آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ دی ۱۳, یکشنبه

بمب خبری میرحسین موسوی در جهان رسانه ها

سهرابستان : تا قبل از روز عاشورا همه مردم دنیا می دانستند که یک جریان اعتراضی در ایران وجود دارد، ولی حوادث روز عاشورا، خشونت وحشیانه حکومت با بشهادت رسانیدن 38 نفر از یک طرف، و مقابله جانانه مردم با قاتلین فرزندانشان از طرف دیگر، دنیا را با این واقعیت مواجه کرد که رژیم ایران رفتنی است و دیگر هیچ قدرتی در دنیا نمی تواند مانع و سد راه اراده مردم ایران شود.
علیرغم اینکه اروپا و آمریکا و بسیاری از دیگر کشورها سرگرم تدارک جشنهای سال نو مسیحی بودند ولی اخبار جنایات عاشورا در رأس تمام خبرها قرار گرفته و میلیونها انسان در سراسر جهان به هر وسیله ممکن اتفاقات مربوط به ایران را دنبال نمودند. ولی بیانیه میرحسین موسوی بمثابه یک بمب خبری عمل کرد. در شرایطی که اولین روز سال نوی مسیحی اختصاص به جشنها و مراسم مربوطه دارد، و هیچ خبری بجز خبرهای مربوط به کریسمس توان خودنمائی ندارد و بغیر از پیامهای تبریک، حتی اظهارات مهمترین رؤسای جمهور دنیا و افراد قدرتمند نیز نمی تواند این قاعده را برهم بزند، بیانیه میرحسین همانند یک استثناء همه قواعد خبری چنین روزی را بر هم زده و تقریباً همه روزنامه های مهم دنیا و خبرگزاریها و شبکه های خبری و رادیو تلویزیونهای دنیا این خبر را بعنوان خبر اول خود پوشش داده و به تفسیر آن پرداختند.
جهان تازه متوجه شده است که جنبش سبز نه تنها زندگی مردم ایران را متحول خواهد کرد، بلکه این جریان آزادیخواهی، تأثیر شگرفی بر صلح جهانی خواهد داشت. در حالیکه سموم ناشی از تفکرات طالبانی و تفسیرهای خونین و جنایتکارانه از اسلام در رگهای جوامع اسلامی در حال مسموم کردن مسلمانان است، طلوع یک تفسیر رحمانی و مترقی از اسلام، پدید آمدن جامعه ای اسلامی که قائل به گفتگوی تمدنها و همزیستی مسالمت آمیز همه مردم دنیا در کنار یکدیگر است، امیدی تازه در دنیا برای کشف یک پادزهر بر علیه طالبانیسم بوجود آورده است.
آنچه بیش از حد توجه دنیا را بخود جلب کرد، روح انسانی و صلح طلبانه بیانیه میرحسین بود که با توجه به خشونتهای بیسابقه در روز عاشورا و حرمت شکنی حکومت در چنین مناسبت مذهبی مهمی و ریختن خون انسانهای بیگناه، دور از انتظار بود. در کشورهای جهان سوم چنانچه هر رهبر سیاسی یک دهم چنین مردم مصمم و دلاوری پشت سر خود داشته باشد، اولین ایده اش فتح سنگرهای حریف و فرمان حمله خواهد بود، ولی میرحسین با ذکاوت و قلب پاک خود نشان داد که او را می توان در رده رهبران بزرگ و نامدار جهان جای داد که عقلانیت سیاسی و پایبندی به اصول دموکراسی را بر هر گونه خشونتی ترجیح می دهد. چنین ندائی واقعاً در منطقه خاورمیانه و کشورهای جهان سوم بی نظیر و کاملاً جدید است.
تیتر برگزیده همه رسانه ها تقریباً بنوعی تقدیر از فداکاری و آمادگی این رهبر جنبش سبز برای تقدیم جانش در راه مردم ایران است و این رسانه ها در تفسیر خبر، از راهکارهای ارائه شده توسط مهندس موسوی برای برون رفت از بحران بعنوان یک آزمون بسیار عمیق و ریشه ای برای حکومت جمهوری اسلامی نام برده و خواسته های وی را بدیهی ترین و ابتدائی ترین اصول انسانی و دموکراسی دانسته و اظهار نظر نموده اند که چنانچه جمهوری اسلامی حتی حاضر نباشد چنین اصول بدیهی را بپذیرد، ضدیت خود با آزادی و دموکراسی را اثبات نموده و خود را در برابر وجدان جامعه بشری قرار خواهد داد. آنها میرحسین موسوی را فردی بسیار با هوش و دارای مشاورانی زیرک می دانند که توانسته بر چنین اصولی پافشاری نموده و از حکومت بخواهد که حداقل به مفاد قانون اساسی مورد قبول خودش (!) عمل نموده و آزادیهای اساسی مصرح در قانون اساسی را تأمین نماید.

اهمیت فراوانی دارد که این انعکاس گسترده جنبش سبز در رسانه های دنیا را در داخل کشور و برای مردم سبزمان نیز اطلاع رسانی نمائیم تا بدانند که جامعه انسانی تا چه حدی نسبت به سرنوشت دموکراسی خواهی در ایران حساس است و چگونه آنرا پیشرفتی برای صلح جهانی می داند.

آمریکا
لس انجلس تایمز: رهبر اپوزیسیون سرکوب را محکوم می کند

سی ان ان: موسوی قسم می‌خورد هر هزینه ای را برای مبارزه بدهد

وال استریت جورنال: رهبر اپوزیسون ایران آماده برای شهادت

بلومبرگ: موسوی می‌گوید آماده است برای تغییر در ایران جان خود را بدهد


استرالیا
سیدنی مورنینگ هارالد: موسوی حاضر است در راه اپوزیسیون جان خود را بدهد

دیلی تلگراف: موسوی خواستار پایان سرکوب

انگلیس
گاردین: موسوی آماده است برای اصلاحات جان خود را بدهد

ایندپندنت: موسوی به ایران می گوید «من در راه آرمان خود می‌میرم»

کانادا
رادیو کانادا: موسوی آماده‌ام جانم را در راه اصلاحات بدهم

هلند
فولکس کرانت : موسوی آماده شهادت برای مردمش

دی تلگراف: موسوی آماده شهادت برای مردمش

آلمان
دی سایت: موسوی آماده شهادت

دی ولت: موسوی آماده شهادت

اشپیگل: موسوی می‌خواهد در صورت نیاز شهید شود


فرانکفورتر آلگماینه تسایتونگ: موسوی برای شهادت درنگ نخواهد کرد 

اطریش
استرایش۲۴: موسوی آماده است برای مردمش شهید شود

سوئیس
تاگس انسایگه: موسوی آماده شهادت

بلیک: موسوی «آماده ام برای حقوق مردم جان خود را بدهم»

اسپانیا

ال موندو: موسوی «من آماده ‌ام برای حقوق مردم شهید شوم»

ال پاییس: موسوی می‌گوید فقدان او جنبش را متوقف نمی‌کند

ایتالیا
ال جیورناله: موسوی خواستار آزادی دستگیرشدگان / من ترسی ندارم برای مردمم جان بدهم


لا استامپا: ایران, موسوی حکومت تهران را به چالش می کشد / آماده شهادت برای مردم

سیکولو ۱۹ : موسوی «من ترسی ندارم برای مردمم شهید شوم» / ما تسلیم نخواهیم شد و جنبش ادامه خواهد داشت

 ایل سول: ایران، موسوی رژیم را به چالش می کشد / ترسی از شهادت برای مردم ندارم

فرانسه
لوموند: در ایران، موسوی طرحی ۵ ماده‌ای برای پایان بحران پیشنهاد می دهد

پاریزین: موسوی رهبر اپوزیسیون، خواستار پایان سرکوب است

فیگارو: موسوی آماده شهادت
 
تلویزیون فرانس آ: موسوی دوباره به صحنه آمد و هراسی از مرگ ندارد


فنلاند
هلزینکی سانومات: رهبر اپوزیسیون در ایران حتی برای مرگ آماده است 

سوئد
داگنزنی هیتر: موسوی به رژیم ایران اخطار میدهد





 






هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار