشک کهریزک را "مسمومیت دارویی" تشخیص داده و "قرص هایی که در سالاد کنار وی کشف شده با آنچه پزشکی قانونی اعلام کرده، مطابقت دارد."
دکتر پوراندرجانی 26 ساله و پزشک وظیفه بازداشتگاه کهریزک بود که حدود دو هفته پیش سایت های وابسته به اصلاح طلبان از مرگ وی خبر دادند.
بازداشتگاه کهریزک، که در حوادث بعد از انتخابات بر سرزبانها افتاد، از بازداشتگاههای تحت نظر نیروی انتظامی بود که بسیاری از دستگیر شدگان ناآرامی های پس از انتخابات ریاست جمهوری اخیر به این بازداشتگاه منتقل شدند.
این بازداشتگاه با دستور مستقیم آیت الله علی خامنه ای رهبر ایران به دلیل "غیر استاندارد بودن" شرایط آن تعطیل شد و قرار است متهمان وقایع کهریزک که معرفی نشده اند، محاکمه شوند.
گزارشهای متفاوتی در باره شکنجه در این بازداشتگاه منتشر شده و چندنفر از بازداشتی های کهریزک نیز به دلیل بدرفتاری ماموران، جان خود را از دست داده اند.
پرونده کهریزک با مرگ ناگهانی آقای پوراندرجانی وارد مرحله تازه ای شده است.
نیروی انتظامی، علت مرگ او را "احتمالا خودکشی" ذکر کرده اما اکنون دادستان تهران می گوید که تحقیقات در باره علت مرگ وی ادامه دارد.
به گفته دادستان تهران، کارگر رستورانی که برای پزشک بازداشتگاه کهریزک غذا آورده بود، بازجویی شده و "کارگر رستوران در بازجویی خود گفته زمانی که غذا برای دکتر آورده در اتاق وی قفل بوده و پزشک پس از گرفتن غذا مجددا در را قفل کرده است."
آقای جعفری دولت آبادی می گوید که تحقیقات بر روی تلفن ها و ایمیل های این پزشک و خانواده وی ادامه دارد اما "این که مرگ ناشی از مسمومیت دارویی، قتل و یا خودکشی بوده در حال بررسی است."
همزمان مسعود پزشکیان نماینده تبریز در مجلس و وزیر پیشین بهداشت، که مرگ پزشک کهریزک را پیگیری می کند به وبسایت خبرآنلاین گفته که امروز (سه شنبه دهم آذر)، جمعی از مسئولان نیروی انتظامی برای توضیح در باره چگونگی مرگ پزشک کهریزک در مجلس حاضر می شوند.
آقای پزشکیان می گوید که پیگیری های وی نشان می دهد آقای پوراندرجانی "از بیماری روانی برخوردار نبوده و نمی توان اتهام خودکشی را به او زد."

مراسم دعای کمیل و اقدام علیه امنیت ملی

دادستان تهران در پاسخ به پرسش خبرنگاران در باره دستگیری گروهی در دعای کمیل گفته است که "برخی افراد برای اقدام علیه امنیت ملی از پوشش دعای کمیل استفاده کردند."
پنجشنبه شب ۳۰ مهر ۸۸، ماموران امنیتی دهها نفر را که در مراسم دعای کمیل شرکت کرده بودند، بازداشت کردند. این مراسم در منزل پدر همسر شهاب طباطبایی، از اعضای شورای مرکزی جبهه مشارکت که در آن زمان در زندان به سر می برد، برگزار شده بود.
عده ای از بازداشت شدگان مراسم دعای کمیل همچنان در زندان به سر می برند.
به گفته آقای جعفری دولت آبادی، "بر اساس گزارش مامورانی که اقدام کرده اند، عده ای قصد تجمع علیه امنیت ملی کرده بودند اما برخی از دستگیر شدگان اظهار بی خبری کرده و می گویند ما در مراسم دعای کمیل شرکت کرده بودیم و برخی هم معتقدند که این جلسه واقعی بوده اما با بر هم خوردن آن، این قضیه ابتر شده است."
دادستان تهران می گوید:"جمهوری اسلامی با برگزاری مراسم های دینی و دعا مخالفتی ندارد اما مامورانی که در این زمینه اقدام کرده اند معتقدند که طراحان اصلی برای این که در امان بمانند از این پوشش استفاده کرده بودند."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار