آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ دی ۱۳, یکشنبه

حمایت قاطع جبهه مشارکت ایران اسلامی از راه حل های پنجگانه مهندس موسوی

یکشنبه, ۱۳م دی, ۱۳۸۸
کلمه:جبهه مشارکت ایران اسلامی در حمایت از راه حل های ارائه شده در بیانیه شماره ۱۷ مهندس میرحسین موسوی بیانیه ای صادر کرد.
به گزارش نوروز، متن این بیانیه به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
حل و یا کاهش بحران بزرگی که کشور امروز به آن گرفتار است نیازمند فکر، اراده و دلسوزی انسانهای بزرگی است که چشم ملت در تنگنای گرفتاریها به آنها دوخته شده است.
بیانیه شمارۀ ۱۷ مهندس میرحسین موسوی پاسخی به این نیاز مبرم و عاجل ملت و کشور ایران است و در صورتی که بخوبی توسط مخاطبانش دریافت و درک شود و به راه حل های حداقلی آن عمل شود می تواند موجبات امید و بهروزی را برای کشور فراهم بیاورد. تحلیل شفاف و هوشمندانه ای که از واقعیت های موجود جامعه و کشور در این بیانیه ارائه شده است خود نشان دهندۀ آن است که راه حل های حداقلی نیز واقع بینانه و بر اساس نگاهی روشن ارائه شده است.
همانطور که در مقدمه آن بیانیه آمده است اولین قدم، پذیرش وجود یک بحران جدی در کشور است. این بحران دارای دو مولفۀ متصل به هم است، یکی بی صداقتی، عدم شفافیت و ناکارآمدی دولت و در نتیجه ویرانگر بودن نقش آن در مسیر توسعه برنامه ریزی شده و مورد اجماع نهادهای سیاستگذار و دیگری برگزاری انتخاباتی ناسالم و اعلام نتایجی غیرواقعی برای آن.
مردمی که از دولت حاکم راضی نبودند چشم داشتند که بتوانند با رأی خود در انتخابات، هدایت کشور را در مسیر درست قرار دهند، اما همان دولت امانت رأی مردم را پاس نداشت و تلاش آنها را بی حاصل گذاشت. جنبش سبز که پیش از انتخابات برای روی کار آوردن دولتی کارآمد، قانونگرا و صادق شکل گرفت پس از برگزاری انتخابات با اعتراض به نتایج غیرواقعی اعلام شده تداوم و گسترش یافت. بنابراین انتقال نقطه ثقل مطالبات جنبش از مولفۀ دوم به مولفۀ اول در حقیقت انتقال از فرع به اصل است هرچند معنای آن غفلت از همان فرع نیز نیست.
این جنبش اگر چه در طی هفت ماه گذشته دوران سختی را پشت سر گذاشته، اما حرکت رو به جلوی آن هرگز متوقف نشده است و این توفیق حاصل نشده است مگر با پایمردی و اتحاد تمامی اعضاء و رهبران جنبش.
حضور گسترده و خودجوش مردم در مسیر میدان امام حسین(ع) تا میدان آزادی که در خود استعاره ای از امتداد این دو نام بزرگ را داشت در روز عاشورا برای آنان که مسأله انتخابات را تمام شده می دانستند بهت آور بود. بهت آنان بزودی تبدیل به هراس و عصبانیت شد و وقتی از ابزار رسمی سرکوب خود ناامید شدند درصدد استفاده از حربۀ “مردم علیه مردم” افتادند.
تهییج بخشی از مردم علیه ادعای دروغ و ساختگی حرمت شکنی عاشورا، قدم اول آنان بود. استفاده از این حربه برای یک حکومت یعنی سوزاندن و ویران کردن همه چیز برای بقای خود.
ما بخوبی دریافته ایم که بیانیه اخیر مهندس موسوی با درک چنین تهدیدی برای ملت و کشور و براساس تعهد عمیق ایشان به مصالح و منافع ملی صادر شده و در آن تعدادی از راه حل هایی که می تواند اوضاع آشفتۀ کنونی را به نفع ملت بهبود ببخشد ارائه شده است.
جبهه مشارکت ایران اسلامی با اعتماد کامل به مسیری که مهندس موسوی پیش پای ملت ایران گشوده است حمایت قاطع خود را از راه حل های ایشان اعلام کرده و بر همراهی خویش با ایشان در این مسیر تأکید مجدد می نماید. ما امیدوار هستیم که حسن نیت مهندس موسوی با پاسخی شایسته مواجه شده و همگی شاهد بازگشت آرامش به کشور، براساس اجرای بدون تنازل قانون اساسی و ادارۀ امور بر مبنای عقل و خرد و رعایت حقوق ملت، باشیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار