آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ آذر ۱۸, چهارشنبه

۸۶ نفر از بازداشت شدگان روز دانشجو در تهران آزاد شدند

روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران اعلام کرده است که ۸۶ نفر از بازداشت شدگان روز دانشجو در تهران آزاد شده اند.
دادسرای تهران گفته است که این افراد که توسط پلیس روز ۱۶ آذر دستگیر شدند، پس از ابراز ندامت به دلیل حضور در این تجمعات با دستور قضایی آزاد شدند.
عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران که این خبر را تائید کرده است، یپش از این اعلام کرده بود که "آن دسته از دستگیرشدگانی که دلایل چندانی بر توجه اتهام آنان وجود نداشته باشد و یا از اقدامات غیرقانونی خود ابراز ندامت کرده باشند، آزاد خواهند شد."
همچنین با تایید دادستان تهران سه نفر از بازداشت‌شدگان حوادث بعد از ۱۳ آبان به اسامی "علیرضا موسوی"، "سیدعلیرضا زرگر" و "سورنا هاشمی" نیز از زندان آزاد شدند.
یک روز پس از تظاهرات روز دانشجو، عزیز الله رجب زاده، فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت که ۲۰۴ نفر در جریان این تظاهرات دستگیر شده اند که۱۶۵ نفرشان مرد و ۳۹ نفرشان زن هستند.
همچنین آقای رجب زاده گفت بود ۱۷ نفر از نیروهای پلیس در جریان درگیری های روز ۱۶ آذر مصدوم شدند و ۱۹ مورد هم به اموال دولتی مانند تابلوهای راهنمایی و رانندگی و سطل های زباله و خودپردازهای بانک وارد شده است.
آقای رجب زاده هیچ آماری از مصدومیت احتمالی شرکت کنندگان در تظاهرات روز دانشجو خسارات احتمالی به اموال خصوصی ارائه نکرد، اما تاکید کرد که هیچ تیراندازی ای در این روز انجام نشده و پلیس تنها در دو مورد از گاز اشک آور استفاده کرده است.
او در مورد تعداد تظاهر کنندگان گفت :"حدود ۲ هزار نفر به صورت پراکنده در اطراف دانشگاه تهران، خیابان انقلاب، چهارراه ولیعصر و تقاطع این خیابان با بزرگمهر حضور یافتند که با توجه به گسترش واحدهای پلیس، به این افراد اجازه تجمع داده نشد".
عزیزالله رجب زاده عصر روز ۱۷ آذر در مورد حوادث این روز گفت که پلیس تا کنون هیچکس را دستگیر نکرده و تا زمانی که در دانشگاه تجمع صورت بگیرد، پلیس هم در اطراف دانشگاه حضور خواهد داشت.
در پی برگزاری تظاهرات روز دانشجو و گزارش هایی حاکی از برخورد نیروهای امنیتی و بازداشت گسترده تظاهرکنندگان در ایران، سازمان عفو بین الملل و مقامات آمریکایی و بریتانیایی در واکنشهای جداگانه ای نسبت به برخورد دولت با معترضان ابراز نگرانی کرده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار