آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ دی ۲۹, سه‌شنبه

آیت‌الله خامنه‌ای: خواص موضع خود را شفاف کنند

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۸۸
راديو زمانه : آیت‌‌الله علی خامنه‌ای، با انتقاد از سکوت برخی خواص، از آنها خواست موضع‌شان را در قبال کسانی که انتخابات را «زیر سئوال» می‌برند، شفاف کنند.
آقای خامنه‌ای امروز سه‌شنبه در جمع مسئولان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و ستادهای دهه فجر، خطاب به خواص گفت که با پایان دادن به «مواضع دو پهلو»، مرز‌بندی‌ خود با دشمنان را مشخص کنند.
وی دوم مهرماه نیز گفته بود که سکوت و کنار کشیدن نخبگان و خواص، «کمک به فتنه» ‌است و آنها باید «در فتنه، با بصیرت به روشنگری جامعه بپردازند.»


در شش ماه گذشته، ایران شاهد اعتراض‌های گسترده‌ای به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری بوده‌ است.
در جریان این اعتراض‌ها، نیروهای امنیتی و انتظامی، هزاران نفر از معترضان را دستگیر کرده‌اند و ده‌ها تن در جریان این ناآرامی‌ها کشته و زخمی شده‌اند.
در راهپیمایی روز قدس و ۱۳ آبان سال جاری نیز، معترضان با نمادهای سبز در راهپیمایی تهران و شهرهای مختلف شرکت و بار دیگر اعتراض خود را به نتیجه انتخابات اعلام کردند.


آقای خامنه‌ای با اشاره به شرکت مخالفان دولت در این مراسم‌ها و سر دادن شعار‌هایی علیه دولت، گفت که آنها «گروهی معدود و فریب خورده» هستند.
وی هشدار داد که «دشمن تلاش دارد ۲۲ بهمن، این ثروت عظیم ملی را متزلزل کند، بنابراین باید با تمام قوا در صحنه بود و عاقلانه و مدبرانه حرکت کرد.»
مخالفان دولت اعلام کرده‌اند که قصد دارند با شرکت در مراسم ۲۲ بهمن به اعتراض‌های خود ادامه دهند.
آقای خامنه‌ای افزوده است: «باید مشخص شود، افرادی که داخل نظام جمهوری اسلامی هستند، چه موضعی دارند و آیا حاضر هستند از دشمن تبری بجویند؟»
رهبر جمهوری اسلامی اظهار داشته است، خواص در شرایطی که «عده‌ای در فضای فتنه و غبارآلودگی، با زبان، اسلام را نفی و در عمل نیز جمهوریت نظام را نفی می‌کنند»، باید موضع‌گیری روشنی داشته باشند.

وی همچنین از همه جریان‌های سیاسی خواست که «خط و مرز خود را با دشمن به صورت شفاف مشخص کنند.»
به گفته آقای خامنه‌ای، «وقتی سران استکبار و ظلم و اشغالگران کشورهای اسلامی وارد میدان می‌شوند و موضع‌گیری می‌کنند، دو پهلو و مبهم سخن گفتن صحیح نیست.»
رهبر جمهوری اسلامی، ۲۹ تیرماه نیز به نخبگان جمهوری اسلامی هشدار داده بود که در معرض «امتحان عظیمی» قرار گرفته‌اند و در صورتی که در این امتحان موفق نشوند، «سقوط» خواهند کرد.
او گفته بود که هر فردی با هر عنوان و موقعیتی، اگر بخواهد جامعه را به سمت ناامنی سوق دهد، از نظر عموم ملت ایران، «انسان منفوری» است.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار