آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ دی ۱۳, یکشنبه

آغاز اعتصابات سراسري دانشگاه ها


جمعی از دانشجویان دانشگاه های کشور با انتشار بیانیه هایی نسبت به سرکوب خونین مردم در روز عاشورا، و حملات روزهای گذشته به دانشگاه‌های مختلف واکنش نشان دادند. دانشجویان در این بیانیه ها ذکر کرده‌اند که چاره ای جز این نیست که تا آزادی کامل هم دانشگاهی های در بندشان و رسیدگی به جنایات صورت گرفته در حق دانشجویان همه کلاسها و امتحانات را تعطیل کنند.

در 11 دي ماه دانشجويان امير كبير بيانيه اي منتشر كردند كه طي آن اعلام كردند بر سر كلاس درس نمي روند و بر سر جلسه امتحانها حاضر نمي شوند :

 جمعی از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر با انتشار بیانیه ای نسبت به سرکوب خونین مردم در روز عاشورا، و حملات روزهای گذشته به دانشگاه‌های مختلف واکنش نشان دادند. به گزارش خبرنامه امیرکبیر دانشجویان در این بیانیه ذکر کرده‌اند که چاره ای جز این نیست که تا آزادی کامل هم دانشگاهی های در بندشان همه کلاسها و امتحانات را تعطیل کنند.

همچنين در پی حمله وحشیانه نیروهای اراذل و اوباش سازماندهی شده به همراهی نیروهای بسیج به دانشجویان دانشگاه علم و صنعت در روز سه شنبه، ۸ دی، دانشجویان دانشگاه علم و صنعت بیانیه ای در این زمینه منتشر کردند. به گزارش خبرنامه امیرکبیر دانشجویان دانشگاه علم و صنعت در بیانیه خود ضمن محکوم کردن ورود نیروهای سازماندهی شده حکومت از خارج دانشگاه و حمله به دانشجویان، اعلام کردند که تا اطلاع ثانوی کلاس‌های درس را تحریم کرده و به اعتراض مسالمت آمیز خود ادامه خواهند.



بر اساس گزارشهاي دريافتي از خبرنامه امير كبير دانشگاه هاي مشهد هم در پي دستگيري جمع زيادي از دانشجويان كه تا كنون تعداد آنها به 210 عدد رسيده و ضرب و شتم شديد دانشجويان توسط اراذل و اوباش و انصار حزب اله ، روزهاي پنج شنبه و شنبه تجمعات اعتراضي برگزار كردند كه وجود درگيري ها و دستگيري هاي جديدي در آنجا به گوش مي رسد .


دانشگاه هاي تهران ، شريف ، خواجه نصير ، آزاد شهركرد ، آزاد شهريار ، كرمان ، سنندج  و اراك نيز شاهد اجتماعات و درگيري هاي زيادي در اين چند روزه بوده اما خبري از اعتصاب سراسري از آنها دريافت نشده است .


همچنين بر اساس اطلاعاتي كه از فيسبوك و تويتر معترضين به دست آمده اكثرها با اعلام اعتصابات سراسري در تمامي دانشگاه هاي كشور همگام با اعتصابات دانشگاه هاي تهران خبر مي دهند .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار