آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ آذر ۱۸, چهارشنبه

اعدام محمدرضا حدادی به تعویق افتاد




17 آذر 1388

کليد واژه ها : کودکان

کمیته گزارشگران حقوق بشر- حکم اعدام محمدرضا حدادی که بنابر اعلام مسئولان قضایی قرار بود صبح فردا چهارشنبه به چوبه‌ی دار سپرده شود با عدم انتقال وی به قرنطینه اجرا نخواهد شد.
محمدرضا که در سال 82 در سن 15 سالگی دستگیر شده بود، با اعلام اجرای حکم به خانواده بایستی صبح دوشنبه به قرنطینه زندان عادل‌آباد شیراز جهت اجرای حکم اعدام منتقل می‌شد. وی تا زمان نگارش این اطلاعیه در بند عمومی بسر برده و از اجرای حکم خود بی‌خبر است. طبق تشریفات اجرای احکام اسلامی بایستی حکم اعدام 48 ساعت قبل از اجرا به متهم اطلاع داده شده و به قرنطینه منتقل شود.
محمدرضا حدادی متولد 27 اسفند 1366 و در زمان دستگیری 15 ساله بوده است. این نوجوان در جریان پرونده رسیدگی به یک فقره سرقت منجر به قتل دستگیر شد و در تحقیقات اولیه به قتل با تسمه پروانه اعتراف نمود. وی در تاريخ 82/8/8 در دادگاه، مجدداً اتهام سرقت و قتل را به عهده گرفت و به ارتکاب جرم اقرار نمود. بنا به گفته‌ی پدر محمدرضا پیش از اعتراف او را در کلانتری از ساعت 12 ظهر تا 12 شب از درخت آویزان کردند و با کابل زدند.
محمدرضا چند روز پس از دادگاه و در ملاقاتی با مادرش از عدم پرداخت موعود به خانواده‌ مطلع می‌شود. وی طی نامه‌ای در 16 آبان 82 به اطلاع دادگاه رساند که یکی از متهمین با وعده‌ی پرداخت پول از وی خواسته با توجه به صغر سن ارتکاب قتل را بر عهده بگیرد. در نتیجه وی فریب متهم دیگر را خورده و در ارتکاب فعل هیچ نقشی نداشته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار