آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ دی ۱۳, یکشنبه

فرازهایی از صحیفه نور امام خمینی/ احمد شریفی


صحیفه امام، ج‏۱۲، ص: ۴۰۸:
“اگر بنا باشد که سپاه پاسداران به طور هرج و مرج کار بکنند، هر که، هر جا چهار نفر باشد برود به مردم تعرّض بکند و مال مردم را- خداى نخواسته- بگیرد، این پاسدار اسلام نمى‏شود، این طاغوت است به صورت دیگر درآمده. مگر طاغوت چى بود؟ طاغوت همین بود که جان و مال مردم در امان نبود در زمان او. اگر بنا باشد که جان و مال مردم در این زمان هم از قواى انتظامیه در امان نباشد، این همین طاغوت است، منتها با صورت دیگر آمده بیرون و طاغوتى که به صورت مسلم بیرون بیاید، خطرش از آن طاغوت بدتر است. این منافق است. عذاب منافقها بیشتر از عذاب کفار است”‏
صحیفه امام، ج‏۱۱، ص: ۱۷۴:
“من به شما دوستان اکیداً اخطار مى‏کنم که هر کس عکس این جانب را پاره کند یا بسوزاند و به من ناسزا بگوید و اهانت کند کسى حق ندارد به او تعرض کند و از من طرفدارى کند. امروز در صددند ایجاد غائله کنند و شماها را به جان هم بیندازند. باید با کمال خونسردى و آرامش از کنار آنان بگذرید و تعرض به آنان و مقابله به مثل خلاف رضاى خداوند و از محرمات بزرگ شرعیه است. خداوند همه ما را از شرور شیاطین حفظ فرماید. و السلام علیکم و رحمة اللَّه.”
صحیفه امام، ج‏۱۱، ص: ۱۷۷
“من این را اعلام مى‏کنم که اگر کسى به من سَبّ بکند، فحش بدهد، عکس من را پاره کند، احدى حق ندارد که به او تعرض بکند. حرام است تعرض کردن به کسى که به من سَب کند، به من فحش بدهد، عکس مرا پاره کند، مرا بزند، هر کارى بکند. احدى حق ندارد در این وقتى که ما گرفتار هستیم در این مصیبت بزرگ، با او مقابله کند تا اینکه به زد و خورد برسد و غائله ایجاد بشود. امروز آرامش ما مى‏خواهیم. غائله نباید ایجاد”

حکم انتصاب سید محمد خاتمی به سمت مدیریت روزنامه کیهان
بسم اللَّه الرحمن الرحیم‏
“جناب حجت الاسلام آقاى سید محمد خاتمى- دامت افاضاته‏
از آنجا که مطبوعات کشور در ساختن جامعه نقش مؤثرى را ایفا مى‏نمایند، جنابعالى را به خاطر شایستگى و لیاقتى که در اداره این گونه امور دارید، به سرپرستى روزنامه کیهان، که مربوط به مستضعفین است، منصوب مى‏نمایم. و البته متوجه هستید که مطبوعات باید همیشه در خدمت اسلام عزیز و مردم و کشور باشند؛ و آزادیها در حدود قوانین مقدس اسلام و قانون اساسى به بهترین وجه تأمین شود و بیطرفى حفظ گردد. امید است به یارى خدا و با همکارى کارمندان متعهدتان روزنامه را در راه تحقق بخشیدن به آرمانهاى انقلاب اسلامى اداره نمایید. از خداى تعالى توفیق همکاران را در این راه مسألت دارم.”
راستی الان کیهان دست کیه؟
صحیفه امام، ج‏۱۹، ص: ۴۳
“روحانیون نباید کارى کنند که شاهد دست دشمن بدهند. دخالت ما باید نهى از منکر و امر به معروف باشد، و الّا به استاندار بگوییم تو باید این کار را بکنى، و الّا بگوییم از اینجا برو، این اولًا تضعیف دولت است و از آن گذشته موجب مى‏شود که مردم از روحانیون متنفر شوند. این موضوعات را باید کاملًا در نظر داشته باشیم.”

برگرفته از وبلاگ احمد شریفی زمیدانی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار