آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ دی ۱۳, یکشنبه

ابراهيم نبوي : جامعه مندرسین

شنبه ۱۲ دى ۱۳۸۸

روزآنلاين : در پی تشکیل اجلاس یک نفره آیت الدنا لاستیکعلی یزدی، و همچنین پس از مشورت حجت الاسلام شکرعلی مصباح یزدی، جامعه مندرسین حوزه علمیه قم، 25 ثانیه پس از تلفن مشکوکی از یک بیت مشکوک، به یک اجلاس 23 ثانیه ای دست زده و اعلام کرد " مرجعیت 16 ساله آیت الله شیخ یوسف صانعی از همین دیروز ظهر باطل شده است." این جامعه مندرسین، اعلام کرد که با تجربیاتی که آیت الله یزدی در لاستیک دنا به دست آورده است، مرجعیت مثل لاستیک می ماند و اگر ثلمه یا سوراخی طی واقعه عاشورا یا قبل از آن وارد آن شود، باعث خروج باد و از بین رفتن مرجعیت می گردد. این جامعه مندرسین اعلام کرد که از این پس شرط پذیرش مراجع تقلید شامل موارد زیر خواهد بود.

اول، براساس حدیث جدید الاحداث " فاما من کان من الفقهاء، حافظا لمشنگ، مخالفا لصندوق، صائنا لتفنگ، مطیعا لامرالبوق، فللعوام عن یقلدوه"( ترجمه: و اما در مورد فقها، باید حافظ رئیس جمهور باشند، با رای مردم در صندوق انتخابات مخالف باشند، از نظامیان حمایت کنند، و مطیع بوق و هر چه رهبری می فرماید باشند، پس عوام باید از آنها تقلید کنند.) مراجع تقلیدی که از این پس با موارد فوق مخالفت کنند، مرجع محسوب نمی شوند.

دوم، مراجع و روحانیونی از این پس رسمیت دارند که مردم را بزغاله و گوساله خوانده و در صورت شنیدن بع بع و مع مع با چماق محکم توی سر آنها بزنند.

سوم، مراجع تقلید باید یا با لاستیک باد شوند و واردات نمایند یا شکر وارد کنند و بر حسب رژیم حاکم میزان شکرشان را رعایت کنند.

چهارم، از آنجا که حکومت دینی حکومتی است که هر ماه یک مرجع را مثل حضرت آیت الله صانعی از مرجعیت ساقط، به یک مرجع بزرگ مثل آیت الله مرحوم منتظری توهین و اعضای خانواده اش را دستگیر کرده، به دفتر و مسجد یک مجتهد مثل آسیدعلی محمد دستغیب حمله کند و یک روحانی مثل آیت الله جوادی آملی را از اخبار حذف کند، از این پس صدور حکم مرجعیت توسط ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران، و شعبه آن در قم، یعنی جامعه مندرسین حوزه علمیه قم انجام می شود.

پنجم، مراجع تقلید و آیات عظام از این پس باید کلاس های درس خود را در میادین شهر برگزار و با صرف ساندیس و گاز اشک آور از شاگردان پذیرایی نمایند.

ششم: با توجه به اینکه مداحان و روضه خوانان از این پس حکم جهاد و قتل مخالفان را صادر و خودشان در روز روشن آنرا اجرا می کنند، از این پس مراجع حق صدور هیچ حکمی را ندارند و فقط برای پذیرایی از دولت حق دارند به وزرا چای بدهند.

این احکام تا دو هزار سال دیگر معتبر است و اگر زودتر از آن چیزی اتفاق افتاد کسی مسوول آن نیست. در همین راستا حجت الاسلام اکبرین اعلام کرد که " جامعه مدرسین در میان روحانیان قم جایگاهی ندارد."



شریعتی و یزدی

خدا رحمت کناد مرحوم دکتر شریعتی را که هزار خدمت به اسلام و مسلمین کرد و یک اشتباه، و خدای حفظ کناد آیت الله یزدی را که هزار خیانت به اسلام و مسلمین کرد و یک کار درست، اشتباه دکتر شریعتی این بود که برای از بین بردن حکومت شاه، شیعه و روحانیت شیعه را تبدیل به اسلحه کرد تا با آن حکومت شاه را نابود کند، در حالی که همین دکتر شریعتی هزاران کتاب نوشته بود که مردم را آگاه کرده بود. آیت الله یزدی هم هزار اشتباه کرد که یکی از آنها این بود که تشیع و روحانیت شیعه را تبدیل به چماق کرد تا مردم را و سایر روحانیون را با آن سرکوب کند و در نتیجه تمام روابط مفید و درستی را هم که روحانیون با مردم داشتند از بین برد. البته آیت الله یزدی یک کار درست هم در زندگی کرد که از آن نمی توان چشم پوشید و ای کاش در زندگی فقط همین یک کار را می کرد و آن این بود که لاستیک دنا وارد کرد تا مردم بتوانند با آن مسافرت بروند و خوش بگذرانند، پس هر کسی می تواند هم اشتباه کند و هم کار درست، حالا چرا این همه اشتباه می کند، خدا عالم است.



مورالس! عجله نکن!

این آمریکای لاتینی ها هم مثل کرمانی ها مهمان نواز هستند و مثل آبادانی ها زود پسرخاله می شوند. حالا چه عجله ای است این همه بسرعت تصمیم می گیرد؟ اوو مورالس اعلام کرد که " سال جدید در ایران سفارتخانه می زنیم." به نظرم مورالس چون خبرهای ایران را ندارد، دارد در تصمیم گیری عجله می کند.

اول، ممکن است به جای زدن سفارتخانه بولیوی در ایران لازم بشود که یک پادگان اشرف در لاپاز درست کنند که کلا محمود و همه دوستان باهم بروند آنجا سالسا برقصند و نی بنوازند، اگر قرار است اینجوری پول دربیاورند، شاید احداث یک هتل- پادگان به نفع شان باشد.

دوم، احتمال دارد که اگر اوضاع به همین شکل پیش برود، و ریزش نیرو در میان برادران اسگل شخصی دولت ادامه پیدا کند، یواش یواش همین مورالس به عنوان لباس شخصی دولت مورد استفاده قرار بگیرد، و در آن صورت نیازی به سفارتخانه نیست، چون به لباس شخصی ها شام و اتاق تا قبل از بازگشت به شهرستان می دهند.

سوم، کلا عجله کار شیطان است، بهتر است آدم هر کاری می خواهد بکند اول تا هزار بشمارد بعد آن کار را انجام بدهد.



سحابی و موسوی، حمایتت می کنیم

بیانیه موسوی منتشر شد، بسیار بقاعده و نیکو. به نظر من بیانیه بسیار موثری بود، اصولا بیانیه موثر بیانیه ای است که وقتی آدم آن را می خواند دلش خنک نشود، عصبانی و خشمگین نشود، احساس نکند حالش سرجا آمده، احساس نکند باید بزند همه جا را نابود کند، بلکه باید احساس کند که یک اتفاق جدیدی افتاده یا ممکن است بیافتد. موسوی هم دقیقا همین کار را کرد. به عبارت دیگر موسوی خواسته های جنبش سبز را به عنوان خواسته های خودش مطرح کرد نه خواسته های یک رئیس جمهور که می خواهد بقدرت برسد، و در حقیقت جنبش را در یک اندازه دراز مدت دید و نه کوتاه مدت.

البته برادران جوش خواهند آورد، شریعتمداری سرود " اعدام باید گردد" را خواهد خواند. بعضی از آقایان دوباره از پررویی سبزها تعجب خواهند کرد، ولی اینها همه افه و اداست، حکومت مثل گدای شب جمعه گرفتار دو زار و ده شاهی است، بیخودی فکر نکنیم این اداهای الدرم و بلدرم شان واقعی است. دارند از ترس می میرند، اگر ما راهی برای حل بحران بگوئیم توپ می افتد به میدان آنها، در نتیجه هم آنها باید تصمیم بگیرند، هم کلی ریزش نیرو برایشان ایجاد می شود.

از طرف دیگر عزت الله سحابی یک نامه بسیار دلنشین و شیرین برای ایرانیان خارج از کشور نوشت که به نظر من حرف دل خیلی از ماهاست، حرفی که باید همین حالا هم زد. گفتن این حرف هم لزومی ندارد به فردا بیافتد. از این نامه باید حمایت کرد و آن را یک راه برای پیش رفتن دانست.

موسوی در نامه خودش پنج خواسته اصلی را مطرح کرده است، این پنج خواسته اصل کلام جنبش سبز است:

اول، مسوولیت پذیری دولت در مقابل ملت و مجلس و قوه قضائیه

دوم، تغییر قانون انتخابات

سوم، آزادی زندانیان سیاسی و اعاده حیثیت از آنها

چهارم، آزادی مطبوعات و رسانه ها

پنجم، به رسمیت شناختن حق اجتماعات قانونی

در حقیقت این پنج خواسته یعنی همان خواسته هایی که جنبش سبز دارد. مهم ترین تاثیر این بیانیه بر فضای سیاسی ایران ایجاد شفافیت در جنبش سبز است

اول، این بیانیه تکلیف رهبران داخل و رهبران بیرون از ایران را روشن کرد و نشان داد که رهبری جنبش فقط از داخل کشور ممکن است.

دوم، این بیانیه شکافی بزرگ میان نیروهای راست میانه و تندروهای حامی دولت انداخته و می اندازد و فشار را از روی سبزها به شانه حکومت و بخصوص دولت منتقل می کند.

سوم، این بیانیه راههای ممکن را به مردم نشان می دهد و توهمات آوانتوریست های فرصت طلب را کمرنگ می کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار