آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ دی ۲۹, سه‌شنبه

پشت صحنه گزینش چهره‌ها در “امت امام خامنه‌ای” به روایت همت


سه شنبه, ۲۹م دی, ۱۳۸۸
کلمه:بررسی تصاویر حدود ۱۳۰ چهره مختلف در جلد ویژه‌نامه همت که گفته می‌شود به اسفندیار رحیم‌مشایی نزدیک است و مشاهده شیوه درج یا حذف عکس شخصیت‌ها، از رویکرد انتخاباتی آن حکایت دارد.
به گزارش «آینده»، در این طرح کلیه رقبای اصولگرای محمود احمدی‌نژاد در انتخابات سال ۸۴ شامل محمد باقر قالیباف، علی لاریجانی، محسن رضایی و احمد توکلی که رقبای بالقوه مشایی در انتخابات چهار سال آینده نیز به شمار می‌آیند، به رغم روابط نزدیک آن‌ها با رهبر انقلاب، حذف شده است.
همچنین در اولین تحلیل این نشریه، با حمله شدید به دادستان تهران، ادعا شده وی با برخورد با منتقدان علی لاریجانی، یک دیکتاتوری فامیلی برای مصون‌سازی برادر رئیس قوه‌قضائیه ایجاد کرد تا وی در دور بعدی انتخابات ریاست‌جمهوری، بدون آزرده‌خاطر شدن از خبرنگاران مزاحم به “آرزوی نیل به ریاست جمهوری نزدیک” شود!
این تحلیل در شرایطی است که بیشترین حجم اعلام جرم‌ها و برخوردهای دادستان تهران طی این مدت، تحت عنوان “توهین به رئیس‌جمهور” بوده که البته شمار زیادی از رسانه‌های اصولگرا نیز به تیغ آن گرفتار آمده‌اند.
از سوی دیگر، چهره‌های شاخص اصولگرا که با دفتر رهبری نیز روابط نزدیکی دارند، اما دارای زاویه با مشایی هستند، در این فهرست جای نمی‌گیرند که از آن‌جمله به صفار هرندی – وزیر سابق ارشاد که به خاطر مخالفت با انتصاب مشایی برکنار شد و همچنان نیز به انتقاد از وی ادامه می‌دهد – و نیز طیف جمعیت ایثارگران و رهپویان انقلاب شامل حسین فدایی، علیرضا زاکانی و حتی عزت‌الله ضرغامی می‌توان اشاره کرد که از دید مسئولان این نشریه، در “امت امام خامنه‌ای” جای نمی‌گیرند.
این حذف‌ها البته به همین‌جا ختم نمی‌شود و به رغم انعکاس تصاویر آیات عظام سیستانی، سبحانی، جوادی آملی و نوری همدانی، تصویر دو مرجع تقلید برجسته – آیات عظام مکارم شیرازی و صافی گلپایگانی – که از مواضع مشایی درباره “دوستی با مردم اسرائیل” انتقاد کرده و خواستار برکناری او شده بودند، نیز از این طرح حذف شده است.
با این وصف باید اذعان کرد که از دید طراحان، آن‌چه مهم است، ارتباط مناسب با مشایی است و تبعیت از رهبری در این عرصه اهمیت چندانی ندارد.
گفتنی است پس از توصیه رامین مبنی بر استفاده از عنوان امام خامنه‌ای برای رهبر انقلاب، در سرمقاله این نشریه که از امام خمینی(ره) عمدتاً با عنوان آیت‌الله خمینی یا حضرت روح‌الله یاد شده، توصیه شده از این پس به رهبر انقلاب، آیت‌الله خامنه‌ای، امام خامنه‌ای گفته شود و دلیل آن راهپیمایی ۹ دی ذکر شده است. نویسنده این مقاله مدعی شده فرآیند “ارتقای رهبری آیت‌الله خامنه‌ای به امامت”، حداقل دو دهه طول کشیده و چون حالا مردم با رهبر انقلاب ارتباط برقرار کرده و “خودآگاهی امتی” خود را نشان داده‌اند، می‌توان رهبر انقلاب را “امام خامنه‌ای” خطاب کرد.
این قلم‌فرسایی‌ها در حالی است که طی بیست سال گذشته‌، در مقاطع مختلف از راهپیمایی های عادی و در مقاطع حساس گرفته تا نمازجمعه‌های به امامت آیت‌الله خامنه‌ای، مردم کشورمان حمایت از رهبر انقلاب را نشان داده‌اند و ۹ دی ماه اولین مراسم این‌چنینی نبوده است.
لازم به ذکر است اولین نشریه‌ای که برای رهبر انقلاب عنوان “امام خامنه‌ای” را به کار برد، نشریه “پیام دانشجو” متعلق به حشمت‌الله طبرزدی بود که مدتی بعد با افراط و تفریط‌های خود به اپوزیسیون جمهوری اسلامی پیوست.
لیست کامل افرادی که تصویر آن‌ها در “امت امام خامنه‌ای” این نشریه آمده، عبارت است از:
علما و مراجع: (۸ نفر)
آیات سیستانی، جوادی آملی، سبحانی، نوری همدانی، حسن‌زاده آملی، مصباح یزدی، مهدوی کنی و خوشوقت
شهدا: (۵ نفر)
مرتضی آوینی، صیاد شیرازی، عماد مغنیه، سردار شوشتری، اسد‌الله لاجوردی
روحانیون: (۲۴ نفر)
آیات و حجج‌اسلام محمد یزدی، جعفر شجونی، محسن قرائتی، صدیقی، علم‌الهدی، کعبی، مجتهد شبستری، خزعلی، سید حسن نصرالله، حائری شیرازی، سید جعفر کریمی، محمدی گیلانی، فاطمی‌نیا، حسین انصاریان، سید احمد خاتمی، پناهیان، موحدی کرمانی، باقری کنی، طبرسی، حسنی، موسوی جزایری، اسد‌الله ایمانی، واعظ طبسی.
مداحان: (۶ نفر)
منصور ارضی، مهدی سلحشور، حسین سازور، سعید حدادیان، محمدرضا طاهری، محمود کریمی
چهره‌های ورزشی: (۴ نفر)
محمد مایلی کهن، حبیب کاشانی، رضازاده، سوریان
هنرمندان: (۷ نفر)
فرج‌الله سلحشور، ده‌نمکی، طالب‌زاده، حمید سبزواری، علی معلم، ابوالقاسم طالبی.
اساتید دانشگاه: (۱۰ نفر)
ناصر باهنر، صادقی رشاد، رضا داوری، عباس نبوی، شهریار زرشناس، یحیی یثربی، سعید زیباکلام، موسی نجفی، کچوییان، شجاعی‌زند.
نظامیان: (۱۰ نفر)
سرلشکر صالحی، نقدی، فیروز‌آبادی، احمدی مقدم، عزیز جعفری، رادان، سعید قاسمی،‌ باقرزاده، ذوالنور،‌ حسن طائب (تصویر وی دو بار آمده است)
مسئولان و سیاسیون: (۵۸ نفر)
فاطمه رجبی، کوثری، آقاتهرانی، الله کرم، محمد حسن رحیمیان، مصلحی، حسین مظفر، مصباحی مقدم، احمد جنتی، سلطان‌خواه، مدرسی یزدی، حسین شریعتمداری، سید مهدی هاشمی، میرتاج‌الدینی، محمدی گلپایگانی، خالد مشعل، حسن رحیم‌پور، حیدر رحیم‌پور، وحید دستجردی، سروری، شیبانی، بادامچیان، دزفولی، فاکر، سجادپور، ‌بقایی، روانبخش، ثمره هاشمی، فقیه (بهزیستی)، مرندی، فاطمه آجرلو، مجتبی شاکری، مهدی چمران، ولایتی، حداد عادل، الهام، احمدی‌نژاد، صادق لاریجانی، جواد لاریجانی، محسنی اژه‌ای، عبدالحسین روح‌الامینی، جلیلی، فتاح، رساییحسینیان، پرویز داوودی، علی‌اکبر صالحی، عسگر اولادی، رازینی، کوچک‌زاده، شهاب صدر، باقری لنکرانی، مهدی طائب، عزت‌شاهی، سید علی خاتمی، رویانیان، علی‌اصغر زارعی، حسن عباسی
گفتنی است قطعا شماری از چهره‌هایی که نامشان در این لیست گنجانده شده، نه تنها به مشایی، بلکه نسبت به دولت کنونی موضع منتقدانه دارند که البته با رعایت مصلحت تصویرشان بر مجله مذکور درج شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار