آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ آذر ۲۵, چهارشنبه

در شورای عالی امنیت ملی چه می گویند : فروپاشی مخملی، نظام را به زمین گرم زده!

«موج سبز» گزارشی را منتشر کرده که گفته می شود از یکی از جلسات شورای عالی امنیت ملی تهیه شده است ...


اخبار روز: www.akhbar-rooz.com
سه‌شنبه  ۲۴ آذر ۱٣٨٨ -  ۱۵ دسامبر ۲۰۰۹

اخبار روز: «موج سبز» گزارشی را منتشر کرده که گفته می شود از یکی از جلسات شورای عالی امنیت ملی تهیه شده و در آن ضمن رد ادعاهای احمدی نژاد در مورد «کنترل بحران»، وضعیت حکومت متزلزل ارزیابی شده و از «فروپاشی مخملی» سخن رفته است:


فروپاشی مخملی نظام را به زمین گرم زده
حوادث چند روز گذشته ایران که همراه بود با چند توطئه کودتائی و خنثی شدن آن، بیش از آنکه در محافل طرفدار جنبش سبز مورد بحث و بررسی باشد، در خود حاکمیت کودتا مورد بحث توام با مناقشه است.
بر خلاف تمام تصوراتی که فرماندهان انتظامی و سپاهی آن را در سخنرانی ها و مصاحبه های خود تبلیغ می کنند، در محافل در بسته خود، بشدت نگران پاره شدن شیرازه کنترل شهرهای بزرگ، بویژه تهران و سپس شکل گیری یک تظاهرات عظیم علیه دولت و کودتای ۲۲ خرداد اند. اکنون دیگر این نگران بر تمام نگرانی های گذشته افزوده شده که چنانچه تظاهراتی عظیم در تهران و شهرهای بزرگ کشور شکل بگیرد، شعارها مستقیما علیه رهبر خواهد بود.
در برخی محافل سیاسی در تهران گفته می شود که در یکی از جلسات شورای عالی امنیت ملی که احمدی نژاد ریاست آن را برعهده داشته، و با خوش بینی از تسلط و کنترل اوضاع گزارشی ارائه داده که با مخالفت روبرو شده است. احمدی نژاد گفته است دولت به کمک سپاه توانست غائله را ختم کند و مخالفان دیگر نمی توانند در خیابان ها تظاهرات کنند.
یکی از حاضران درجلسه، که سابقه طولانی عضویت در شورای عالی امنیت ملی را دارد، در مقام رد این گزارش احمدی نژاد گفته است:
«آنچه که بنده در این جلسه می گویم، چکیده گزارشی است که اخیرا خدمت رهبری هم تقدیم شده و ایشان نیز مفاد این گزارش را تائید کرده اند. در آن گزارش ما تاکید کرده ایم که وضع کنونی تنها با حضور نظامی در شهر قابل دوام است، اما این خطر وجود دارد که ادامه این حضور به امری عادی تبدیل شده و فرسودگی و تزلزل روحیه نظامی ها را موجب شود. آقای احمدی نژاد می فرمایند اوضاع تحت کنترل قرار گرفته و از تظاهرات خیابانی دیگر خبری نیست. بنده دراینجا عرض می کنم و درگزارشی که خدمت مقام رهبری هم داده شد قید شده که اگر ما دچار این خوش بینی شویم که مردم خسته شده و عقب نشینی کرده اند، آنوقت باید ببینیم که بر جمعیت طرفداران دولت اضافه شده یا خیر؟ در حالیکه سه گزارش از سه سفر آقای احمدی نژاد به مشهد، تبریز و اصفهان خلاف این را نشان میدهد. یعنی علیرغم همه تدابیر و فراهم ساختن همه امکانات و تبلیغات، جمعیت بسیار اندکی در این سه سفر از ایشان استقبال کردند و در محل سخنرانی، در هر سه شهر تنها چند هزار نفر را توانستیم بسیج و حاضر کنیم. ایشان در این جلسه فرمودند "براندازی مخملی را جمع کردیم". بنده این جمله را به شکل دیگری و با اشاره به واقعیت سفر آقای احمدی نژاد به تبریز و مشهد و اصفهان بیان کردم و می خواهم در اینجا آن را تکرار کنم. مردم خیلی مخملی پشت دولت را خالی کرده اند. تظاهرات مردم قابل پیش بینی نیست و فعلا با نیروی نظامی جلوی آن را گرفته ایم. هر گاه این نیروی بازدارنده نباشد، خطر تظاهرات هست. به قسمت دوم لیوان نگاه کنیم. یعنی به واکنش مردم به سفرهای ایشان به تبریز و اصفهان و مشهد. یعنی سه شهر بزرگ ایران، بعد از تهران. در اصفهان ۵ر۱ میلیونی با آنکه از شهرهای اطراف هم نیرو بسیج شد، واقعا چند هزار نفر در میدان امام جمع کردیم؟ به ۱۰ هزار نفر می رسید؟ در مشهد و تبریز وضع از این هم بدتر بود. مردم با نظام قهر کرده اند.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار